Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 392)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Možnosti rozvoje dílčích funkcí u dětí se sociálním znevýhodněním v mladším školním věku
Název práce v češtině: Možnosti rozvoje dílčích funkcí u dětí se sociálním znevýhodněním v mladším školním věku
Název v anglickém jazyce: Possibilities of Development of Individual Functions in Socially Disadvantaged Children in Younger School Age
Klíčová slova: dílčí funkce, sociální znevýhodnění, mnohoproblémová rodina, dítě v mladším školním věku
Klíčová slova anglicky: partial function, social disadvantage, multiple problem family, child of young school age
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 25.06.2014
Datum zadání: 25.06.2014
Datum a čas obhajoby: 14.09.2015 14:30
Datum odevzdání elektronické podoby:29.06.2015
Datum proběhlé obhajoby: 14.09.2015
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Mgr. David Heider, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
- Teoretické zpracování z dostupné odborné literatury
- Důraz na formální a etickou správnost
- Práce s informačními zdroji
- Zpracování empirického výzkumu v designu zakotvené teorie
Seznam odborné literatury
1. BECHYŇOVÁ, Věra. KONVIČKOVÁ, Marta. 2008. Sanace rodiny. Praha: Portál. 151 s. ISBN 978-80-7367-392-5.
2. MATOUŠEK, Oldřich a kol., 2013. Metody a řízení sociální práce. 3. vyd. Praha: Portál. 395 s. ISBN: 978-80-262-0213-4.
3. MATOUŠEK, Oldřich, KODYMOVÁ Pavla, KOLÁČKOVÁ, Jana (eds.), 2010. Sociální práce v praxi: specifika různých cílových skupin a práce s nimi. 2. vyd. Praha: Portál. 351 s. ISBN: 978-80-7367-818-0.
4. MATOUŠEK, Oldřich. PAZLAROVÁ, Hana, 2010. Hodnocení ohroženého dítěte a rodiny v kontextu plánování péče. Praha: Portál. 183 s. ISBN 978-80-7367-739-8.
5. POKORNÁ, Věra, 2011. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení: rozvoj vnímání a poznávání. 5. vyd. Praha: Portál. 153 s. ISBN 978-80-7367-931-6.
6. POKORNÁ, Věra, 2010. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. 4. vyd. Praha: Portál. 333 s. ISBN 978-80-7367-817-3.
7. POKORNÁ, Věra, 2010. Vývojové poruchy učení v dětství a v dospělosti. Praha: Portál. 238 s. ISBN 978-80-7367-773-2.
8. SINDELAROVÁ, Brigitte, 2013. Předcházíme poruchám učení: soubor cvičení pro děti v předškolním roce a v první třídě. 5. vyd. Praha: Portál. 63 s. ISBN 978-80-262-0405-3.
9. ŠVAŘÍČEK, Roman, ŠEĎOVÁ, Klára a kol., 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 2.vyd. Praha: Portál. 384 s. ISBN 978-80-262-0644-6.
10. ZELINKOVÁ, Olga, 2009. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. 11. vyd. Praha: Portál. 263 s. ISBN 978-80-7367-514-1.
11. KOLEKTIV AUTORŮ, 2011. Bedekr sociálním znevýhodněním pro učitele základní školy. Plzeň: ZČU. 183 s. ISBN 978-80-261-0053-9.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se věnuje problematice rozvoje dílčích funkcí u dětí se sociálním znevýhodněním v mladším školním věku.
V teoretické části práce bude popsána problematika dílčích funkcí a jejich deficitů, dále budou objasněny pojmy sociální znevýhodnění a mnohoproblémová rodina.
Pozornost bude zaměřena na to, jak deficity dílčích funkcí diagnostikovat, i jak dílčí funkce u dítěte mladšího školního věku smysluplně rozvíjet. Nebude opomenuta ani charakteristika institucí, které se na vzdělávacím procesu dítěte se sociálním znevýhodněním, mohou podílet.
V praktické části pak budou zkoumány možnosti rozvoje dílčích funkcí u dětí se sociálním znevýhodněním v mladším školním věku, za pomoci metody zakotvené teorie budou analyzovány rozhovory s rodiči i dětmi, budou hledány vhodné zdroje pro rozvoj dílčích funkcí v přirozeném prostředí dítěte, tj. v rodině.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis deals with the issue of development of partial functions in children of younger school age with social disadvantage.
The theoretical part of the thesis describes the issue of partial functions and their deficits, and clarifies the terms of social disadvantage and multi-problem family.
Attention will be focused on how deficits of partial functions may be diagnosed and how partial functions may be purposefully developed in children of younger school age. Characteristics of institutions that may participate in the educational process of children with social disadvantage will also be included.
The practical part will analyse the possibilities of development of partial functional in children of younger school age with social disadvantage, interviews with parents and children will be analysed using the method of embedded theory, and convenient resources for development of partial functions in the children’s natural environment, i.e., in their families, will be sought.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK