Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mediální obraz papeže Františka v českých denících
Název práce v češtině: Mediální obraz papeže Františka v českých denících
Název v anglickém jazyce: The media image of pope Francis in the czech daily press
Klíčová slova: Papež František, Jorge Mario Bergoglio, mediální obraz, římskokatolická církev, pontifikát, české deníky
Klíčová slova anglicky: Pope Francis, Jorge Mario Bergoglio, media image, Roman Catholic Church, pontificate, Czech Daily Press
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Juan Ignacio Provecho López
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 11.02.2015
Datum zadání: 11.02.2015
Datum a čas obhajoby: 23.06.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:13.05.2016
Datum proběhlé obhajoby: 23.06.2016
Oponenti: Mgr. Markéta Supa, M.A., Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BENDA, Josef. Vlastnictví periodického tisku v České republice v letech 1989-2006. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2007. 273 s. ISBN 978-80-246-1387-1.
BERGER, Arthur Asa. Media analysis techniques. Fifth Edition. London: SAGE, 2014. 238 s. ISBN 9781452261355.
BIALLOWONS, Simon. František: papež z druhého konce světa. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013. 163 s. ISBN 978-80-262-0461-9.
GAETA, Saverio. Papež František: život a výzvy. 1. vyd. Praha: Paulínky, 2013. Víra a život. 126 s. ISBN 978-80-7450-097-8.
ESCOBAR GOLDEROS, Mario. Papež František: muž modlitby. Překlad Štěpán Zajac. Praha: Mladá fronta, 2013. ISBN 978-80-204-2995-7.
FRANTIŠEK a Abraham SKORKA. O nebi a zemi: [papež František o rodině, víře a úloze církve ve 21. století]. Vyd. 1. Praha: Paseka, 2013.191 s. ISBN 978-80-7432-305-8.
KONČELÍK, Jakub, Pavel VEČEŘA a Petr ORSÁG. Dějiny českých médií 20. století. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. 310 s. ISBN 978-80-7367-698-8.
PERNES, Jiří. Svět Lidových novin 1893-1993: stoletá kapitola z dějin české žurnalistiky, kultury a politiky. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 1993. 143 s. ISBN 80-7106-056-9.
REIFOVÁ, Irena. Slovník mediální komunikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004. 327 s. ISBN 80-7178-926-7.
RIFFE, Daniel, Stephen LACY a Frederick FICO. Analyzing media messages: using quantitative content analysis in research. 3rd ed. London: Routledge, 2014. Routledge communication series. 206 s. ISBN 978-0-415-51767-6.
SCHULZ, Winfried a Irena REIFOVÁ. Analýza obsahu mediálních sdělení. 3., nezměn. vyd. Překlad Barbara Köpplová. Praha: Karolinum, 2011. 149 s. ISBN 978-80-246-1980-4.
ŠEBEK, Jaroslav. Papežové moderního věku: Vatikán od Pia IX. po Františka a jeho vztah k českým zemím. Druhé, doplněné vydání. Řitka: Čas, 2015. 238 s. Český čas. ISBN 978-80-7475-083-0.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. 293 s. ISBN 978-80-7367-683-4.

Další literatura

BAHOUNEK, Jiří Tomáš. Církev a sdělovací prostředky. Olomouc: Matice cyrilometodějská, 1992. 80 s.
FRANTIŠEK, Sergio RUBIN a Francesca AMBROGETTI. Papež František: rozhovor s Jorgem Bergogliem. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013. 200 s. ISBN 978-80-262-0462-6.
IVEREIGH, Austen. Papež reformátor. Vydání první. Překlad Zdeněk Uherčík. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton, 2016.440 s. ISBN 978-80-7387-951-8.
TORNIELLI, Andrea. František - papež chudých: [život, myšlenky a slova papeže, který změní církev]. Praha: Ikar, 2013. 168 s. ISBN 978-80-249-2206-5.
TRAMPOTA, Tomáš. Zpravodajství. Praha: Portál, 2006. 191 s. ISBN 80-7367-096-8.

Předběžná náplň práce
Papež František, který byl zvolen do funkce 13. března 2013 po nečekané rezignaci papeže Benedikta XVI., se během krátké doby díky svému chování
a vystupování stal jednou z nejoblíbenějších světových osobností vůbec. K tomuto faktu značně přispěla i světová masová média, pro něž se stal velmi výraznou osobností, přičemž sám k této mediální komunikaci intenzivně přispívá. Pokračuje tak ve šlépějích svých předchůdců, kdy ke své prezentaci hojně využívá všech komunikačních kanálů této doby a již od svého nástupu spolupracuje se strategických týmem mediálních odborníků, kteří mu významně pomáhají.
Tato diplomová práce s názvem „Mediální obraz papeže Františka v českých denících“ se snaží zachytit osobu papeže Františka i důvody jeho úspěchu a všeobecné oblíbenosti a zároveň nastínit, jakým způsobem je medializován i v naší republice, která se řadí mezi sekulární státy. Stěžejní část textu proto tvoří kvantitativní obsahová analýza, jejímž cílem je obsáhnout papežovu medializaci ve čtyřech nejčtenějších českých denících (MF Dnes, Lidové noviny, Hospodářské noviny a deník Právo)
a zkusit tak interpretovat jeho mediální obraz, který je těmito médii v české společnosti nastaven.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Pope Francis, who was elected 13th March, 2013 after the unexpected resignation of Pope Benedict XVI., became in a short time one of the world's most popular leaders ever because of his behavior and demeanor. Also world mass media played a big part in it as Pope Francis became a very important media personality. Also he contributed heavily to this fact by using the media intensively himself. He continues in the footsteps of his predecessors, he extensively uses all the media possibilities he can reach and since becoming the Pope he collaborates with a team of media experts who successfully help with his communication strategy.
This master thesis titled "Media image of Pope Francis in Czech Daily Press“ and it attempts to capture the person of Pope Francis and the reasons for his success and general popularity and to outline how much medialized he actually is in our country, which ranks amongst the secularized states. The pivotal part of the text therefore constitutes of the quantitative content analysis, which focuses on the media coverage of the Pope in the four most widely read Czech Daily Press (MF Dnes, Lidové noviny, Hospodářské noviny and Právo) and thus try to interpret his media image, of how Czech society might perceive him.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK