Výchova diváka v českých divadlech v současnosti aneb Edukační drama z druhé strany
Název práce v češtině: | Výchova diváka v českých divadlech v současnosti aneb Edukační drama z druhé strany |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Education of audience in Czech theaters nowadays ( Educational drama from the other side) |
Klíčová slova: | výchova dětského diváka, divadelní lektor, edukační metody, reflexe divadelního umění, recepce divadelního umění, školní prostředí, rozvoj osobnosti |
Klíčová slova anglicky: | education of child spectator, theater lector, educational methods of theater lector, reception and reflection of theatrical art, school environment, development of personality |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.06.2015 |
Datum zadání: | 30.06.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 20.05.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2016 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.07.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. |
Zásady pro vypracování |
ANOTACE:
Bakalářská práce popisuje působení divadelních lektorů v konkrétních českých divadlech, edukační způsoby jejich práce s dětským divákem. V teoretické části práce je vymezena obecná problematika výchovy diváka, zvláště přístup divadelního umění k dětskému divákovi, dále je uveden cíl a náplň práce divadelního lektora a je zde vymezen jeho vztah se školním prostředím. Praktická část přibližuje dva modely působení divadelních lektorů v českých divadlech, zaměřené na edukační metody využívané při práci dětským divákem. CÍL: Popsat systémy výchovy diváka v konkrétních divadlech v ČR. OSNOVA PRÁCE: TEORIETICKÁ ČÁST 1. Výchova diváka 2. Divadelní lektor o Kdo je divadelní lektor o Cíle divadelního lektora o Co obnáší práce divadelního lektora o Vzdělání divadelního lektora 3. Divadlení lektor v českém prostředí 4. Nejčastější formáty práce divadelního lektora v ČR (teoretický výčet nejčastějších formátů práce DL) 5. Divadlení lektor ve vztahu ke školnímu prostředí o Jaké jsou možnosti školních institucí pro využívání divadelního lektora o Divadlo (divadelní dílna) jako inspirace pro následnou náplň výuky PRAKTICKÁ ČÁST SROVNÁVACÍ ANALÝZA Výzkumná otázka: Jaké jsou edukační způsoby práce divadelního lektora s dětským divákem v aktivitách spjatých s konkrétním divadelním představením? Předmět komparace: Využití konkrétních edukačních metod divadelního lektora v rámci práce s dětským divákem v aktivitách spjatých s konkrétním divadelním představením. |
Seznam odborné literatury |
Rámcový vzdělávací program. In: . Praha: VÚP, 2005.
MAJOR, Ladislav. Myšlení o divadle I. 1. Praha: Hermann a synové, 1993 URBANOVÁ, Alena. Mýtus divadla pro děti. 1. Praha: Artama, 1993 MLEJNEK, Josef. Děti v divadle. 1. Praha: Ústav pro kulturně výchovnou činnost, 1986 FINK, Eugen. Oáza štěstí. 1. Praha: Mladá Fronta, 1992 VELTRUBSKÁ, Ivana. Dramatika pro děti: divadlo očima dětí. 1. Praha: IPOS, ARTAMA, 1994 RICHTER, Luděk. S dětmi do divadla. Tvořivá dramatika. Praha: IPOS, ARTAMA, 1996, VII(1/96 (17). JIRÁSKOVÁ, Lenka. Působení divadelního lektora v profesionálním divadle. Brno, 2012. Diplomová práce. OUHRABKOVÁ, Daniela. Divadelní lektor u profesionálního divadla – funkce, postavení a význam této profese v německé kulturní oblasti. Brno, 2007. Bakalářská práce. JAMU. Vedoucí práce MgA. Radka Macková. VON VORST, Daniela. Projekt TUSCH – německý model spolupráce profesionálních divadel a škol. Praha, 2012. Diplomová práce. AKADEMIE MÚZICKÝCH UMĚNÍ V PRAZE. Vedoucí práce Doc. Jaroslav Provazník. |