Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Věk Dračího doupěte: nové pojetí a komercionalizace volného času na počátku 90.let dvacátého století
Název práce v češtině: Věk Dračího doupěte: nové pojetí a komercionalizace volného času na počátku 90.let dvacátého století
Název v anglickém jazyce: The Age of Draci doupe: New Concept and Commercialization of Leisure Activities during the Early 1990s.
Klíčová slova: Altar, Dračí doupě, hry na hrdiny, komercionalizace, postsocialismus, subkultura
Klíčová slova anglicky: Altar, commercialization, Draci doupe, role-playing games, postsocialism, subculture
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Program Antropologická studia (24-KOA)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Lucie Storchová, Ph.D., DSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 03.07.2015
Datum zadání: 03.07.2015
Datum odevzdání elektronické podoby:24.06.2019
Datum proběhlé obhajoby: 10.09.2019
Předmět: Obhajoba diplomové práce (YM4A1004)
Oponenti: PhDr. Milan Ducháček, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
V práci bych se rád zaměřil na nový způsob trávení volného času, který do České republiky pronikl na počátku 90. let 20. století - Role-Playing Games (česky hry na hrdiny) jako odnož nového druhu stolních her, které tehdy začaly pronikat na český trh. Zajímat se budu především o nově vytvořenou českou fantasy hru na hrdiny Dračí doupě, která byla poprvé vydána v roce 1990. Klíčovými aktéry mého výzkumu bude jak firma Altar, která stála za vydáním Dračího doupěte, tak tvůrci samotné hry, ale také početná komunita příznivců, která se okolo Dračího doupěte seskupila. Na této mikrohistorické sondě bych rád zmapoval počátek masivního podnikání s imaginací, komerčnost tohoto fenoménu, ale také jeho počáteční vývoj v České republice, který přetrvává až do dnešních dní.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK