Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výchova diváka v českých divadlech v současnosti aneb Edukační drama z druhé strany
Název práce v češtině: Výchova diváka v českých divadlech v současnosti aneb Edukační drama z druhé strany
Název v anglickém jazyce: Education of audience in Czech theaters nowadays ( Educational drama from the other side)
Klíčová slova: výchova dětského diváka, divadelní lektor, edukační metody, reflexe divadelního umění, recepce divadelního umění, školní prostředí, rozvoj osobnosti
Klíčová slova anglicky: education of child spectator, theater lector, educational methods of theater lector, reception and reflection of theatrical art, school environment, development of personality
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.06.2015
Datum zadání: 30.06.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 20.05.2016
Datum a čas obhajoby: 06.09.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:02.07.2016
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
ANOTACE:
Bakalářská práce popisuje působení divadelních lektorů v konkrétních českých divadlech, edukační způsoby jejich práce s dětským divákem. V teoretické části práce je vymezena obecná problematika výchovy diváka, zvláště přístup divadelního umění k dětskému divákovi, dále je uveden cíl a náplň práce divadelního lektora a je zde vymezen jeho vztah se školním prostředím. Praktická část přibližuje dva modely působení divadelních lektorů v českých divadlech, zaměřené na edukační metody využívané při práci dětským divákem.

CÍL:
Popsat systémy výchovy diváka v konkrétních divadlech v ČR.

OSNOVA PRÁCE:


TEORIETICKÁ ČÁST
1. Výchova diváka
2. Divadelní lektor
o Kdo je divadelní lektor
o Cíle divadelního lektora
o Co obnáší práce divadelního lektora
o Vzdělání divadelního lektora
3. Divadlení lektor v českém prostředí
4. Nejčastější formáty práce divadelního lektora v ČR (teoretický výčet nejčastějších formátů práce DL)
5. Divadlení lektor ve vztahu ke školnímu prostředí
o Jaké jsou možnosti školních institucí pro využívání divadelního lektora
o Divadlo (divadelní dílna) jako inspirace pro následnou náplň výuky

PRAKTICKÁ ČÁST
SROVNÁVACÍ ANALÝZA
Výzkumná otázka: Jaké jsou edukační způsoby práce divadelního lektora s dětským divákem v aktivitách spjatých s konkrétním divadelním představením?
Předmět komparace: Využití konkrétních edukačních metod divadelního lektora v rámci práce s dětským divákem v aktivitách spjatých s konkrétním divadelním představením.
Seznam odborné literatury
Rámcový vzdělávací program. In: . Praha: VÚP, 2005.
MAJOR, Ladislav. Myšlení o divadle I. 1. Praha: Hermann a synové, 1993
URBANOVÁ, Alena. Mýtus divadla pro děti. 1. Praha: Artama, 1993
MLEJNEK, Josef. Děti v divadle. 1. Praha: Ústav pro kulturně výchovnou činnost, 1986
FINK, Eugen. Oáza štěstí. 1. Praha: Mladá Fronta, 1992
VELTRUBSKÁ, Ivana. Dramatika pro děti: divadlo očima dětí. 1. Praha: IPOS, ARTAMA, 1994
RICHTER, Luděk. S dětmi do divadla. Tvořivá dramatika. Praha: IPOS, ARTAMA, 1996, VII(1/96 (17).
JIRÁSKOVÁ, Lenka. Působení divadelního lektora v profesionálním divadle. Brno, 2012. Diplomová práce.
OUHRABKOVÁ, Daniela. Divadelní lektor u profesionálního divadla – funkce, postavení a význam této profese v německé kulturní oblasti. Brno, 2007. Bakalářská práce. JAMU. Vedoucí práce MgA. Radka Macková.
VON VORST, Daniela. Projekt TUSCH – německý model spolupráce profesionálních divadel a škol. Praha, 2012. Diplomová práce. AKADEMIE MÚZICKÝCH UMĚNÍ V PRAZE. Vedoucí práce Doc. Jaroslav Provazník.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK