Vhodné pohybové aktivity u dětí předškolního věku
Název práce v češtině: | Vhodné pohybové aktivity u dětí předškolního věku |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Suitable exercise activities for pre-school children's age |
Klíčová slova: | Motorika, pohybové aktivity, pohybové dovednosti, pohybové schopnosti, předškolní věk. |
Klíčová slova anglicky: | Motor skills, motoric activities, motoric abilities, motoric skills, pre–school age. |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Eva Nechlebová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 15.02.2015 |
Datum zadání: | 15.02.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 08.01.2018 11:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R217, 217, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 08.12.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.01.2018 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Zdůvodnění výběru tématu Vzhledem k mým zkušenostem s dětmi předškolního věku mě zajímá, jaké jsou vhodné pohybové aktivity vzhledem k psychomotorickému vývoji dítěte.
2. Formulace problému, který bude v práci řešen: Zda mají pohybové aktivity v tomto věku vliv na pohybové dovednosti dítěte, případně i vliv na jeho zdraví. 3. Cíl práce: Vytvoření návrhu metodické příručky vhodných pohybových aktivit pro předškoláky, které mají pomoci učitelkám mateřských škol seznámit děti s vybranými pohybovými dovednostmi tak, aby si je děti vyzkoušely, rozvíjely, osvojily. 4. Charakteristika metod: V práci bude použita dotazníková metoda a metoda pozorování. Budou osloveni rodiče předškoláků a pomocí tištěného dotazníku budou následně vyhodnoceny výsledky. Tyto výsledky budou konfrontovány s údaji získanými pozorováním dětí, jak zvládají vybrané pohybové dovednosti úměrné k jejich věku. |
Seznam odborné literatury |
1. TROJAN, Stanislav, Rastislav DRUGA a Jan PFEIFFER. Centrální mechanismy řízení motoriky: teorie, poruchy a léčebná rehabilitace. 2., dopl. vyd. Praha: Avicenum, 1991. ISBN 80-201-0054-7.
2. SZABOVÁ, Magdaléna. Cvičení pro rozvoj psychomotoriky: stimulační hry pro děti od 3 do 10 let. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-276-9. 3. VYSKOTOVÁ, Jana a Kateřina MACHÁČKOVÁ. Jemná motorika: vývoj, motorická kontrola, hodnocení a testování. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4698-2. 4. MÁČEK, Miloš. Fyziologie a klinické aspekty pohybové aktivity. Praha: Galén, 2011. ISBN 978-80-7262-695-3. 5. DVOŘÁKOVÁ, Hana. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-693-4. |
Předběžná náplň práce |
Studium literatury a vyhodnocování dat získaných od učitelek prvních tříd ZŠ Nové Strašecí. Seznámení se se ŠVP místních mateřských škol a vytvoření návrhu metodické příručky pro učitelky MŠ. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Study of literature and evaluation of data obtained from teachers working in first classes of elementary school in Nové Strašecí. Getting familiar with the school education program of local nursery schools and creating a proposal for methodological manual for nursery school teachers. |