The noun phrase in written and spoken academic discourse
Název práce v češtině: | Substantivní fráze v psaném a mluveném akademickém diskurzu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The noun phrase in written and spoken academic discourse |
Klíčová slova: | substantivní fráze, psaný akademický text, mluvené přednášky, modifikace, komplexnost, délka, syntaktická funkce |
Klíčová slova anglicky: | noun phrase, written academic text, spoken lectures, modification, complexity, length, syntactic function |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Markéta Malá, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 11.05.2015 |
Datum zadání: | 11.05.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.05.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2016 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.07.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Pavlína Šaldová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce vychází z předpokladu, že rozdíly mezi mluveným a psaným textem se projevují nejen ve větné syntaxi, ale také ve struktuře substantivní fráze. Zaměří se na komplexnost substantivní fráze (zastoupení a formy modifikace) a na explicitní vyjádření vztahů uvnitř fráze. Autor prozkoumá stavbu substantivní fráze v odborném akademickém textu mluveném (přednášky a semináře) a psaném (články v odborném časopise) z oblasti humanitních věd. Vzorky pro analýzu mluveného textu budou získávány z korpusu BASE, pro výzkum psaného textu vytvoří autor srovnatelný korpus odborných článků. |
Seznam odborné literatury |
Biber, D. (2012) ‘Register as a predictor of linguistic variation’. Corpus Linguistics and Linguistic Theory 8.1, 9-37. Biber, D., Johansson, S., Leech, G., Conrad, S., & Finegan, E. (1999). Longman Grammar of Spoken and Written English. London: Longman. Biber, Douglas (2006). University Language: A Corpus-based Study of Spoken and Written Registers. Amsterdam: John Benjamins. Biber, Douglas and Bethany Gray (2010) ‘Challenging stereotypes about academic writing: Complexity, elaboration, explicitness’. Journal of English for Academic Purposes 9, 2-20. Huddleston, R. and G. K. Pullum et al. (2002) The Cambridge Grammar of the English Language. Cambridge: Cambridge University Press. Hyland, Ken (2004) Disciplinary Discourses: Social Interactions in Academic Writing. Ann Arbor: University of Michigan Press. Hyland, Ken (2009) Academic Discourse: English in Global context. London/New York: Continuum. O’Donnell, R. C. (1974) ‘Syntactic differences between speech and writing’. American Speech 49, 102-110. |