Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pořad Wifina v kontextu mediální gramotnosti a vzdělávání médii
Název práce v češtině: Pořad Wifina v kontextu mediální gramotnosti a vzdělávání médii
Název v anglickém jazyce: The television series Wifina in the context of media literacy and education through media
Klíčová slova: ČT:D, Déčko, Wifina, vzdělávání médii, mediální gramotnost, klíčové koncepty mediální, výzkum s dětmi, děti a televize, vzdělávací pořad
Klíčová slova anglicky: CT:D, Decko, Wifina, educational media, media literacy, key concepts of medial literacy, research with children, children and television, educational tv series
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Radim Wolák
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 25.07.2015
Datum zadání: 25.07.2015
Datum a čas obhajoby: 28.06.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:12.05.2016
Datum proběhlé obhajoby: 28.06.2016
Oponenti: Mgr. Lucie Šťastná, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 978-807-3676-834.
DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 4., nezměn. vyd. Praha: Karolinum, 2011, 372 s. ISBN 978-80-246-1966-8.
GUNTER, Barrie a Adrian FURNHAM. Children as consumers: a psychological analysis of the young people's market. New York: Routledge, 1998, viii, 216 p. ISBN 04-151-8535-1.
VAN EVRA, Judith Page. Television and child development. 3rd ed. Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, 2004, xxiv, 278 p. ISBN 08-058-4864-9.
GREENE, Sheila (ed.) a Diane HOGAN (ed.). Research with children: perspectives and practices. 2nd ed. New York, NY: Routledge, 2008, xvi, 295 p. ISBN 978-041-5416-849.
VERNON, Ann. More what works when with children and adolescents: a handbook of individual counseling techniques. Champaign, Ill.: Research Press, 2009, xiv, 365 p. ISBN 978-087-8226-146.
Předběžná náplň práce
Cílem mé práce je zachytit přístup dětí mladšího školního věku k vysílání dětské televize ČT:D a zachytit povědomí, či oblíbenost konkrétních pořadů. Dalším cílem je ověřit, zda sledování vybraného dětského pořadu, jež má informativní a vzdělávací povahu, ovlivňuje znalosti diváků v daném - mediálním oboru. Touto prací bych chtěla doplnit obraz o veřejnoprávní dětské televizi ČT:D, který jsem začala tvořit svou bakalářskou prací.

Cílem první části výzkumu – dotazníkového šetření je zjistit preferenci diváků mezi jednotlivými pořady. Zároveň tato část výzkumu bude sloužit jako selekce narátorů pro další pokračování výzkumu.

V druhé části výzkumu budu zjišťovat, jaké názory mají děti na pořad Wifina, jaké oblíbenosti se těší a zda prostřednictvím tohoto magazínu dochází k rozšiřování znalostí dětí, s důrazem na mediální výchovu.

Výzkumná otázka 1: Proč sledují diváci magazín Wifina?
Výzkumná otázka 2: Funguje pořad Wifina jako zdroj nových znalostí svého publika?
Výzkumná otázka 3: Existuje zaznamenatelný rozdíl v některých oborových znalostech mezi diváky a nediváky pořadu Wifina? (s důrazem na mediální gramotnost)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK