skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení:
11.02.2015
Datum zadání:
11.02.2015
Datum a čas obhajoby:
27.05.2016 08:30
Datum odevzdání elektronické podoby:
05.04.2016
Datum proběhlé obhajoby:
27.05.2016
Předmět:
Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti:
Mgr. Magda Bartošková
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat dílčími pozitivními aspekty depresivního onemocnění jako součást širšího projektu, kde se studentka zaměří na část zpracovávaných dat, včetně vyšetření části kontrolního/experimentálního souboru.
Seznam odborné literatury
Helverson, B., Wilke, A., Johnson, T., Schmidt, G. (2011). Performance Benefits of Depression: Sequentional Decision Making in a Healthy Sample and a Clinically Depressed Sample. Journal of Abnormal Psychology 120 (4), s. 962-968
Helversen, N., Mata, R. (2012). Losing a Dime with a Satisfied Mind: Positive Affect Predicts Less Search in Sequential Decision Making. Psychology and Aging. Advance online publication. doi: 10.1037/a0027845
Předběžná náplň práce
Práce představuje evoluční teorie deprese a s nimi spojenou ruminační hypotézu. Tato hypotéza předpokládá, že deprese může mít i pozitivní vliv na jisté složky kognice a může vést k analytickému stylu uvažování, který je vhodný při řešení problémů. Tuto hypotézu se po vzoru zahraničních výzkumu snaží práce ověřit za pomocí úlohy zaměřené na sekvenční rozhodování zvané sekretářčino dilema. Práce tedy ověřuje hypotézu, že depresivní respondenti si v úloze vedou lépe než zdraví respondenti. Z dílčích výsledků šetření vyplývá, že se hypotézu nepodařilo potvrdit, což autorka zdůvodňuje v diskusi a konfrontuje tato zjištění s výsledky obdobných výzkumů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis describes an evolutionary theory of depression and related Rumination hypothesis. This hypothesis suggests that depression can have a positive effect on cognition and can lead to an analytical style of thinking that is useful for problem solving. To confirm the hypothesis, this thesis is using tasks focused on sequential decision making called secretary's problem. Thus, the work examines the hypothesis that depressed respondents perform better in the task than healthy respondents. Partial results of the whole study analyzed in this thesis show that the hypothesis could not be confirmed, which the author justifies in the debate and confronts these findings with the results of similar research.