Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výchova ve filosofické reflexi Johna Locka
Název práce v češtině: Výchova ve filosofické reflexi Johna Locka
Název v anglickém jazyce: Education in Philosophical Reflection of John Locke
Klíčová slova: výchova, vzdělání, rozum, morálka, tolerance, svoboda, občanská společnost
Klíčová slova anglicky: upbringing, education, reason, morality, toleration, liberty, civil society
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra občanské výchovy a filosofie (41-KOVF)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Naděžda Pelcová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 13.02.2015
Datum zadání: 13.02.2015
Datum a čas obhajoby: 22.05.2017 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R207E, 207E, knihovna KOVF, 2. patro, proti hlavnímu schodišti
Datum odevzdání elektronické podoby:21.04.2017
Datum proběhlé obhajoby: 22.05.2017
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Andrea Hlaváčková Fleischerová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Studentka zpracuje příslušnou pramennou literaturu (John Locke) a analyzuje principy výchovné metody Johna Locka s ohledem na historický kontext Lockova díla. Při zpracování bude studentka respektovat zásady vědecké práce a průběh práce bude podložen pravidelnými konzultacemi s vedoucím práce.
Seznam odborné literatury
Seznam odborné literatury:
Locke, J. Druhé pojednání o vládě. Praha: Svoboda, 1992.
Locke, J. Esej o lidském chápání. Praha: OIKOYMENH, 2012. ISBN 978-80-7298-304-9.
Locke, J. Esej o lidském rozumu. Praha: Svoboda, 1984.
Locke, J. Několik myšlenek o vychování. 1906.
Locke, J. O výchově. Praha: SPN 1984.
Patočka, J. Filosofie výchovy. Praha: Univerzita Karlova, 1997.
Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-170-3.
Horák, P. Locke nejen o toleranci. FČ 5/1995. FÚ AV ČR.
Kovář, M. Stuartovská Anglie. Praha: Libri, 2001. ISBN 80-7277-059-4.
Rod, W. Novověká filosofie I. Praha: OIKOYMENH, 2001. ISBN 80-7298-039-4.

Předběžná náplň práce
Interpretace výchovy Johna Locka ve filosofické reflexi jeho díla. Pozornost je věnována důležitým aspektům Lockova života, historickému kontextu a samotnému dílu autora s cílem popsat důležité faktory, které podstatným způsobem ovlivnily jeho teorii výchovy. Z filosofického hlediska je práce zaměřena na Lockovu teorii poznání, nauku o idejích a vztah k autoritě. V části práce, která je věnována teorii výchovy, jsou popsány obecné charakteristiky výchovy, vztah mezi rodiči a dětmi, vliv protestantismu, mravní, rozumová a také tělesná a pracovní výchova.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The interpretation of John Locke’s theory of education in regard to the philosophical reflection on his work. The work concentrates on important aspects of Locke’s life, the historical context and Locke’s work itself with the aim to describe crucial factors which had an impact on his theory of education. In terms of Locke’s philosophy, the focus is put on theory of mind, the concept of innate ideas and authority. The part of the thesis which deals with Locke’s concept of education describes the main features of Locke’s theory, the relationship between parents and children, the influence of Protestantism and the education that relates to virtue, reason, body, mind and work.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK