Hudba ve zpravodajské televizní reportáži v České republice
Název práce v češtině: | Hudba ve zpravodajské televizní reportáži v České republice |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Music in the TV news Coverage in Czech Republic |
Klíčová slova: | Hudba, Zpravodajská reportáž, Hudební psychologie, Sémantická analýza, Hudba v televizní reportáži, Neautentická hudba |
Klíčová slova anglicky: | Music, TV news coverage, Music psychology, Semantic analysis, Music in TV news coverage, Non-authentic music |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra žurnalistiky (23-KZ) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Martin Lokšík |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 30.06.2015 |
Datum zadání: | 30.06.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 24.01.2019 09:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.01.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 24.01.2019 |
Oponenti: | Mgr. Pavel Beneš |
Kontrola URKUND: | ![]() |
Seznam odborné literatury |
Bačuvčík, Radim. 2014. Hudba v reklamě a v dalších oblastech marketingové komunikace. Zlín : Verbum, 2014. str. 224. ISBN 978-80-87500-51-4.
Bek, Mikuláš. 2003. Konzervatoř Evropy? Praha : KLP - Koniasch Latin Press, 2003. str. 280. ISBN 80-85917-99-8. Bláha, Ivo. 2006. Zvuková dramatugie audiovizuálního díla. 2. doplněné vydání. Praha : Akademie múzických umění v Praze, 2006. str. 145. ISBN 80-7331-010-4. Cooke, Mervyn. 2011. Dějiny filmové hudby. Praha : nakladatelství Casablanca - Václav Žák a Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. str. 568. ISBN 978-80-87292-14-3. Černý, Jiří a Holeš, Jan. 2004. Sémiotika. Praha : Portál, 2004. str. 368. ISBN 80-7178-832-5. Franěk, Marek. 2005. Hudební psychologie. Praha : Univerzita Karlova, 2005. str. 238. ISBN 80-246-0965-7. Fukač, Jiří, a další. 1992. Základy hudební sémiotiky, díl I. Brno : rektorát Masarykovy univerzity Brno, 1992. str. 236. ISBN 80-210-0370-1. Fukač, Jiří, a další. 1992. Základy hudební sémiotiky, díl II. Brno : Vydavatelství Masarykovy univerzity, Brno, 1992. str. 306. ISBN 80-210-0566-1. Hons, Miloš. 2010. Hudební analýza. Praha : Togga, 2010. str. 310. ISBN 978-80-87258-28-6. Ilowiecki, Maciej Tadeusz a Žantovský, Petr. 2008. Manipulace v médiích. Praha : Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2008. ISBN 978-80-86723-50-1. Lexmann, Juraj. 2005. Hudobná dramaturgia filmovej a televiznej tvorby. Bratislava : Ústav hudobnej vedy Slovenskej akadémie vied, 2005. ISBN 80-89135-01-3. Lexmann, Juraj. 2006. Teória filmovej hudby. 2. revidované a doplněné vydání. Bratislava : Ústav hudobnej vedy Slovenskej akadémie vied, 2006. str. 182. ISBN 80-89135-06-4. Nakonečný, Milan. 2011. Psychologie. Praha : Triton, 2011. str. 863. ISBN 978-80-7387-443-8. Orlebar, Jeremy. 2012. Kniha o televizi. Praha : Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2012. str. 226. ISBN 978-0-415-60414-7. Osvaldová, Barbora a kolektiv autorů. 2001. Zpravodajství v médiích. Praha : Karolinum, 2001. str. 156. ISBN 80-246-0248-2. Osvaldová, Barbora a Halada, Jan a kolektiv. 2002. Praktická encyklopedie žurnalistiky. Praha : Nakladatelství Libri, 2002. str. 240. ISBN 80-7277-108-6. Peregrin, Jaroslav. 1998. Úvod do teoretické sémantiky. Praha : Karolinum, 1998. str. 208. ISBN 80-7184-685-6. Poledňák, Ivan. 2006. Hudba jako problém estetiky. Praha : Karolinum, 2006. str. 288. ISBN 80-246-1215-1. Poledňák, Ivan. 1984. Stručný slovník hudební psychologie. Praha : Supraphon, 1984. str. 455. Sv. . Číslo nár.bibl. cnb000021419. Powell, John. 2012. Jak funguje hudba. [překl.] Robert Tschorn. první vydání. Praha : nakladatelství Dokořán s.r.o., 2012. str. 235. ISBN 978-80-7363-400-1. Prokop, Přemysl. 1988. Teorie televizní a filmové tvorby. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1988. str. 168. Rafajová, Andrea. 2017. Zvuky v reklamě. Plzeň : Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o., 2017. str. 343. ISBN 978-80-7380-673-6. Sedlák, František a Váňová, Hana. 2013. Hudební psychologie pro učitele. Vyd. 2., přeprac a rozš. v nakl. Karolinum 1.- Praha: Karolinum, 2013. Praha : Univerzita Karlova v Praze, 2013. str. 406. ISBN 978-80-246-2060-2. Trampota, Tomáš. 2006. Zpravodajství. Praha : Portál, s. r. o., 2006. str. 192. ISBN 80-7367-096-8. Vágnerová, Marie. 2004. Základy psychologie. Praha : Karolinum, 2004. str. 356. ISBN 80-246-0841-3. |
Předběžná náplň práce |
Výzkumné téma: Využití hudby ve zpravodajské reportáži českých televizních stanic. Hudba v audiovizuálním díle a její účinky na divákovu recepci.
Výzkumný problém: Zmapování základních charakteristik hudby používané ve zpravodajských reportážích českých televizních stanic. Za takové považujeme: a) Ve zpravodajských relacích, kterých tuzemských televizních stanic, se hudba jako zvukový podkres reportáže užívá. b) Jak často se hudba v rámci jednotlivých relací užívá. c) U jakého typu zpráv se tak nejčastěji děje. d) Jaký typ hudby se v takových případech nejčastěji používá. Cílem práce je zjistit, jak často a jakým způsobem se využívá hudba ve zpravodajské reportáži českých televizních stanic. Zároveň chceme skrze poznatky hudební psychologie poukázat na nežádoucí vliv takto používané hudby na objektivitu zpravodajských sdělení, protože ovlivňuje způsob, jakým bude zpráva pochopena a interpretována divákem. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Research theme: Usage of music in news coverage of Czech TV stations. Music in the audiovisual work and its effects on the reception of the audience.
Research Problem: Mapping the basic characteristics of the music used in the news reports of Czech TV stations. We consider: a) In the news sessions of which domestic television stations, music is used in the audio background of the reportage. b) How often music is used in each session. c) What type of news is most likely to be used. d) What kind of music is most often used in such cases. This thesis deals with the question how music is used and how often in the news report of Czech TV stations. It also presents findings of musical psychology, that points to the undesirable influence of such music on the objectivity of news reports because music influences the way the news is understood and interpreted by the viewer. |