Získávání a rozvoj studentů a absolventů v koncepci talent managementu
Název práce v češtině: | Získávání a rozvoj studentů a absolventů v koncepci talent managementu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Acquisition and Development of Students and Graduates in the Concept |
Klíčová slova: | talent management, získávání pracovníků, vzdělávání pracovníků, rozvoj pracovníků, studenti, absolventi, trainees |
Klíčová slova anglicky: | talent management, , recruitment, employee training and development, , students, graduates, trainees |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Renata Kocianová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 19.05.2015 |
Datum zadání: | 19.05.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 25.05.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 21.06.2016 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 16.05.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.06.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Olga Běhounková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je zjistit, jak zaměstnavatelé přistupují k získávání a rozvoji specifické skupiny pracovníků, talentovaných studentů a absolventů, v souvislosti s koncepcí talent managementu. Práce zkoumá, v jaké míře se zaměstnavatelé zaměřují v rámci svých programů talent managementu na studenty a absolventy, jak chápou pojem talent a jaké metody získávání a rozvoje studentů a absolventů nejčastěji využívají. Teoretickými východisky práce budou poznatky z dosavadního vývoje a stávající podoby koncepce talent managementu a získávání a rozvoje pracovníků, doplněné o charakteristiky dané cílové skupiny pracovníků. Empirické šetření bude realizováno formou kombinace dotazníkového šetření a kvalitativních rozhovorů se zástupci personálních oddělení zaměstnavatelů s více než 500 zaměstnanci, působících v Praze, kteří realizují programy pro studenty a absolventy (v současnosti se jedná přibližně o 47 podnikatelských subjektů). Struktura práce: 1 Talent management 1.1 Vývoj koncepce talent managementu 1.2 Aktuální přístupy k systému talent managementu 1.3 Procesy v systému talent managementu 1.4 Význam systému talent managementu pro organizaci 2 Získávání studentů a absolventů 2.1 Profil studentů a absolventů 2.2 Význam získávání studentů a absolventů pro organizaci 2.3 Podmínky a zdroje získávání studentů a absolventů 2.4 Metody získávání studentů a absolventů 2.5 Personální marketing 3 Rozvoj studentů a absolventů 3.1 Význam rozvoje studentů a absolventů pro organizaci 3.2 Metody rozvoje studentů a absolventů 4 Empirické šetření:Získávání a rozvoj studentů a absolventů v koncepci Talent Management |
Seznam odborné literatury |
ALVAREZ, Amber W. a Boris NOWALSKI. Enhancing talent development & talent acquisition. Global Focus: The EFMD Business Magazine, 2014, roč. 8., č. 3, s. 24-27. ISSN: 1784-2344. ASHTON, Chris a Lynn MORTON. Managing talent for competitive advantage. Strategic HR Review [online]. 2005, roč. 4, č. 5, s. 28-31 [cit. 2015-05-09]. ISSN: 1475-4398. AYLWARD, Nicola. Traineeships: a year of evolution. Adults Learning [online]. 2014, roč. 25, č. 4, s. 35-37 [cit. 2015-05-09]. ISSN: 0955-2308. BERGER, Lance a Dorothy BERGER. The talent management handbook: creating organizational excellence by identifying, developing, and promoting your best people. New York: McGraw-Hill, 2004. ISBN 0-07-141434-7. BOTHA, Annelize, Mark BUSSIN a Lukas De SWARDT. An employer brand predictive model for talent attraction and retention. SA Journal of Human Resource Management [online]. 2011, roč. 9, č. 1 [cit. 2015-05-09]. ISSN: 1683-7584, DOI: 10.4102/sajhrm.v9i1.388. GAUL, Patty. Talent Acquisition Requires Strategic Use of Social Media, Understanding Quality of Hire. Talent Development [online]. 2014, roč. 68, č. 9, s. 22 [cit. 2015-05-09]. ISSN: 2374-0663. HORVÁTHOVÁ, Petra. Talent management. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2011. SBN 978-80-7357-665-3. KAHL, Martina. Modernes Talent-Management: Wegweiser zum Aufbau eines Talent-Management-Systems. Hamburg: Diplomica Verlag, 2012. ISBN: 978-3842865020. KANDOLA, Rajvinder. The graduate recruitment manual. Burlington, VT: Gower, 2001. ISBN 05-660-8023-0. KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. KOUKOL, Jiří. Spolupráce se studenty: Přínosy převažují, otevřenost firem je na místě. HR forum. č. 6, s. 11-12, 2011. ISSN 1212-690X. NDWENI, Buhle. The battle of the employer brands: attracting the best talent. Finweek [online]. 2015, s. 14-19 [cit. 2015-05-09]. ISSN: 1812-4658. NG, Eddy a Ronald BURKE. The next generation at work - Business students' views, values and job search strategy: Implications for universities and employers. Education + Training [online]. 2006, roč. 48, č. 7, s. 478-492 [cit. 2015-05-09]. ISSN: 0040-0912. PETTIBONE, Craig. Recruiting and Retaining Young Talent. Public Manager [online]. 2008, roč. 37, č. 2, s. 74-77 [cit. 2015-05-09]. ISSN: 1061-7639. SRIVASTAVA, Pallavi a Jyotsna BHATNAGAR. 'Employer Brand for Talent Acquisition: An Exploration Towards its Measurement. Vision (09722629) [online]. 2010, roč. 14, č. 1/2, s. 25-34 [cit. 2015-05-09]. ISSN: 0972-2629. |