skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení:
13.02.2015
Datum zadání:
13.02.2015
Datum a čas obhajoby:
12.09.2016 08:30
Místo konání obhajoby:
M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:
02.07.2016
Datum proběhlé obhajoby:
12.09.2016
Předmět:
Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti:
PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zabývá genderovou problematikou ve škole. Má za cíl analyzovat genderové stereotypy, které ovlivňují práci pedagogů a pedagožek. V teoretické části se práce věnuje vymezení základních pojmů, tzn. pojmu gender a přiblížení genderové problematiky. Dále objasňuje rovnost přístupu k ženám a mužům v historii a současné ovlivnění genderovými stereotypy. Stěžejní část práce je zaměřena na přítomnost genderu a na genderové stereotypy v rámci vzdělávání. Výzkumná část práce se věnuje konkrétním projevům genderových stereotypů a výukovými metodami k jednotlivým pohlavím v práci pedagogů a pedagožek na druhém stupni základní školy. Jako metodu výzkumu práce využívá kvalitativní analýzu dat, získaných formou semistrukturovaných rozhovorů s učiteli a učitelkami na druhém stupni základní školy.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor thesis deals with gender matters in school. Its aim is to analyse the gender stereotypes that affect the pedagogical work of the teachers. In the theoretical part, it defines the key term, i. e. the gender, and it introduces the gender matters. It further highlights the equality of the approach to the women and men in the history and the current impact of the gender stereotypes. The central part focuses both on the presence of the gender and on the gender stereotypes in the field of the education. The research area of the thesis examines the specific expressions of the gender stereotypes and the teaching methods used by lower secondary school staff in their approach to the individual sexes. The method of the research is the qualitative analysis of the data that were gained through the form of semi-structured interviews conducted with the lower secondary school teachers.