Porovnání tvůrčích přístupů při tvorbě taneční kompozice
Název práce v češtině: | Porovnání tvůrčích přístupů při tvorbě taneční kompozice |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Compared creative approaches in creating a dance composition. |
Klíčová slova: | umění, tanec, choreografie, tvorba, komparace |
Klíčová slova anglicky: | art, dance, choreography, creation, comparation |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Gymnastika (51-600200) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Viléma Novotná |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 12.06.2015 |
Datum zadání: | 12.06.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 17.01.2017 11:30 |
Místo konání obhajoby: | místnost sekretariátu Katedry gymnastiky |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.12.2016 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 15.12.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.01.2017 |
Oponenti: | Mgr. Marie Fričová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
studium literatury z oblasti tance a taneční choreografie
kauzuistiky experů zahraničních a domácích řízené dotazování s vybranými choreografy podle vybraných otázek metodologické zpracování rozhovorů diskuse a závěry k danému problému |
Seznam odborné literatury |
BALAŠ, R. Tance 20. století. Olomouc: Hanex, 2003, ISBN 80-85783-40-1.
BREMSER, M., SANDERS, L. Fifty contemporary choreographers. 2. edition. London: 2010. ISBN 978-0-415-38082-9. KRÖSCHLOVÁ, J., Výrazový tanec. Praha: Orbis, 1964. 268+40s. MARKOVIČOVÁ, O. Dejiny tanca a baletu: pre 5.-8. ročník hudobnej a tanečnej školy a pre 3. a 4. ročník tanečných oddelení na konzervatóriach. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1985. 92s. MINTON, S. C. Choreography: a basic approach using improvisation. USA: Human Kinetics Publishers, 1986, ISBN 0-87322-071-4. MLÍKOVSKÁ, J. Vybrané kapitoly o choreografii. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990. 63s. NÁVRATOVÁ, J., VAŠEK, R. a kol. Tanec v České republice. Praha: Institut umění – Divadelní ústav, 2010. ISBN 978-80-7008-241-6. NOVOTNÁ, V. a kol. Gymnastika jako tvůrčí akt. Praha: Karolinum - nakl. UK, 2012, ISBN 978-80-246-2116-6. PETIŠKOVÁ, L., VANGELI, N. Čítanka světové choreografie 20. století. Praha, 2005. RYBÍNOVÁ, N. Taneční směry koncem 19. století a začátkem 20. století. Studijní materiál pro lektory tanečních kurzů a seminářů |
Předběžná náplň práce |
cílem je porovnat odlišnosti v tvůrčích východiscích u vybraných autorů tanečních choreografií
Porovnání tvůrčích přístupů při tvorbě taneční kompozice. Cílem diplomové práce je najít shody a rozdíly v tvůrčích přístupech vybraných zahraničních a českých autorů tanečních choreografií. Pro diplomovou práci byl zvolen kvalitativní výzkum a jako hlavní výzkumná metoda kazuistika, konkrétně komparativní studie, která společně s dotazovaným šetřením formou polostrukturovaného (hloubkového) rozhovoru, prováděného s vybranými odborníky z oboru choreografie, porovnávala dva případy mezi sebou - české choreografy se zahraničními reformátory. Ve výzkumné části práce jsou na základě rešerše literatury a provedeného šetření nalezeny shody a odlišnosti v tvůrčích přístupech na úrovni českých choreografů a zahraničních reformátorů. Výstupem výzkumu je srovnávací tabulka sledující život a práci choreografů ve třech oblastech: vstupní podmínky, proces tvorby a výstupy tvorby. Výzkum zjistil možné funkční přístupy pro taneční praxi. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Compared creative approaches in creating a dance composition.
The aim of this thesis is to find similarities and differences in the creative approaches of selected Czech and foreign authors of choreographies. A qualitative research and casuistry as the main research method was selected for this thesis. Namely comparative studies, which together with the survey through semistructured (depth) interview, conducted with selected experts in the field of choreography, compared the two cases among themselves - Czech choreographers with foreign reformers. In the research part of the thesis, based on the literature research and accomplished investigation, there are similarities and differences found in creative approaches of Czech choreographers and foreign reformers. The outcome of the research is a comparative table following the life and work of choreographers in three areas: the entry conditions, the process of creation and creation outputs. Research has found possible functional approaches to dance practice and experience |