Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Facebook a Instagram jakou součást životního stylu mládeže - kvalitativní výzkum o způsobu jednání teenagerů na sociálních sítích
Název práce v češtině: Facebook a Instagram jakou součást životního stylu mládeže - kvalitativní výzkum o způsobu jednání teenagerů na sociálních sítích
Název v anglickém jazyce: Facebook and Instagram as a part of teenagers´ lifestyle - Qualitative study on how teenagers use social networks as a part of their daily lives
Klíčová slova: Sociální sítě, Facebook, Instagram, Teenageři, Kvalitativní výzkum
Klíčová slova anglicky: Social Networks, Facebook, Instagram, Teenagers, Qualitative Research
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 25.07.2015
Datum zadání: 25.07.2015
Datum a čas obhajoby: 13.09.2016 09:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6, H105, 105, Hollar - místn. č. 105 (pro SZZk)
Datum odevzdání elektronické podoby:26.07.2016
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2016
Oponenti: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
1) BOYD, Danah. Taken Out of Context: American Teen Sociality in Networked Publics, 2008. 406
s. PhD Dizertační práce. University of California-Berkeley, School of Information. Dostupné z
http://www.danah.org/papers/TakenOutOfContext.pdf

2)BOYD, Danah: Why Youth heart social networks. The role of networked publics in teenage
social life. 2008, The MIT Press, Cambridge. Dostupné z:
http://papers.ssrn.com/sol3/Papers.cfm?abstract_id=1518924

3)BOYD, Danah. It's complicated: the social lives of networked teens. New Haven: Yale
University Press, c2014, xi, 281 s. ISBN 978-0-300-16631-6.

4)DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 3. vyd.
Praha: Karolinum, 2000, 374 s. ISBN 80-246-0139-7.

5)HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha:
Portál, 2012, 407 s. ISBN 978-80-262-0219-6.

6)JENKINS, Henry. Convergence culture: where old and new media collide. New York:
New York University Press, c2006, xi, 308 s. ISBN 9780814742952.

7)ROSEN, Larry D, Nancy A CHEEVER a L CARRIER. IDisorder: understanding our obession
with technology and overcoming its hold on us. New York: Palgrave Macmillan, 2012,
x, 246 s. ISBN 978-0-230-11757-0.

8)Erban, Ondřej: Život na Facebooku. Kvalitativní studie chování lidí na Facebooku. Praha, 2011
Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze. Fakulta Mediálních studií

9)Šimáková, Lenka: Způsoby a motivace užívání sociálních sítí Facebook a Nyx a identita jejich
uživatelů: kvalitativní komparativní studie.Praha, 2012 Diplomová práce. Univerzita Karlova
v Praze. Fakulta Mediálních studií

10)ŘIHÁČEK, T , Čermák. I. Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 80-210-6382-3.str.44-74
Předběžná náplň práce
Tato diplomová práce se zaměřuje na aktuální problematiku sociálních sítí
a jejich úlohu v životě teenagerů. Cílem této diplomové práce bylo poskytnout vhled
do života teenagerů na sociálních sítích Facebook a Instagram. První část diplomové
práce je zaměřena převážně na reflexi výzkumů zahraničních autorů, kteří se
zabývají touto problematikou. V části metodologické jsou pak popsány metody
použité v této diplomové práci, jimiž jsou polostrukturované rozhovory a kvalitativní
analýza obsahů. V analytické části potom analyzuji data získaná z výzkumu a
v závěrečné diskuzi tato data porovnávám s výsledky výzkumů zahraničních autorů.
Hlavní výzkumná otázka této diplomové práce zní „Jaké jsou motivace
teenagerů k používání sociálních sítí Facebook a Instagram a jaká je jejich
sebeprezentace v tomto prostředí.“ Další výzkumné otázky se pak zaměřují na
koncept soukromí u teenagerů na sociálních sítích a jejich povědomí o bezpečnosti
v tomto prostředí.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis focuses on social networks and the role they play in the lives of
teenagers. My aim was to provide insight into teenagers‘ worlds on Facebook and
Instagram. The first part provides a theoretical basis for my research and
summarizes foreign research on this topic. The second part describes the research
methodology that has been performed in this thesis, in addition to the sample who
participated in this research. Finally the results of this research are compared with
research of foreign authors.
The main research question was “What are the motivations of teenagers to
use social networks and how do teenagers represent themselves in these
surroundings?“ The next research questions focused on privacy concerns and
whether teenagers take their own safety into consideration when using Facebook and
Instagram.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK