Mentoring začínajících učitelů ve Finsku
Název práce v češtině: | Mentoring začínajících učitelů ve Finsku |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Mentoring novice teachers in Finland |
Klíčová slova: | mentoring, začínající učitel, profesní podpora, profesní rozvoj, mentor, mentee |
Klíčová slova anglicky: | mentoring, novice teacher, professional suppport, professional development, mentor, mentee |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 05.05.2015 |
Datum zadání: | 06.05.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 18.01.2018 12:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.12.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.01.2018 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
I. Studující vyhledá a zpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje. Zpracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice.
II. Studující navrhne a realizuje empirické šetření, vypracuje popis výzkumné metodologie. Provede analýzu dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky šetření s teoretickými poznatky. III. Všechny zásadní kroky studující průběžně konzultuje s vedoucím práce. Formální úprava práce bude odpovídat požadavkům Opatření děkana 8/2015 a Přílohy č. 3 k tomuto opatření. |
Seznam odborné literatury |
European Comission (2010). Developing coherent and system-wide induction programmes for beginning teachers: a handbook for policy makers. Brussels: Directorate General for Eduacation and Culture.
Eurydice (2006). Quality Assurance in Teacher Education in Europe. Brusel: Eurydice. Překlad: Zajišťování kvality vzdělávání učitelů v Evropě. (2007). Praha: ÚIV. Heikkinen, H., Jokinen, H. & Tynjälä, P. (2012). Peer-group mentoring for teacher development. London: Routledge. Píšová, M., Duschinská, K. (2011). Mentoring v učitelství. Praha: UK PedF. Průcha, J. (2002). Učitel. Současné poznatky o profesi. Praha: Portál. Starý, K., Dvořák, D., Greger, D., Duschinská, K. (2012). Profesní rozvoj učitelů. Podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků. Praha: Karolinum. Švaříček, R., Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. Tirri, K. (2014). Peer-group mentoring for teacher development. Journal of Education for Teaching, vol. 40 (issue 3), pp. 322-323. Urbánek, P. (2005). Vybrané problémy učitelské profese. Liberec: TUL PF. Vašutová, J. (2004). Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido. Zákon 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). Zákon 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících. |