Estetika dramatického umění Otakara Zicha a problematika vnitřně hmatového vnímání
Název práce v češtině: | Estetika dramatického umění Otakara Zicha a problematika vnitřně hmatového vnímání |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Otakar Zich’s The Aesthetics of Dramatic Art and the issue of inner–tactile perception |
Klíčová slova: | Otakar Zich, Estetika dramatického umění, vnitřní hmat, propriocepce, dramatické dílo, vjem |
Klíčová slova anglicky: | Otakar Zich, The aesthetics of dramatic art, inner-tactile perception, proprioception, dramatic art, perception |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra estetiky (21-KEST) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Martin Kaplický, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 22.06.2015 |
Datum zadání: | 22.06.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 24.07.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 14.09.2016 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 24.08.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.09.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Roman Dykast, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se zaměří na koncepci dramatického umění Otakara Zicha, především pak na jeho pojetí tzv. vnitřně hmatového vnímání. Práce bude postupovat ve třech základních krocích. Nejprve budou představeny východiska a základní rysy Zichovy teorie dramatického umění, následně se autorka pokusí v jeho teorii lokalizovat význam tzv. vnitřního hmatu a v závěrečné kapitole se pokusí jeho úvahy o roli vnitřního hmatu v estetickém prožitku propojit se současnými úvahami o propriocepci a jejím vztahu k estetickému prožitku. |
Seznam odborné literatury |
ZICH, Otakar: Estetika dramatického umění: Teoretická dramaturgie. Praha: Panorama, 1986. MUKAŘOVSKÝ, Jan: K dnešnímu stavu teorie divadla. In: Studie I. Brno: Host, 2007. MUKAŘOVSKÝ, Jan: K jevištnímu dialogu. In: Studie I. Brno: Host, 2007. BULLOUGH, Edward: ‘Psychická distance’ jako faktor v umění a estetický princip. Estetika, Vol. 32, No. 1, 1995. GUYAU, Jean-Marie: Umenie ako výraz života: Výber z diela, Bratislava: Slov. spis., 1955. MONTERO, Barbara: Proprioception as an aesthetic sense. The Journal of Aesthetics and Art Criticism, 64:2, 2006. PRADIER, Jean-Marie: Theatre and Biology. Odin Teatret Archives, 1980. PRADIER, Jean-Marie: Towards a Biological Theory of the Body in Performance. New Theatre Quarterly, 6, 1990. |