Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Znalosti žáků vybrané školy o kosmetické diagnóze pleti
Název práce v češtině: Znalosti žáků vybrané školy o kosmetické diagnóze pleti
Název v anglickém jazyce: Knowledge of pupils from selected school about face cosmetic diagnosis
Klíčová slova: Diagnóza pleti, kůže, vrásky, hydratace, pracovní listy
Klíčová slova anglicky: kin diagnosis, skin, wrinkles, hydration, worksheets
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 09.02.2015
Datum zadání: 09.02.2015
Datum a čas obhajoby: 22.05.2017 14:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R217, 217, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:17.04.2017
Datum proběhlé obhajoby: 22.05.2017
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Zdůvodnění výběru tématu:
Studovala jsem obor Kosmetické služby a během studia jsem zjistila, že výukové materiály pro určení kosmetické diagnózy pleti jsou nedostatečné, a protože se chci v budoucnu učitelstvím odborných předmětů v tomto oboru věnovat je potřeba kvalitní materiály připravit.

Formulace problému, který bude v práci řešen:
Zjistit znalosti u současných studentů oboru Kosmetické služby na vybrané škole a na základě výsledků sestavit výukové materiály s pracovními listy pro podporu výuky.

Cíl práce:
Sestavit výukové materiály na téma Kosmetická diagnóza pleti pro obor Kosmetické služby.

Charakteristika metod:
Hlavní metoda pro zjištění znalostí je dotazník. Ten bude zaměřen na znalosti oboru Kosmetické služby, konkrétně na kritéria pro posouzení pleti.

Struktura práce:
Úvod práce vymezuje základní pojmy práce a seznání s tématem. Výukový materiál je dělen na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na anatomii kůže, kritéria pro posouzení pleti, kožní anomálie a nejčastější onemocnění. Praktická část se zabývá vyhodnocením vědomostního dotazníku studentů oboru Kosmetické služby na vybrané škole. Součástí práce jsou didaktické pracovní listy pro podporu výuky. Pracovní listy jsou zaměřené na nedostatky znalostí zjištěné dotazníkem. Závěr shrnuje konkrétní výsledky a doporučení. Součástí práce je seznam literatury, obrázků, příloh.
Seznam odborné literatury
[1] ROZSÍVALOVÁ, Věra. Kosmetika I: Pro 1. ročník oboru Kosmetička. Vyd. 1. Praha: INFORMATORIUM, 2000, 143 s. ISBN 80-86073-71-8.

[2] RULCOVÁ, Jarmila. Akné: příčiny, projevy a terapeutické možnosti; rady lékaře. Vyd. 1. Praha: Triton, 2005, 108 s. ISBN 80-7254-661-9.

[3] SAVONA, Natalie a HOLFORD, Patrick. Zbavte se kožních nemocí a problému s pletí. Hodkovičky [Praha]: Pragma, ©2008. 164 s. ISBN 978-80-7349-123-9.

[4] TRPKOVÁ, Jaroslava. Nebojte se být krásná. Vyd. 1. Praha: Ottovo nakladatelství, 2007. ISBN 807360504x.
Předběžná náplň práce
Práce se zabývá kosmetickou diagnózou pleti a jejími body. Cílem je zjistit a zhodnotit znalosti žáků 3. ročníku vybrané střední školy oboru kosmetické služby na dané téma. Teoretická část práce rozebírá jednotlivé kroky kosmetické diagnózy. Do větší hloubky jsou rozebrána dvě témata kosmetické diagnózy vrásky a hydratace, které jsou nedostatečně popsána v odborné literatuře pro žáky střední školy oboru kosmetické služky. Praktická část zkoumá, porovnává a vyhodnocuje výsledky zjištěných za pomoci dotazníkové šetření. Součástí je doporučení pro využití v praxi, kde je k dispozici výukový materiál obsahující deset pracovních listů pro podporu výuku.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelors thesis examines cosmetic diagnosis of skin and it's parts. Main goal is to determine and evaluate knowledge of given thema by pupils from 3rd degree of selected high school with specialization on cosmetic services. The theoretical part analyzes individual steps of cosmetis diagnosis.Two main subjects of cosmetic diagnosis are inspected to more depth - wrinkles and hydratation - due to inadequately description in prefessional literature that is intended for pupils of high school with specialization on cosmetic services. The practical section examines and compares results found by questionnaire investigation. As a part of summary there are recommendations for future use in practice with preapred teaching materials with ten worksheets as education support.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK