Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vhodné pohybové aktivity u dětí předškolního věku
Název práce v češtině: Vhodné pohybové aktivity u dětí předškolního věku
Název v anglickém jazyce: Suitable exercise activities for pre-school children's age
Klíčová slova: Motorika, pohybové aktivity, pohybové dovednosti, pohybové schopnosti, předškolní věk.
Klíčová slova anglicky: Motor skills, motoric activities, motoric abilities, motoric skills, pre–school age.
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: Mgr. Eva Nechlebová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 15.02.2015
Datum zadání: 15.02.2015
Datum a čas obhajoby: 08.01.2018 11:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R217, 217, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:08.12.2017
Datum proběhlé obhajoby: 08.01.2018
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Zdůvodnění výběru tématu Vzhledem k mým zkušenostem s dětmi předškolního věku mě zajímá, jaké jsou vhodné pohybové aktivity vzhledem k psychomotorickému vývoji dítěte.

2. Formulace problému, který bude v práci řešen:
Zda mají pohybové aktivity v tomto věku vliv na pohybové dovednosti dítěte, případně i vliv na jeho zdraví.

3. Cíl práce:
Vytvoření návrhu metodické příručky vhodných pohybových aktivit pro předškoláky, které mají pomoci učitelkám mateřských škol seznámit děti s vybranými pohybovými dovednostmi tak, aby si je děti vyzkoušely, rozvíjely, osvojily.


4. Charakteristika metod:
V práci bude použita dotazníková metoda a metoda pozorování. Budou osloveni rodiče předškoláků a pomocí tištěného dotazníku budou následně vyhodnoceny výsledky. Tyto výsledky budou konfrontovány s údaji získanými pozorováním dětí, jak zvládají vybrané pohybové dovednosti úměrné k jejich věku.
Seznam odborné literatury
1. TROJAN, Stanislav, Rastislav DRUGA a Jan PFEIFFER. Centrální mechanismy řízení motoriky: teorie, poruchy a léčebná rehabilitace. 2., dopl. vyd. Praha: Avicenum, 1991. ISBN 80-201-0054-7.

2. SZABOVÁ, Magdaléna. Cvičení pro rozvoj psychomotoriky: stimulační hry pro děti od 3 do 10 let. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-276-9.

3. VYSKOTOVÁ, Jana a Kateřina MACHÁČKOVÁ. Jemná motorika: vývoj, motorická kontrola, hodnocení a testování. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4698-2.

4. MÁČEK, Miloš. Fyziologie a klinické aspekty pohybové aktivity. Praha: Galén, 2011. ISBN 978-80-7262-695-3.

5. DVOŘÁKOVÁ, Hana. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-693-4.
Předběžná náplň práce
Studium literatury a vyhodnocování dat získaných od učitelek prvních tříd ZŠ Nové Strašecí. Seznámení se se ŠVP místních mateřských škol a vytvoření návrhu metodické příručky pro učitelky MŠ.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Study of literature and evaluation of data obtained from teachers working in first classes of elementary school in Nové Strašecí. Getting familiar with the school education program of local nursery schools and creating a proposal for methodological manual for nursery school teachers.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK