Vliv politického hnutí ANO 2011 a Andreje Babiše na českou politiku a společnost po volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013
Název práce v češtině: | Vliv politického hnutí ANO 2011 a Andreje Babiše na českou politiku a společnost po volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013 |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The influence of the political movement ANO 2011 and Andrej Babiš on Czech policy and society after the elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2013 |
Klíčová slova: | politický marketing, volební kampaň, permanentní kampaň, Andrej Babiš, politické hnutí ANO 2011 |
Klíčová slova anglicky: | political marketing, election campaign, permanent campaign, Andrej Babiš, political movement ANO 2011 |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Anna Shavit, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 22.06.2015 |
Datum zadání: | 22.06.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 13.06.2016 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6, H013, Hollar - místn. č. 013 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.05.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.06.2016 |
Oponenti: | Štěpán Soukeník, M.A., Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
BRADOVÁ, E., 2005. Od lokálních mítinků k politickému marketingu: teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. Monografie. ISBN 80-210-3800-4.
EIBL, O. & O. KÓŇA, 2012. Permanentní kampaň. In: Chytilek, R., Eibl, O. & Matušková, A., 2012. Teorie a metody politického marketingu, Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury. ISBN 978-80-7325-281-6. FTOREK, J., 2010. Public relations: Kdo a jak řídí naše osudy s naším souhlasem. Praha: Grada Publishing, a.s. Vyd. 1. ISBN 978-80-247-3376-0. FTOREK, J. 2012. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. 3., rozš. vyd. Praha: Grada. Komunikace. ISBN 978-80-247-3926-7. GREGOR, M., 2012. Politická reklama. In: Chytilek, R., Eibl, O. & Matušková, A., 2012. Teorie a metody politického marketingu, Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury. ISBN 978-80-7325-281-6. HEJLOVÁ, D., 2015. Public relations. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5022-4. JABŁOŃSKI, A., 2006. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Vyd. 1. Brno: Barrister & Principal. ISBN 80-7364-011-2. JIRÁK, J. a B. ŘÍCHOVÁ, 2000. Politická komunikace a média. Vyd. 1. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0182-6. JOWETT, G. S. a V. O’DONELL, 2012. Propaganda & persuasion. Los Angeles: Sage. ISBN 978-1-4129-7782-1. KARLÍČEK, M., 2013. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4208-3. KOLÁČEK, L. Y., 2014. 13. komnaty Andreje Babiše. Praha: Petrklíč. ISBN 978-80-7229-535-7. KOŽUŠNÍKOVÁ, L., 2014. Výzkumy a jejich role v kampaních. In: ŠÍMA, P. & KRÁLIKOVÁ, M. Volební kampaně 2013: Strategie, osobnosti, rozpočty. Devět největších kampaní pod drobnohledem. Český politický marketing, jak jste ho ještě nepoznali, Brno: Barrister & Principal. KOTLER, P. & K. L. KELLER, 2013. Marketing management. Vyd. 4. Praha: Grada. 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5. KOTLER, P., V. WONG, J. SAUNDERS & G. ARMSTRONG, 2007. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2. KRÁLIKOVÁ, M., 2012. Vybrané nástroje politického marketingu. In: Chytilek, R., Eibl, O. & Matušková, A., 2012. Teorie a metody politického marketingu, Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury. ISBN 978-80-7325-281-6. KRÁLIKOVÁ, M., 2014. Finance v kampaních. In: ŠÍMA, P. & KRÁLIKOVÁ, M. Volební kampaně 2013: Strategie, osobnosti, rozpočty. Devět největších kampaní pod drobnohledem. Český politický marketing, jak jste ho ještě nepoznali, Brno: Barrister & Principal. KRÁLOVÁ, A. & KOMÍNEK 2014. ANO. In: ŠÍMA, P. & KRÁLIKOVÁ, M. Volební kampaně 2013: Strategie, osobnosti, rozpočty. Devět největších kampaní pod drobnohledem. Český politický marketing, jak jste ho ještě nepoznali, Brno: Barrister & Principal. LILLEKER, D. G., 2006. Key concepts in political communication. London: Sage. ISBN 978-1-4129-1831-2. MAAREK, P. J., 2011. Campaign communication and political marketing. Chichester: Wiley-Blackwell. ISBN 978-1-4443-3235-3. MACHIAVELLI, N., 2007. Vladař. 4. vyd. Praha 10: NAKLADATELSTVÍ XYZ, s.r.o. ISBN 978-80-87021-73-6. MATUŠKOVÁ, A., 2010. Politický marketing a české politické strany: volební kampaně v roce 2006. Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav. 174 s. ISBN 978-80-210-5169-0. MATUŠKOVÁ, A., 2012. Politický marketing: kořeny disciplíny. In: Chytilek, R., Eibl, O. & Matušková, A., 2012. Teorie a metody politického marketingu, Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury. ISBN 978-80-7325-281-6. PAVLOVÁ, E. & A. MATUŠKOVÁ, 2012. Volební strategie a kampaně. In: Chytilek, R., Eibl, O. & Matušková, A., 2012. Teorie a metody politického marketingu, Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury. ISBN 978-80-7325-281-6. PERGLER, T., 2014. Babiš – Příběh oligarchy. Vyd. 1. Praha: Mladá fronta a.s. ISBN 978-80-204-3445-6. PETROVÁ, B., 2012. Politická komunikace. Politické public relations. In: Chytilek, R., Eibl, O. & Matušková, A., 2012. Teorie a metody politického marketingu, Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury. ISBN 978-80-7325-281-6. SCAMMEL, M., 1999. Political Marketing: Lessons for Political Science. Political Studies Associations. SVOBODA, V., 2009. Public relations – moderně a účinně. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-247-2866-7. ŠÍMA, P. & KRÁLIKOVÁ, M., 2014. Volební kampaně 2013: Strategie, osobnosti, rozpočty. Devět největších kampaní pod drobnohledem. Český politický marketing, jak jste ho ještě nepoznali, Brno: Barrister & Principal. VYSEKALOVÁ, J., 2007. Psychologie reklamy. Vyd. 3. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-247-2196-5 |
Předběžná náplň práce |
Hlavním cílem této bakalářské práce „Vliv politického hnutí ANO 2011 a Andreje Babiše na českou politiku a společnost po volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013“ je představit čtenářům komplexní analýzu působení Andreje Babiše a politického hnutí ANO 2011 na českou společnost a identifikovat využití nástrojů politického marketingu. Práce představuje osobnost Andreje Babiše a zabývá se okolnostmi vzniku politického hnutí ANO 2011, jeho prvním výrazným volebním úspěchem ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v roce 2013 za pomoci profesionálního použití nástrojů politického marketingu a následným zahájením permanentní kampaně. Ta je hnutím využívána k ujišťování voličů o plnění slibů, k nimž se zavázalo ve volbách. Permanentní kampaň byla v průběhu roku 2014 narušena, neboť proběhly volby do Evropského parlamentu a komunální a senátní volby. Práce zmiňuje také krizovou komunikaci v případě mediálních kauz, jež působení ANO 2011 v politice provázejí. Jako vrchol permanentní kampaně hnutí ANO je označen a analyzován projev Andreje Babiše na mimořádné schůzi Poslanecké sněmovny k Čapímu hnízdu, která se uskutečnila v květnu 2016. V závěru práce zahrnuje výzkumy popularity parlamentních stran a politiků, které ukazují, že ANO je dlouhodobě nejpreferovanějším parlamentním subjektem a Andrej Babiš od ledna 2014 nejpopulárnějším politikem v České republice. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The main aim of the thesis „The influence of the political movement ANO 2011 and Andrej Babiš on Czech policy and society after the elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2013“ is to introduce the complex analysis of Andrej Babiš and the political movement ANO 2011 in Czech society and identify the tools of political marketing which they used. The thesis represents the personality of Andrej Babiš and indicates the beginning of political movement ANO 2011, its first significant electoral success in the elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2013. This movement professionally used instruments of political marketing and then started with the permanent campaign. It is used to assure the voters that they realize the election promises. The permanent campaign was interrupted during the year 2014 because of the elections to the European Parliament and the local and Senate elections. The thesis also mentions a crisis communication connected to the media scandals which accompany ANO 2011. As the top of the permanent campaign of political movement ANO is identified and analyzed Andrej Babiš speech during the extraordinary session of the Chamber of Deputies, that was held in May 2016 because of the resort Čapí hnízdo. Finally the thesis includes the researches of popularity of Czech parliamentary parties and politicians to show ANO like the most long-lasting preferred parliamentary subject and Andrej Babiš like the most popular politician in Czech Republic since January 2014. |