Edukace pacientů po prodělané tromboembolické nemoci
Název práce v češtině: | Edukace pacientů po prodělané tromboembolické nemoci |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Education of patiens with a history of thromboembolic disease |
Klíčová slova: | tromboembolická nemoc, prevence, edukace, ošetřovatelská péče |
Klíčová slova anglicky: | thromboembolic disease, prevention, education, nursing care |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK (11-00250) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Monika Sojková |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 26.05.2015 |
Datum zadání: | 24.02.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 15.06.2016 07:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.04.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.06.2016 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (B01821) |
Oponenti: | Mgr. Vendula Pírková |
Zásady pro vypracování |
Zpracování bakalářské práce se řídí Opatřením děkana č. 10/2010 a Manuálem pro vypracování závěrečných kvalifikačních prací a dalšími poždadavky UTPO. |
Seznam odborné literatury |
Juřeníková, P. (2010). Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada
Malý, J., et al. (2013). Trendy v profylaxi žilní tromboembolické nemoci. Praha: Mladá fronta Růžičková, L., Kessler, P., Kohout, P. (2012). Dieta při antikoagulační léčbě. Forsapi Svěráková, M. (2012). Edukační činnost sestry. Praha:Galén Widimský, J., Malý, J., et al. (2011). Akutní plicní embolie a žilní trombóza: patogeneze, diagnostika, léčba a prevence. Praha: Grada Workman, B., A., Bennett, C., L. (2006). Klíčové dovednosti sester. Praha: Grada |
Předběžná náplň práce |
Anotace (čj):
Bakalářská práce zabývající se problematikou tromboembolické nemoci a edukací pacientů, kteří tuto nemoc prodělali, bude členěna na teoretickou a empirickou část. Teoretická část bude obsahovat fyziologii a patofyziologii dané nemoci, diagnostiku, terapii, ale také možná preventivní opatření. Dále se pokusí nastínit možnosti edukace pacientů odborným personálem ve vztahu k dané problematice. Ve stěžejní empirické části bude dotazníkovým šetřením realizován kvantitativní výzkum, který si klade za cíl zmapovat informovanost respondentů o problematice tromboembolické nemoci, co sami dělají v rámci prevence a rozvoje recidivy a jaká opatření v rámci prevence a rozvoje recidivy jim byla poskytnuta zdravotnickým personálem nemocnice Brandýs nad Labem. Úvod do problematiky a význam tématu: Tromboembolická nemoc (TEN) je onemocnění, se kterým se při své praxi velice často setkávám. Tato nemoc postihuje dospělé jedince ve všech věkových kategoriích, s různou progresí a možnými komplikacemi, často celoživotně. Domnívám se, že v našem zdravotnictví má ještě edukace jisté mezery a to nejen pro nedostatek času samotných zdravotníků, ale snad i proto, že mnozí nespatřují v edukaci činnost, která má smysl a podstatu. Právě proto považuji za velice důležité, aby byli i tito pacienti řádně edukováni o nemoci samé a o možnostech preventivního opatření. Cíl práce Hlavní cíl: zmapovat informovanost respondentů o problematice TEN Dílčí cíle: Zda a jaké informace mají respondenti o TEN a jejich rizikových faktorech. Zda respondenti znají preventivní opatření a jaká preventivní opatření v rámci rozvoje recidivy TEN dodržují. Metodologie (metoda, výzkumný vzorek): Kvantitativní výzkum bude realizován pomocí dotazníku vlastní konstrukce. Výzkumný vzorek budou tvořit pacienti interních ambulancí nemocnice Brandýs nad Labem, kteří mají diagnostikovanou TEN. Předpokládaná implementace: Výstupním bodem mé bakalářské práce bude návrh edukačního letáku týkající se prevence TEN pro interní ambulance nemocnice Brandýs nad Labem. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Bachelor thesisdealing withthromboembolic diseaseandeducatingpatients whohave experiencedthis disease,will bedivided into theoreticaland empirical part.The theoreticalpart will containthe physiology andpathophysiologyof the disease,diagnosis,therapy,butalso apossible preventivemeasures.Furtherattempts tooutline options forpatient educationand skilled personnelinrelation to the issue.
The crucial empirical part of the questionnaire survey conducted quantitative research that aims to map out the respondents' awareness about the problems of thromboembolic disease, what we are doing in the prevention and the development of relapse and possible measures of prevention and the development of relapse have been granted a medical hospital staff Brandys nad Labem. Introduction to the issue and the importance of the topic: Venous thromboembolism (VTE) is a disease with which in their practice often encounter. This disease affects adults of all ages, with different progression and possible complications, often for life. I believe that in our health education still has some gaps, not only for themselves, health professionals lack of time, but perhaps also because they do not see many in the education activity that has meaning and substance. That is why I consider it very important that even these patients are properly educated about the disease itself and the possibilities for preventive measures. Goal of the work and research questions: Goal:To investigate awareness of respondents on the issue of TEN Research questions: Whether and what information the respondents have on TEN and their risk factors. Whether respondents are aware of preventive measures and precautionary measures in the development of relapse TEN complying. Methodology (method, research sample): Quantitative research will be carried out using a questionnaire of our own design. The research sample will consist of internal outpatient hospital patients Brandys nad Labem who are diagnosed with TEN. Predicted implementation: Result of my thesis proposal will be an educational leaflet on the prevention TEN internal hospital ambulance Brandys nad Labem |