Úroveň hudební gramotnosti dětí staršího školního věku - sonda do současného stavu
Název práce v češtině: | Úroveň hudební gramotnosti dětí staršího školního věku - sonda do současného stavu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Musical Literacy Level of Children During Final Years of Elementary School - a Probe to the Current Situation |
Klíčová slova: | Hudební gramotnost, schopnosti, dovednosti, znalosti, očekávané výstupy RVP ZV, standardy hudební výchovy. |
Klíčová slova anglicky: | Musical literacy, skills, abilities, knowledges, outcomes of RVP ZV, standards of music education. |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra hudební výchovy (41-KHV) |
Vedoucí / školitel: | doc. PaedDr. Hana Váňová, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 24.02.2015 |
Datum zadání: | 24.02.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 25.05.2017 10:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 21.04.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 25.05.2017 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Kateřina Hurníková, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Předkládaná bakalářská práce se věnuje úrovni hudební gramotnosti dětí staršího školního
věku. Zabývá se standardy hudebního vzdělávání a aktuálním stavem hudebních schopností a dovedností a úrovní hudebních znalostí vybraného vzorku žáků. Cílem práce je v teoretické rovině vymezit pojem hudební gramotnost, v praktické rovině potom analyzovat její úroveň u žáků 2. stupně základních škol. Cíl práce je naplněn na základě výzkumu, jehož výsledky jsou prezentovány v praktické části práce, ve které je mj. vytvořen měrný prostředek k ověření stavu hudební gramotnosti žáků devátých tříd na vybraných základních školách. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Presented thesis deals with the musical literacy of school children. It deals with the
standards of the music education and actual musical skills and levels of the selected sample of the students. In the theoretical level the aim of the work is to define the term musical literacy, in the practical level the aim is to analyze the level of musical literacy of pupils of the 2md grade of elementary schools. The aim of the work is filled on the base of the research which results are presented in the practical part of the work. By the way in the practical part of the work there is also created the specific mean of verifying the state of musical literacy of the pupils in the selected primary schools. |