Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Divácká recepce paradoxní narace v seriálu Hra o trůny
Název práce v češtině: Divácká recepce paradoxní narace v seriálu Hra o trůny
Název v anglickém jazyce: Audience perception to the paradoxical narrative in the series Game of Thrones
Klíčová slova: Hra o trůny, narace, paradoxní, serialita, reakce, vnímání, publikum, kvalitativní výzkum, polostrukturovaný rozhovor, fandom, fantasy, média, televize.
Klíčová slova anglicky: Game Of Thrones, Narrative, Paradoxical, Seriality, Reaction, Perception, Audience, Qualitative research, Semi-structured dialogue, Fandom, Fantasy, Media, Television.
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Irena Reifová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 25.07.2015
Datum zadání: 25.07.2015
Datum a čas obhajoby: 27.06.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:12.05.2016
Datum proběhlé obhajoby: 27.06.2016
Oponenti: PhDr. Radim Hladík, Ph.D.
  PhDr. Petr Bednařík, Ph.D.
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
ADAMOVIČ, Ivan. Slovník české literární fantastiky a science fiction. 1. vyd. Praha: R3, 1995. ISBN 80-853-6457-3.

ANG, Ien. Watching Dallas: soap opera and the melodramatic imagination. Reprint. London [u. a. ]: Routledge, 1996. ISBN 978-041-5045-988.

BENNETT, James a Niki STRANGE (eds.). Television as digital media: launching radio, television, and digital media in the United States. 1st pub. Durham: Duke University Press, 2011. ISBN 978-0-8223-4887-0.

BIGNELL, Jonathan. An introduction to television studies: understanding new media. 1st pub. London: Routledge, 2004. ISBN 04-152-6113-9.

BOLTER, Jay David a Richard GRUSIN. Remediation: understanding new media. 1st MIT Press pbk. ed. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2000. ISBN 02-625-2279-9.

BORDWELL, David. Narration in the fiction film: úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. Madison: University of Wisconsin Press, c1985. ISBN 02-991-0174-6.

BORDWELL, David a Richard GRUSIN. Narration in the fiction film: new media studies. 1st MIT Press pbk. ed. Madison: University of Wisconsin Press, c1985. ISBN 02-991-0174-6.

BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.

CAUGHIE, John. Television drama: realism, modernism, and British culture. 1st pub. New York: Oxford University Press, 2000. ISBN 01-987-4218-5.

CREEBER, Glen. Serial television: big drama on the small screen. 1st pub. London: BFI Publishing, 2004. ISBN 18-445-7020-7.

DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 3. vyd. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0139-7.

GRANT, John a John CLUTE (eds.). The encyclopedia of fantasy: realism, modernism, and British culture. 1st U. S. ed. New York: St. Martin's Press, 1997. ISBN 03-121-5897-1.

HAGEDORN, Roger, “Doubtless to be continued. A brief history of serial narrative.” in To be continued .: soap operas around the world., ed. ALLEN, Robert Clyde (London: Routledge, 1995. ISBN 0415110076).

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.

HENDL, Jan. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-246-0030-7.
JENKINS, Henry. Fans, bloggers, and gamers: exploring participatory culture. New York: New York University Press, c2006. ISBN 978-0-8147-4285-3.

JENKINS, Henry. Textual poachers: television fans. New York: Routledge, 1992. Studies in culture and communication. ISBN 04-159-0572-9.

JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3.

KOKEŠ, Radomír, D., “Teorie seriálové fikce.” in Intermediální poetika příběhu, ed. FEDROVÁ, Stanislava a Alice JEDLIČKOVÁ (Praha: Ústav pro českou literaturu AV ČR, 2011. ISBN 978-80-85778-80-9).

MACEK, Jakub. Fandom a text: fandom - subkultura textu: profesionální česká SF a F periodika před rokem 2000. Praha: Triton, 2006. Fandom a SF. ISBN 80-725-4856-5.

MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií: umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. 1. vyd. Praha: Albatros, 2004. Albatros Plus. ISBN 80-00-01410-6.

MIŠÍKOVÁ, Katarína. Mysl a příběh ve filmové fikci: o kognitivistických přístupech k teorii filmové narace. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2009. ISBN 978-80-7331-126-1.

MITTELL, Jason. Complex TV: the poetics of contemporary television storytelling. New York: New York University Press, 2015. ISBN 9780814769607.

NEFF, Ondřej. Něco je jinak: komentáře k české literární fantastice. Praha: Albatros, 1981.

ODIN, Roger. De la fiction. 1re éd. Bruxelles: De Boeck Université, c2000. ISBN 2804135446.

ORLEBAR, Jeremy. Kniha o televizi. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2012. ISBN 978-80-7331-246-6.

PAVERA, Libor a František VŠETIČKA. Lexikon literárních pojmů. 1. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2002. ISBN 80-7182-124-1.

PETRUSEK, Miloslav. Teorie a metoda v moderní sociologii. 1.vyd. Praha: Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-799-0.

PROPP, Vladimir Jakovlevič. Morfologie pohádky a jiné studie. Vyd. tohoto souboru 2. Jinočany: H & H, 2008. ISBN 978-80-7319-085-9.

REIFOVÁ, Irena. Slovník mediální komunikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-926-7.

SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-3568-9.

SMETANA, Miloš. Televizní seriál: a jeho paradoxy. Vyd. 1. Praha: ISV nakladatelství, 2000. ISBN 80-85866-60-9.

STRAUSS, Anselm L a Juliet M CORBIN. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Vyd. 1. Boskovice: Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X.

THOMPSON, Kristin. Storytelling in the new Hollywood: understanding classical narrative technique. Cambridge (MA): Harvard University Press, 1999. ISBN 0-674-83975-7.

URBAN, Lukáš, Josef DUBSKÝ a Karol MURDZA. Masová komunikace a veřejné mínění. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3563-4.

ZHÁNĚL, Jiří, Vladimír HELLEBRANDT a Martin SEBERA. Metodologie výzkumné práce. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-6875-9.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce „Divácká recepce paradoxní narace v seriálu Hra o trůny“ se zabývá výzkumem publika a jeho reakcí na netradiční dějové zvraty v seriálu Hra o trůny z produkce HBO. Diváci seriálu a jejich jednání závislé na konkrétně vybraných dějových zvratech seriálu jsou zkoumány pomocí kvalitativního výzkumu a polostrukturovaných rozhovorů s deseti respondenty. Jako vzorek studie byly vybráni primární diváci, tzn. takový typ diváka, který nebyl před zhlédnutím seriálu čtenářem jeho knižní předlohy a jeho reakce na vzniklé dějové zvraty jsou tak spontánní a nečekané. Cílem výzkumu je zjištění, jak diváci reagují na nově nastolenou a vymezenou paradoxní naraci seriálu Hra o trůny a toho, proč seriál i přes toto jednání dále sledují.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis "Audience reception to the paradoxical narrative in the series Game of Thrones" focuses on the research of the audience and its reactions to the unusual plot twists in the series Game of Thrones producted by HBO. The Audience and its reactions to specifically selected twists were researched through qualitative methods of deep semi-structured interview which was carried out with ten respondents. „Primary“ audience, i.e. the viewers who had not read any books from the Ice and Fire saga before watching the show, was choosen as a research sample for this study. Reactions of this audience are more spontaneous and unpredictable. The primary aim of the research is to find out how viewers react to the newly defined paradoxical narrative in the Game of Thrones series and why they keep watching this series despite its unusual plot twists.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK