Reklamy proti reklamě. Subvertising v České republice a v zahraničí
Název práce v češtině: | Reklamy proti reklamě. Subvertising v České republice a v zahraničí |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Advertisements against advertising. Subvertising in the Czech Republic and abroad |
Klíčová slova: | Subvertising, kulturní sabotérství, umění, kritika spotřební kultury, konzumní společnost, kritika marketingu, guerilla marketing, graffiti, street art |
Klíčová slova anglicky: | Subvertising, culture jamming, art, critical marketing, consumption, consumer society, guerilla marketing, graffiti, street art |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 22.06.2015 |
Datum zadání: | 22.06.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 13.06.2016 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6, H012, 12, Hollar - místn. č. 012 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.05.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.06.2016 |
Oponenti: | Mgr. Ing. Marek Vranka |
Kontrola URKUND: | ![]() |
Seznam odborné literatury |
Tištěné zdroje:
1. BANKSY, 2006. Banksy: wall and piece. London: Random House. ISBN 1-84413-787-2. 2. BANKSY, MCCORMICK, Carlo, SENO, Ethel, SCHILLER, Marc, 2010. Trespass. A History of Uncommissioned Urban Art. Taschen. 3. BARKER, Chris, 2006. Slovník kulturálních studií. Vyd. 1. Překlad Irena Reifová, Kateřina Gillárová, Michal Pospíšil. Praha: Portál. ISBN 80-7367-099-2. 4. BENJAMIN, Walter: Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti, 1936 5. BROŽ, Vladimír, CHROBÁK, Ondřej, 2015. Obsese. Vydání první. Praha: Yinachi. Magnus art. ISBN 978-80-904735-8-4. 6. DEBORD, G. E., WOLMAN, G., 1956. Mode d'emploi du détournement. LES LÈVRES. 7. FORMÁNEK, Ondřej, 2016. Praha zohavená. Economia: Ego!, s. 12. 8. HABERMAS, Jürgen, 2000. Strukturální přeměna veřejnosti: zkoumání jedné kategorie občanské společnosti. Vyd. 1. Praha: Filosofia. Morální a politická filosofie, sv. 8. ISBN 80-7007-134-6. 9. HEJLOVÁ, Denisa, 2015. Public relations. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5022-4. 10. JAKŠ, Filip, FOLDYNOVÁ, Adéla, 2008. Pouliční umění – teorie na ulici. Vyd. 1. Praha: Interaktiv. ISBN 978-80-903-094-4-7. 11. KOLOSSA, Alexandra, 2013. Haring. Vyd. 1, Köln: Taschen. ISBN 978-3-8365-1256-5 12. KRUPKA, Jaroslav, 2012. Česká reklama: od pana Vajíčka po falešné soby. Brno: BizBooks. ISBN 978-80-265-0046-9. 13. LEISER, Wolf, 2010. The World of Digital Art. Potsdam: Ullmann Publishing. 14. LEVINSON, Jay Conrad, 2009. Guerilla marketing: Nejúčinnější a finančně nenáročný marketing. Vyd. 1. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-2472-7. 15. LINHART, J., PETRUSEK, M., 1996 Velký sociologický slovník. Praha: Karolinum. ISBN 80-7184-310-5. 16. LIPOVETSKY, Gilles, 2007. Paradoxní štěstí: esej o hyperkonzumní společnosti. V českém jazyce vyd. 1. Praha: Prostor. ISBN 978-80-7260-184-4. 17. LUCIE-SMITH, Edward, 1996. Artoday: současné světové umění. 1. čes. vyd. Praha: Slovart. ISBN 80-85871-97-1. 18. KEITH, Robert J, 1960. The Marketing Revolution. Journal of Marketing. 19. KERA, Denisa, KOČIČKA, Pavel, 2004. O sboru kastratů s impotentní výbavou aneb Fascinace veřejným prostorem. Praha: TYPO 20. KINTERA, Krištof a Karel SRP, SERRANOVÁ, Mariana (ed.), 2012. Krištof Kintera. Řevnice: Arbor vitae. ISBN 978-80-87164-96-9. 21. KLEINOVÁ, Naomi, 2005. Bez loga. Praha: Argo. ISBN 80-7203-671-8. 22. KOTLER, Philip, 2001. Marketing Management. Grada. ISBN 80-247- 0016-6. 23. KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada. Strana 48. ISBN 978-80-247-1545-2. 24. MARX, Karl, ENGELS, Friedrich (ed.), 1949. Das Kapital: Kritik der politischen Okonomie. Berlin: J.H.W. Dietz Nachf. 25. OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. 4. vyd. Překlad Hana Škapová, 2007. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-154-6. 26. OSTERWOLD, Tilman, 2007. Pop Art. Köln: Taschen. ISBN 9783822837566 27. OVERSTREET, Martina, 2005. Jiná řeč města – Graffiti Rules. Orghast (almanach příští vlny divadla) 28. PINCAS, Stéphane, LOISEAU, Marc, 2009. Dějiny reklamy. Překlad Pavel Brožek. Praha: Slovart. ISBN 978-3-8365-1565-8. 29. PŘIBÁŇ, J., NÁBĚLEK, K. PETŘÍČEK, M., 2009. Pode Bal: Pode Bal 1998-2008. Praha: Divus. ISBN 978-80-86450-43-8 30. SASSATELLI, Roberta, 2007. Consumer Culture: History, Theory and Politics. Vyd. 1. Londýn: SAGE Publications. ISBN 978-1-4129-1180-1. 31. SCHNEIDER, E., SIEGEL, K., SISCHY, I., HOLZWARTH, H. W, 2009. Koons. Köln: Taschen. ISBN 978-3-8365-0328-0 32. SEDLÁČEK, Tomáš, 2012. Ekonomie dobra a zla: po stopách lidského tázání od Gilgameše po finanční krizi. 2. vyd. Praha: 65. pole. ISBN 978-80-87506-10-3. 33. STRINATI, Dominic, 2004. An Introduction to Theories of Popular Culture. Vyd. 2. Oxon: Routledge. ISBN 978-0-414-23500-3. 34. STURKEN, Marita a Lisa CARTWRIGHT, 2009. Studia vizuální kultury. Vyd. 1. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-556-1. 35. TAYLOR, Brandon, 2005. Contemporary Art: Art Since 1970. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall. 36. TAYLOR, Kathleen E., 2006. Brainwashing: manipulace s myšlením. Vyd. 1. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny. ISBN 80-7106-773-3. 37. THOMPSON, Don, 2010. Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů: prapodivné zákony ekonomiky současného umění a aukčních domů. Vyd. 1. Zlín: Kniha Zlin. ISBN 978-80-87162-58-3. 38. TOYNBEE, Arnold J.,1961 [1939] A study of History, Volume 5, Oxford University Press 39. VEBLEN, Thorstein, 1999. Teorie zahálčivé třídy. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství. ISBN 80-85850-71-0. 40. VERSONOVÁ, Jennifer. Why we need cultural activism. In: BRYAN, Kim, 2008. DIY: A handbook for changing our world. Trapese Collective. 978-0745326382 41. VLADÍKOVÁ, SIMONA. Believe it or not. Pardubice: Východočeská galerie v Pardubicích, 2008. ISBN: 978-80-85112-57-3 42. ZAHRÁDKA, Pavel (ed.), 2014. Spotřební kultura: historie, teorie a výzkum. Vyd. 1. Praha: Academia. ISBN 978-80-200-2372-8 Elektronické zdroje: 1. About Brandalism. [online] Brandalism, 2015. [cit. 2016-05-09]. Dostupné z http://www.brandalism.org.uk/the-project 2. BARLEY, Alexander. Battle of the image. [online]. NewStatesman, 2001. [cit. 2016-05-09]. Dostupné z www: http://www.newstatesman.com/node/153475 3. BELL, L. M. GOODWIN, G. Writing Urban Space. Alresford: Zero Books, 2012. 4. BESTA, Pavel. Nepůvodní ráj Pasty Onera v Mánesu.[online] Artalk, 2015. [cit. 2016-05-09]. Dostupné z: http://artalk.cz/2015/11/26/nepuvodni-raj-pasty-onera-v-manesu/ 5. BLF. Billboardliberation.com. [online] ©2016. [cit. 2016-05-09]. Dostupné z: http://www.billboardliberation.com/letters.html 6. BUGA-UP. Bugaup.org. [online] ©2016. [cit. 2016-05-09]. Dostupné z: http://www.bugaup.org 7. CULTURAL HIJACK. [online] Culturalhijack.org. ©2016. [cit. 2016-05-09]. Dostupné z: http://www.culturalhijack.org 8. ČERNÁ, Kateřina. Epos 257 – portfolio. [online] Art+Antiques, 2012. [cit. 2016-05-09]. Dostupné z: http://www.artcasopis.cz/clanky/epos-257 9. ČTK. Poslední den v ráji. V Mánesu začíná výstava graffiti umělce Pasty Onera. [online]. Lidovky.cz, 2015. [cit. 2016-05-09]. Dostupné z: http://www.lidovky.cz/posledni-den-v-raji-v-manesu-zacina-vystava-umelce-pasty-onera-p6x-/kultura.aspx?c=A151110_130118_ln_kultura_hep 10. ČTK. Galerie vystavila Týcovy semafory i další díla. [online]. Lidovky.cz, 2015. [cit. 2016-05-09]. Dostupné z: http://www.lidovky.cz/galerie-vystavila-tycovy-semafory-i-dalsi-dila-fl7-/kultura.aspx?c=A120228_195936_ln_kultura_ape 11. Definition of marketing. Ama.org. [online]. AMERICAN MARKETING ASSOCIATION, 2013. [cit. 2016-05-09]. Dostupné z : https://www.ama.org/AboutAMA/Pages/Definition-of-Marketing.aspx 12. DELANA. So… What is Guerrilla Marketing? Here is an 8-Part Guide. [online]. Weburbanist. [cit. 2016-05-09]. Dostupné z: http://weburbanist.com/2008/07/01/what-is-guerrilla-marketing/ 13. DERY, Mark. (Culture Jamming: Hacking, Slashing, and Sniping in the Empire of Signs [online]., orig. Pamphlet #25. Open Magazine Pamphlet Series, 1993. Akt. 2010. . [cit. 2016-05-09]. Dostupné z: http://markdery.com/?page_id=154 14. DEUZE, Mark. Towards professional participatory storytelling in journalism and advertising. [online] First Monday, 2005. [cit. 2016-05-09]. Dostupné z: http://journals.uic.edu/ojs/index.php/fm/article/view/1257/1177 15. FISCHER, D.: Marc Jacobs x Kidult ‘Art by Art Jacobs’ T-Shirt [online] High snobiety, 2013. [cit. 2016-05-09]. Dostupné z http://www.highsnobiety.com/2012/05/11/marc-jacobs-x-kidult-art-by-art-jacobs-t-shirt/ 16. HIRST, Damien. Damienhirst.com [online] ©2016 [cit. 2016-05-09]. Dostupné z: http://www.damienhirst.com/argininosuccinic-acid 17. HORKÝ, Vít. Guerilla Online. [online] ©2016 [cit. 2016-05-09]. Dostupné z: http://www.guerrillaonline.com/cs/Guerrilla-Marketing-Principles-54.htm. 18. JANSOVÁ, Petra. Reklama v centru Prahy je nelegální. Nikoho to ale nezajímá, říká bojovník proti vizuálnímu smogu. [online]. Economia, 2016. [cit. 2016-05-09]. Dostupné z: http://magazin.aktualne.cz/rozhovor-aqua-ads/r~721921b0ec2e11e5bb3a0025900fea04 19. KAROUS, Pavel. Osvícení – portfolio [online]. Sgnlr, 2012. [cit. 2016–05–09]. Dostupné z: http://sgnlr.com/dwnld/art/PORTFOLIO%20Vladimir%20Turnera_2_11_2012.pdf 20. KASÍK, Pavel. Koťátka v lahvích pobouřila internet. Vtipné fotomontáže od nás i ze světa. [online]. iDNES.cz, 2007. [cit. 2016–05–09]. Dostupné z: http://technet.idnes.cz/kotatka-v-lahvich-pobourila-internet-vtipne-fotomontaze-od-nas-i-ze-sveta-1rw-/tec_foto.aspx?c=A070929_014103_tec_foto_pka 21. KEEBLE LAURA. Laurakeeble.com. . ©2016. [cit. 2016-05-09] Dostupné z: http://www.laurakeeble.com 22. KLEIN, N.: Culture Jamming: Ads Under Attack [online] L. Amoore. [cit. 2016-05-09] Dostupné z: http://cc2spring2010.pbworks.com/f/Culture+Jamming.pdf 23. KRIŠTOF KINTERA. Kristofkintera.com. ©1995-2015. [cit. 2016-05-09]. Dostupné z: http://kristofkintera.com/home.htm 24. LEE, Ji. Talk Back: The Bubble Project [online] [cit. 2016-05-09] Dostupné z: http://cc2spring2010.pbworks.com/f/Culture+Jamming.pdf 25. LUM, Ryan. What is Ambient Advertising? [online]. Creative Guerilla Marketing, 2012. [cit. 2016-05-09]. Dostupné z: http://www.creativeguerrillamarketing.com/guerrilla-marketing/what-is-ambient-advertising/ 26. MCLAREN, C.: Culture Jamming: Brought To You By Adbusters. [online] Stay Free Magazine, 2005. [cit. 2016-05-09]. Dostupné z: http://www.stayfreemagazine.org/9/adbusters.htm 27. NAPIER, J. THOMAS, J.: The BLF Manifesto. [online] Billboard liberation front, 2012. [cit. 2016-05-09]. Dostupné z: http://www.billboardliberation.com/mission.html 28. Ottův slovník naučný. Dvacátýšestý díl. Praha : J. Otto, 1907. s. 170–175. Dostupné z: http://www.archive.org/stream/ottvslovnknauni41ottogoog#page/n188/mode/2u 29. PASTA ONER. Pastaoner.cz [online]. ©2012 [cit. 2016-05-09]. Dostupné z: http://www.pastaoner.cz/en/history/2001-2007-streetart 30. SEM Glossary of Terms. [online] Anvil Media, 2009 [cit.2016-05-09]. Dostupné z www: http://www.anvilmediainc.com/marketing-resources/search-engine-marketing-glossary/ 31. SCHOVÁNEK, MAREK. Marekschovanek.com. © 2016. [cit. 2016-05-09] Dostupné z: http://www.marekschovanek.com/art-item/candyland 32. SKŘIVÁNEK, Jan. Trh s uměním: Studie o sociálně ekonomickém potenciálu kulturních a kreativních průmyslů v České republice [online]. Institut umění - divadelní institut, 2010 [cit. 2016-05-09] Dostupné z: http://new.institutumeni.cz/media/document/trh_s_umenim.pdf 33. SMITH-ANTHONY, A., GROOM, J.: Brandalism and subvertising: hoisting brands with their own petard? Journal of Intellectual Property Law & Practice, Oxfor Journals, 2015. [cit. 2016-05-09] 34. ŠEBEK, Pavel. Pavelsebek.cz [online]. ©2016 [cit. 2016-05-09]. Dostupné z: http://pavelsebek.cz 35. The „Six Sins of greenwashing [online]. TerraChoice Environmental Marketing Inc., 2007. [cit. 2016-05-09]. Dostupné z www: http://sinsofgreenwashing.com/index6b90.pdf 36. THUNDER CUT. Thundercut.com. © 2016. [cit. 2016-05-09] Dostupné z: http://www.thundercut.com 37. TZ: Pasta Oner znovu vrátí současné výtvarné umění do galerie Mánes. [online]Arttalk, 2015. [cit. 2016-01-06]. Dostupné z http://artalk.cz/2015/11/02/tz-pasta-oner-znovu-vrati-soucasne-vytvarne-umeni-do-galerie-manes/ 38. Uliční-ci. Ulicnici.net. ©2016. [cit. 2016-05-09]. Dostupné z: http://ulicnici.net 39. UPPER SPACE. Upperspace.com . © 2013. [cit. 2016-05-09] Dostupné z: http://upper-space.org/blog/ 40. VÁLKA, Leoš. The Soul of Money. . [online] Dox.cz, 2008. [cit. 2016-05-09]. Dostupné z: http://www.dox.cz/en/exhibitions/the-soul-of-money 41. VERENA: ZEVS: Visual Kidnapping. [online] Pinmag, 2008. [cit. 2016-05-09]. Dostupné z http://pingmag.jp/2008/08/11/zevs-visual-kidnapping/ 42. ZEVS. [online] DB Concept. [cit. 2016-05-09]. Dostupné z https://www.debuckgallery.com/artists/zevs/ Další zdroje: 1. Cease & Desist a.k.a. Ari can't talk about it [dokument]. Režie John CARLUCCIO. USA, 2006. 2. City Dark [dokument]. Režie Pavel ŠEBEK. Česko, 2010. Dostupné z: https://vimeo.com/18640898. 3. Český sen [film]. Režie Vít KLUSÁK, Filip REMUNDA. Česko, 2004. Dostupné z: https://vimeo.com/113707400. 4. iPod's Dirty Secret [dokument]. Režie Casey NEISTAT. USA, 2003. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=SuTcavAzopg 5. Kolotoč [dokument]. Režie FRÖHLICH, MLADÝ, TURNER, ŠIMÁNEK. Česko, 2011. Dostupné z: https://vimeo.com/32210404. 6. Super Size Me [film]. Režie Morgan SPURLOCK. USA, 2004. Dostupné v češtině z: https://www.stream.cz/uservideo-605668/606952-www-zlo-cz-super-size-me. |