Dospívající a jejich vztah k autoritám
Název práce v češtině: | Dospívající a jejich vztah k autoritám |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Adolescents and their relationship to the authorities |
Klíčová slova: | Autorita, dospívání, student, žák, výchova |
Klíčová slova anglicky: | Authority, adolescence, student, pupil, education |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | HTF - Katedra učitelství (28-08) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jana Procházková |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 24.06.2015 |
Datum zadání: | 24.06.2015 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 24.06.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 06.06.2016 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.05.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.06.2016 |
Oponenti: | doc. Pavlína Janošová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
V teoretické části shrnu aktuální pohled na vývojové období dospívajících se zaměřením na vazby k ostatním, především autoritám. V praktické části, pomocí konstruovaného dotazníku zmapuji vztahy na škále akceptace vs. odmítání dospívajících na vybraných současných základních a středních školách. Cílem práce by mělo být zmapování aktuálních vazeb současných dospívajících |
Seznam odborné literatury |
HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009, 286 s. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 978-80-7367-628-5.
KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. 2. vyd. Praha: Portál, 2004. ISBN. 80-7178-965-8 PACE, Judith L. Understanding Authority in Classrooms: A Review of Theory, Ideology, and Research. Review of Educational Research. 2007, 77(1): 4-27. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8 VALIŠOVÁ, A. Autorita jako pedagogický problém. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-624-4. VALIŠOVÁ, A. a kol. Relativizace autority a dopady na současnou mládež. 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 2005, 314 s. ISBN 8086642437 |