Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Projevy, příčiny a možnosti překonávání syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků
Název práce v češtině: Projevy, příčiny a možnosti překonávání syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků
Název v anglickém jazyce: Burn out sydrome of pedagogues – manifestations, occasions and possibilities to overcome
Klíčová slova: Deprese, dotazník, Maslach Burnout Inventory, možnosti překonání syndromu vyhoření, projevy, příčiny, syndrom vyhoření
Klíčová slova anglicky: Burnout syndrome, causes, depression, Maslach Burnout Inventory, questionnaire, symptoms, ways of burnout syndrome overcome
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 22.06.2015
Datum zadání: 22.06.2015
Datum a čas obhajoby: 13.09.2017 14:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:03.07.2017
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2017
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Zdůvodnění výběru tématu: Dané téma jsem si zvolila proto, že se v této oblasti pohybuji a mám k ní velmi blízko. Sama patřím mezi pedagogické pracovníky. Nabízené téma mne velmi zajímá.


Formulace problému, který bude v práci řešen: Zjištění míry výskytu syndromu vyhoření v učitelské profesi.


Cíl práce: Cílem této bakalářské práce je analýza syndromu vyhoření v učitelské profesi, zabývající se výchovou a vzděláváním dětí, žáků i studentů ve všech typech vzdělávacích institucí. A zároveň charakteristika učitelské profese. Práce by měla přispět k objasnění rozvoje syndromu vyhoření u vyučujících ve školství.


Metody: nastudování literatury, dotazníkové šetření, pohovory s vyučujícími.

Struktura práce: Bakalářská práce bude rozdělena do dvou části – teoretická část a praktická část. V teoretické části budou pomocí literární rešerše vysvětleny pojmy vztahující se k danému tématu. Syndrom vyhoření zde bude popsán jako postupně se rozvíjející proces, kterému je možné předcházet. Praktická část bude zaměřena na výskyt vyhoření u vyučujících na ZŠ, SŠ a SOU v závislosti na věku, délce praxe, pohlaví a typu instituce. Bude řešena pomocí dotazníkového šetření a dalších technik, jako jsou pozorování, rozhovor s pedagogickými pracovníky z různých oblastí (ZŠ, SŠ,SOU). Získaná data vytřídím, zkompletuji a vyhodnotím.

Seznam odborné literatury
HONZÁK, R. Jak žít a vyhnout se syndromu vyhoření. Praha: Vyšehrad, 2013.
KOHOUTEK, R. Základy pedagogické psychologie. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 1996.
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2003.
KŘIVOHLAVÝ, J. Hořet, ale nevyhořet. Kostelní vydří: Karmelitánské nakladatelství, 2012.
MÍČEK, L., ZEMAN, V. Učitel a stres. Opava: Vade Mecum, 1997.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK