Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mentoring začínajících učitelů ve Finsku
Název práce v češtině: Mentoring začínajících učitelů ve Finsku
Název v anglickém jazyce: Mentoring novice teachers in Finland
Klíčová slova: mentoring, začínající učitel, profesní podpora, profesní rozvoj, mentor, mentee
Klíčová slova anglicky: mentoring, novice teacher, professional suppport, professional development, mentor, mentee
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 05.05.2015
Datum zadání: 06.05.2015
Datum a čas obhajoby: 18.01.2018 12:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:03.12.2017
Datum proběhlé obhajoby: 18.01.2018
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
I. Studující vyhledá a zpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje. Zpracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice.
II. Studující navrhne a realizuje empirické šetření, vypracuje popis výzkumné metodologie. Provede analýzu dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky šetření s teoretickými poznatky.
III. Všechny zásadní kroky studující průběžně konzultuje s vedoucím práce. Formální úprava práce bude odpovídat požadavkům Opatření děkana 8/2015 a Přílohy č. 3 k tomuto opatření.
Seznam odborné literatury
European Comission (2010). Developing coherent and system-wide induction programmes for beginning teachers: a handbook for policy makers. Brussels: Directorate General for Eduacation and Culture.
Eurydice (2006). Quality Assurance in Teacher Education in Europe. Brusel: Eurydice. Překlad: Zajišťování kvality vzdělávání učitelů v Evropě. (2007). Praha: ÚIV.
Heikkinen, H., Jokinen, H. & Tynjälä, P. (2012). Peer-group mentoring for teacher development. London: Routledge.
Píšová, M., Duschinská, K. (2011). Mentoring v učitelství. Praha: UK PedF.
Průcha, J. (2002). Učitel. Současné poznatky o profesi. Praha: Portál.
Starý, K., Dvořák, D., Greger, D., Duschinská, K. (2012). Profesní rozvoj učitelů. Podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků. Praha: Karolinum.
Švaříček, R., Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
Tirri, K. (2014). Peer-group mentoring for teacher development. Journal of Education for Teaching, vol. 40 (issue 3), pp. 322-323.
Urbánek, P. (2005). Vybrané problémy učitelské profese. Liberec: TUL PF.
Vašutová, J. (2004). Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido.
Zákon 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).
Zákon 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK