Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Učební styly v informatických předmětech
Název práce v češtině: Učební styly v informatických předmětech
Název v anglickém jazyce: Learning styles in informatics subjects
Klíčová slova: učební styly, informatické předměty
Klíčová slova anglicky: learning styles, informatics subjects
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Vladimír Rambousek, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 17.02.2015
Datum zadání: 17.02.2015
Datum a čas obhajoby: 17.01.2017 11:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R013B, 013B, Zelená učebna, přízemí, KITTV
Datum odevzdání elektronické podoby:17.11.2016
Datum proběhlé obhajoby: 17.01.2017
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
• Proveďte analýzu pojetí a koncepcí učebních stylů žáků
• Seznamte se se způsoby zjišťování učebních stylů žáků
• Zvolte adekvátní metody zjišťování relevantních skutečností včetně empirických.
• Charakterizujte specifika jednotlivých učebních stylů žáků na učivu informatických předmětů
• Navrhněte metodická a organizační opatření ve výuce informatických předmětů, která by respektovala učební styly žáků
• Formulujte závěry a doporučení pro pedagogickou praxi.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku učebních stylů žáků a usiluje o příspěvek k poznání vlivu zohledňování individuálních učebních stylů žáků ve výuce na proces a výsledky jejich učení. Nahlíží na učební styly především v souvislosti s výukou informačních a komunikačních technologií. Práce obsahuje teoretickou a empirickou část. Teoretická pasáž se zaměřuje na didaktická specifika a rozpracovává teoretický koncept učebních stylů ve struktuře informatických předmětů. Práce ve výzkumné části zohledňuje preferované učební styly žáků ve zvolené třídě a vychází z předpokladu, že zohledňování diferenciace učebních stylů v informatických předmětech může být přínosné pro pedagogickou praxi. Hlavním cílem práce je zjistit, zda při respektování učebních stylů žáků ve výuce informatických předmětů dochází ke změnám v procesu a výsledcích učení žáků. V závěru práce jsou shrnuty a vyhodnoceny výsledky výzkumných metod a formulovány závěry pro učitelskou praxi.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Diploma thesis contains information about learning styles of pupils and identifies effect respecting the learning styles of my lessons. Thesis distinguishes changes in the learning process and their results. Diploma thesis deals with learning styles in context Computer Science Education. The thesis contains theoretical and practical parts. The theoretical part focuses on the didactic specifics and formulates the theoretical concept of learning styles in teaching information and communication technologies. The thesis respects preferred learning styles in a particular class and worked on the assumption that respect for learning styles in teaching information and communication technologies can be beneficial for teaching practice. The main objective is to find out change in the quality and results of the educational action. The conclusion summarizes and evaluates the results of research methods and formulates recommendations for teaching practice.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK