Komunikační strategie zaměřená na subkultury na příkladu značky Jägermeister
Název práce v češtině: | Komunikační strategie zaměřená na subkultury na příkladu značky Jägermeister |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Communication strategy aimed at subcultures on the example of brand Jägermeister |
Klíčová slova: | marketingová komunikace, komunikační mix, subkultury, guerillová komunikace, virální marketing, WOM, buzz marketing, Jägermeister |
Klíčová slova anglicky: | marketing communication, communication mix, subcultures, guerilla communication, viral marketing, WOM, buzz marketing, Jägermeister |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 22.06.2015 |
Datum zadání: | 22.06.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 14.06.2016 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6, H013, Hollar - místn. č. 013 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.05.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.06.2016 |
Oponenti: | Mgr. Ing. Marek Vranka |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
COHEN, A. K. A General Theory of Subcultures. In: GELDER, K. The Subcultures Reader. London: Routledge, 1997. s. 44-55, 656 s. ISBN 0415344166.
HEBDIGE, Dick. Subkultura a styl. Praha: Dauphin, 2012. 248 s. ISBN 978-80-7272-197-9. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. 407 s. ISBN 80-7367-040-2. HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009. 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5. HOLFAIER, Martin. Alternetivní cyklistika - lehokola a program zájmového vzdělávání. České Budějovice, 2014. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Teologická fakulta. JOSKOVÁ, Markéta. Postmodernismus a marketing. Komunitní marketing. Praha, 2014. 92 s. Univerzita Karlova v Praze, Fakulta humanitních studií. KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011. 224 s. ISBN 978-80-247-3541-2. KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2. KOTLER, Philip. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013. 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5. LOUKA, Oto a Martin VEČERKA. Snowboarding. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. Sport extra 148 s. ISBN 978-80-247-1378-6. PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. 320 s. ISBN 978-80-247-3622-8. REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009. 192 s. ISBN 978-80-247-3006-6. SMOLÍK, Josef. Subkultury mládeže: uvedení do problematiky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010. 288 s. ISBN 978-80-247-2907-7. SVOJANOVSKÝ, Aleš. Skateboardová kultura v Československu a České republice. Brno, 2014. Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 518, Vladimir a Karel VESELÝ. Kmeny: současné městské subkultury. 1. vyd. Praha: Bigg Boss & Yinachi, 2011. 520 s. ISBN 978-80-903973-2-3. Internetové zdroje AUST, Ondřej. Jak ledová koule z Milovic pronikla do zpráv Novy i Primy a zpropagovala Jägermeister. In: Mediář.cz [online] 2011 [cit. 2016-04-25]. Dostupné z: http://www.mediar.cz/jak-ledova-koule-z-milovic-pronikla-do-zprav-novy-i-primy-a-zpropagovala-jagermeister/ BU2R. O projektu. [online] 2015 [cit. 2016-05-02]. Dostupné z: http://www.bu2r.cz BROWN, Stephen. Postmodern marketing? [online] [cit. 2016-03-29]. Dostupné z: http://www.emarketing.net.cn/upload/file/2008/05/19/231211210898519.pdf COVA, Bernard. The postmodern explained to managers: Implications for marketing. [online] [cit. 2016-03-29] Dostupné z: http://www.uta.edu/faculty/richarme/MARK%205338/Articles/Cova.pdf CROWLEY, Julian. 10 Greatest Works of Graffiti Guerilla Marketing. In: BussinessPundit.com [online]. 2011 [cit. 2016-04-25]. Dostupné z: http://www.businesspundit.com/10-greatest-works-of-graffiti-guerrilla-marketing/ Cambridge Dictionaries Online. Mainstream. [online] 2016 [cit. 2016-03-28]. Dostupné z: http://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/mainstream Jägermeister TV spot Nepřestávejte lovit 45 s. In: YouTube. [online]. 4. 2. 2016 [cit. 2016-05-01]. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=7-oprSLmOZI Refresher. Jägermeister ve spolupráci se Zbyňkem Štanderou představil unikátní kolekci doplňků. [online] 2016 [cit. 2016-05-01]. Dostupné z: http://refresher.cz/32027-Jagermeister-ve-spolupraci-se-Zbynkem-Standerou-predstavil-unikatni-kolekci-doplnku Kmeny: Rap. In: iVysílání ČT [online] 8. 3. 2015. [cit. 2016-05-01]. Dostupné z: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10727240820-kmeny/214562260850002-rap KRUPKA, Jaroslav. Milka pokračuje ve virálech, poslala tetované týpky do metra pro objetí. In: Marketing a Media [online] 2014 [cit. 2016-04-25]. Dostupné z: http://mam.ihned.cz/reklama/c1-62787970-milka-pokracuje-ve-viralech-poslala-tetovane-typky-do-metra-pro-objeti Life is porno. Family. [online] 2015 [cit. 2016-04-30]. Dostupné z: http://www.lifeisporno.com/cs/section/family/ MOCKOVÁ, Zuzana. Surfing je v Čechách velká móda, říká trojnásobná mistryně. In: Aktuálně.cz [online] 2015 [cit. 2016-04-27]. Dostupné z: http://magazin.aktualne.cz/surfing-je-v-cechach-velka-moda-rika-trojnasobna-mistryne/r~44ce4d1850b411e5a80c0025900fea04/ Protišedi. Nepřestávej lovit: 5 důvodů proč byste od života měli chtít víc. [online] 2015 [cit. 2016-05-01]. Dostupné z: http://www.protisedi.cz/article/neprestavejte-lovit-5-duvodu-proc-byste-od-zivota-meli-chtit-vic Refresher. Přidej si Jägermeister na Snapu a podívej se, jak probíhá natáčení klipu Vladimira 518, Pil Cho a Mika Trafika. [online] 2016 [cit. 2016-05-01]. Dostupné z: http://refresher.cz/33045-Pridej-si-Jagermeister-na-Snapu-a-podivej-se-jak-probiha-nataceni-klipu-Vladimira-518-Smacka-Pil-Cho-a-Mika-Trafika Rémy Cointreau. Tiskové zprávy. Nový Jägermeister TV spot Nepřestávejte lovit. [online] 3. 11. 2015 [cit. 2016-05-01]. Dostupné z: http://www.remy-cointreau.cz/tiskove-zpravy/novy-jagermeister-tv-spot-neprestavejte-lovit/ Rémy Cointreau. Tiskové zprávy. Jägermeister podpořil dokument Kmeny. [online] 2015 [cit. 2016-05-01]. Dostupné z: http://www.remy-cointreau.cz/tiskove-zpravy/jagermeister-podporil-dokument-kmeny/ REICHOVÁ, Tereza a Eugen HRABÍNO. VIDEO: Kampaň bez loga. In: A2larm.cz [online] 2014 [cit. 2016-04-06]. Dostupné z: http://a2larm.cz/2014/03/video-kampan-bez-loga/ STRAKOVÁ, Kateřina. Eventy Red Bullu musí být nenapodobitelné. In: MediaGuru.cz [online] 2011 [cit. 2016-03-26]. Dostupné z: http://www.mediaguru.cz/2011/12/eventy-red-bullu-musi-byt-nenapodobitelne/#.Vxz9lmONT9k TL5. Projekty. Jägermeister Undercover Games Snapchat kampaň. [online] [b.r.] [cit. 2016-04-25]. Dostupné z: http://www.tl5.cz/projekty/jagermeister-undercover-games-snapchat-kampan TOMASEVIC, Leanne. Nový hit mezi lidmi z komunikace: postmoderní marketing. In: Marketing a Media [online]. 2007 [cit. 2016-03-27]. Dostupné z: http://mam.ihned.cz/c1-22532570-novy-hit-mezi-lidmi-z-komunikace-postmoderni- marketing |
Předběžná náplň práce |
Práce se zabývá komunikační strategií zaměřenou na subkultury a jako příklad uvádí značku Jägermeister. Teoretická část se zabývá vysvětlením pojmů jako je marketingová komunikace, komunikační mix a jeho nástroje. Dále nastiňuje pojem postmoderní marketing, který nám umožňuje lépe pochopit současnou podobu marketingu vzhledem ke společnosti. V práci je také zmíněno několik marketingových trendů jako je virální marketing, buzz marketing či guerilla marketing, které se spojují zejména s mladou generací užívající internet. Samostatná kapitola je pak věnována teorii subkultur. V poslední části jsou představeny vybrané subkultury, na které se zaměřuje značka Jägermeister. V praktické části je představena značka Jägermeister a její pozice na českém trhu. Následně je rozebrána komunikační strategie značky a její nástroje.
|
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This work focuses on the communication strategies aimed at subcultures and uses the brand Jägermeister as an example. The theoretical part serves as an explanation of concepts like marketing communication, the communication mix and its tools. Furthermore, it covers the topic of postmodern marketing, which enables us to better understand the current form of marketing in relation to the society. Such trends like viral marketing, buzz marketing or guerilla marketing that are used mainly for the young generation using the Internet, are also mentioned. A whole chapter of its own is dedicated to the theory of subcultures. The last part describes chosen subcultures that are targeted by the Jägermeister brand. The practical part introduces the Jägermeister brand and its position on the Czech market. Subsequently, it examines the communication strategy of the brand and its tools.
|