Facebook a Instagram jakou součást životního stylu mládeže - kvalitativní výzkum o způsobu jednání teenagerů na sociálních sítích
Název práce v češtině: | Facebook a Instagram jakou součást životního stylu mládeže - kvalitativní výzkum o způsobu jednání teenagerů na sociálních sítích |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Facebook and Instagram as a part of teenagers´ lifestyle - Qualitative study on how teenagers use social networks as a part of their daily lives |
Klíčová slova: | Sociální sítě, Facebook, Instagram, Teenageři, Kvalitativní výzkum |
Klíčová slova anglicky: | Social Networks, Facebook, Instagram, Teenagers, Qualitative Research |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 25.07.2015 |
Datum zadání: | 25.07.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 13.09.2016 09:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6, H105, 105, Hollar - místn. č. 105 (pro SZZk) |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 26.07.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.09.2016 |
Oponenti: | doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D. |
Kontrola URKUND: | ![]() |
Seznam odborné literatury |
1) BOYD, Danah. Taken Out of Context: American Teen Sociality in Networked Publics, 2008. 406
s. PhD Dizertační práce. University of California-Berkeley, School of Information. Dostupné z http://www.danah.org/papers/TakenOutOfContext.pdf 2)BOYD, Danah: Why Youth heart social networks. The role of networked publics in teenage social life. 2008, The MIT Press, Cambridge. Dostupné z: http://papers.ssrn.com/sol3/Papers.cfm?abstract_id=1518924 3)BOYD, Danah. It's complicated: the social lives of networked teens. New Haven: Yale University Press, c2014, xi, 281 s. ISBN 978-0-300-16631-6. 4)DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 3. vyd. Praha: Karolinum, 2000, 374 s. ISBN 80-246-0139-7. 5)HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 978-80-262-0219-6. 6)JENKINS, Henry. Convergence culture: where old and new media collide. New York: New York University Press, c2006, xi, 308 s. ISBN 9780814742952. 7)ROSEN, Larry D, Nancy A CHEEVER a L CARRIER. IDisorder: understanding our obession with technology and overcoming its hold on us. New York: Palgrave Macmillan, 2012, x, 246 s. ISBN 978-0-230-11757-0. 8)Erban, Ondřej: Život na Facebooku. Kvalitativní studie chování lidí na Facebooku. Praha, 2011 Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze. Fakulta Mediálních studií 9)Šimáková, Lenka: Způsoby a motivace užívání sociálních sítí Facebook a Nyx a identita jejich uživatelů: kvalitativní komparativní studie.Praha, 2012 Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze. Fakulta Mediálních studií 10)ŘIHÁČEK, T , Čermák. I. Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 80-210-6382-3.str.44-74 |
Předběžná náplň práce |
Tato diplomová práce se zaměřuje na aktuální problematiku sociálních sítí
a jejich úlohu v životě teenagerů. Cílem této diplomové práce bylo poskytnout vhled do života teenagerů na sociálních sítích Facebook a Instagram. První část diplomové práce je zaměřena převážně na reflexi výzkumů zahraničních autorů, kteří se zabývají touto problematikou. V části metodologické jsou pak popsány metody použité v této diplomové práci, jimiž jsou polostrukturované rozhovory a kvalitativní analýza obsahů. V analytické části potom analyzuji data získaná z výzkumu a v závěrečné diskuzi tato data porovnávám s výsledky výzkumů zahraničních autorů. Hlavní výzkumná otázka této diplomové práce zní „Jaké jsou motivace teenagerů k používání sociálních sítí Facebook a Instagram a jaká je jejich sebeprezentace v tomto prostředí.“ Další výzkumné otázky se pak zaměřují na koncept soukromí u teenagerů na sociálních sítích a jejich povědomí o bezpečnosti v tomto prostředí. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This thesis focuses on social networks and the role they play in the lives of
teenagers. My aim was to provide insight into teenagers‘ worlds on Facebook and Instagram. The first part provides a theoretical basis for my research and summarizes foreign research on this topic. The second part describes the research methodology that has been performed in this thesis, in addition to the sample who participated in this research. Finally the results of this research are compared with research of foreign authors. The main research question was “What are the motivations of teenagers to use social networks and how do teenagers represent themselves in these surroundings?“ The next research questions focused on privacy concerns and whether teenagers take their own safety into consideration when using Facebook and Instagram. |