Dokumentární cyklus Kmeny z pohledu tvůrců i publika
Název práce v češtině: | Dokumentární cyklus Kmeny z pohledu tvůrců i publika |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Documentary series from the perspective of creators and audiences |
Klíčová slova: | Publikum, tvůrci, dokumentární film, autorský dokumentární film, dokumentární cyklus Kmeny, kvalitativní analýza, případová studie |
Klíčová slova anglicky: | The audience, creators, documentary, creative documentaries, documentary series Kmeny, qualitative analysis, case study |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jiřina Šmejkalová, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 25.07.2015 |
Datum zadání: | 25.07.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 23.06.2016 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.05.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.06.2016 |
Oponenti: | PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
Cousins, Mark, and Kevin Macdonald. Imagining reality: the faber book of the documentary. London: Faber, 2006. ISBN 0571192025
Adler, Rudolf. Cesta k filmovému dokumentu. Praha: Akademie múzických umění, 1997. ISBN 8085883228 Ang, Ien. Desperately Seeking the Audience. London: Routledge, 1991. ISBN 9780415052702 Barker, Chris. Slovník kulturálních studií. Praha: Portál, 2006. ISBN 9780415052702 Barker, Martin, and Kate Brooks. Knowing audiences: Judge Dredd, its friends, fans and foes. London: University of Luton Press, 1998. ISBN 1860205496 Benjamin, Walter. Illuminations. New York: Shocked Books, 1969. ISBN 0805202410 Biocca, Frank. Opposing Conceptions of Audience: The Active and Passive Hemispheres of Mass Communication Theory. New York and London: Communication yearbook, 1988. ISBN 9780415880091 Disman, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 9788024601397 Edwards, Tim. Kulturální teorie : klasické a současné přístupy. Praha: Portál, 2010. ISBN 9788073676858 Ellis, Jack. The documentary idea: a criticial history of English language documentary film and video. Michiganská univerzita: Prentice Hall, 1989. ISBN 013217422 Ezzy, Douglas. Qualitative Analysis. Practice and Innovation. Psychology press, 2002. ISBN 9780415281270 Fairclough, Norman. Media Discourse. Bloomsburry Academic, 1995. ISBN 9780340588895 Fiske, John. Television culture. London: Methuen Co., 1987. —. Understanding Popular Culture. London, New York: Routledge, 1989. ISBN 9780415039345 Fiske, John, a John Hartley. Reading Television. London and New York: Routledge, 2003. ISBN 9780415323536 Gauthier, Guy. Dokumentární film, jiná kinematografie. Praha: Akademie múzických umění , 2004. ISBN 8073310236 Gerbner, George, Larry Gross, Michael Morgan, Nancy Signorielly, and Jamec Shanahan. Growing up with television: Cultivation Processes. London: Lawrence Erlbaum Associates Publishers, 2002. ISBN Giddens, Anthony. The constitution of society. CA: University of California Press, 1984. ISBN 978050057289 Giles, David. Psychologie médií. Praha: Grada Publishing, a.s., 2012. ISBN 9788024739212 Grierson, John, Joris Ivens, and Alberto Cavalcanti. O vývojových a estetických problémech dokumentárního filmu. Praha: Akademie múzických umění, 1967. ISBN Hall, Stuart. Coding and Encoding in the Television Discourse. London: Culture, Media, Language, 1980. —. Kódování/ dekódování. Praha: Teorie vědy/ Theory of Science, 2005. roč. 27, č. 2, ISSN 1210-0250 Henckmann, Wolfhart. Estetický slovník. Praha: Svoboda, 1995. ISBN 8020504788 Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2008. ISBN 9788073674854 Iser, Wolfgang. Jak se dělá teorie. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 9788024616728 —. The Act of reading: a theory of aesthetic response. Johns Hopkins University Press, 1980. ISBN 9780801823718 Jirák, Jan, and Barbara Köpplová. Média a společnost. Praha: Portál, 2003. ISBN 8071786977 Jirák, Jan, and Barbora Köppplová. Masová média. Praha: Portal, 2007. ISBN 9788074190353 Karasová, Jindra. Tvůrci dokumentárního filmu. Praha: Filmový ústav, 1965. ISBN Kmeny. 2015. http://www.kmeny.tv/o-projektu/ (přístup získán 12. Březen 2016). Lindlof, Thomas R., a Briant C. Taylor. Qualitative Communication Research Methods. SAGE Publications, 2002. ISBN 9780761924944 McQuail, Denis. Audience analysis. Thousand Oaks, California: SAGE Publication, Inc., 1997. ISBN 0761910026 —. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2009. ISBN 978807167574 Millner, Andrew, and Jeff Drowitt. Contemporary Cultural Theory. London: Allen Unwin, 2002. ISBN 9781865088082 Nichols, Bill. Úvod do dokumentárního filmu. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2010. ISBN 807331181X Nünning, Ansgar. Lexikon teorie literatury a kultury: koncepce/ osobnosti/ základní pojmy. Brno: Host, 2006. ISBN 8072941704 Prince, Gerald. Narrative as Theme: Studies in French Fiction. Lincoln : London: University of Nebraska Press, 1992. ISBN 0803236999 Reifová, Irena. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, s.r.o., 2004. ISBN 8071789267 Rubin, Alan, a Elizaveth Perse. „Audience Activity and Television News Gratifications.“ Communication research, 1987. ISBN Kmeny. Režie: Janek Růžička. Produkce: BiggBoss. 2015. Sedláková, Renáta. Výzkum médií. Praha: Grada Publishong a.s., 2014. Sedmidubský, Miloš. Čtenář jako výzva: výbor z prací kostnické školy recepční estetiky. Brno: Host, 2001. ISBN 9788024735689 Sklenář, Václav. Deset kapitol o dokumentárním televizním filmu. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1974. Strauss, Anselm, a Juliet Corbinová. Základy kvalitativního výzkumu. Brno: Nakladatelství Albert, 1999. ISBN 808583460 Surynek, Alois, Růžena Komárková, a Eva Kašparová. Základy sociologického výzkumu. Praha: Management Press, 2001. ISBN 8072610384 Trampota, Tomáš, a Martina Vojtěchovská. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 9788073676834 Veselý, Karel, a Josef Rauvolf. Kmeny. Praha: Bigg Boss, Yinachi, 2011. ISBN 9788090397323 |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce „Dokumentární cyklus Kmeny z pohledu tvůrců a diváků“ se zabývá diváckou recepcí a představami producentské kultury dokumentárního cyklu Kmeny. Kmeny jsou unikátní dokumentární cyklus, který byl vysílaný na programu České televize od března 2015 do června 2015. Cílem práce je popsat primární záměr producentů reprezentovat jednotlivé městské subkultury a tento záměr bude konfrontován s recepcí publika. Teoretická část je zaměřena na dokumentární film, jeho pojetí a roli tvůrce filmu. Dále je prostor věnován několika přístupům k výzkumu publika a vlivu mediálního sdělení na publikum. Budou představeny výzkumné koncepty hlavních představitelů kulturálních studií – Stuarta Halla a Johna Fiskea. Poslední část teorie bude zaměřena na recepční estetiku kostnické školy. Výzkumná část bude provedena pomocí polostrukturovaných rozhovorů s diváky a tvůrci. Sekundární výzkumnou metodou budou hloubkové rozhovory s diváky v rámci etnografického přístupu. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The thesis "The documentary series Kmeny from the perspective of creators and viewers" addresses the audience reception and notions of culture documentary series producer strains. Kmeny are unique documentary series that aired on Czech Television from March 2015 to June 2015. The aim is to describe the primary intention of producers representing various urban subcultures and this plan will be confronted with the reception of the audience. The theoretical part focuses on the documentary, his conception of the role and film-maker. Further describes several approaches to research audiences and influence of media messages to the audience. Research will be presented to representatives of the main concepts of cultural studies - Stuart Hall and John Fiske. The last part will focus on the aesthetics receptionist kostnice school. The research part will be done through interviews with viewers and creators. Secondary research method will be in-depth interviews with viewers within an ethnographic approach. |