Klima školní třídy
Název práce v češtině: | Klima školní třídy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Classroom Climate |
Klíčová slova: | Socializace, sociální skupina, školní třída, výchovné působení, pedagogická a sociální komunikace, učitel a žák, klima třídy, klima školy |
Klíčová slova anglicky: | Socialization, social group, classroom, educational influence, pedagogical and social communication, teacher and pupil, classroom climate, school climate |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 06.02.2015 |
Datum zadání: | 06.02.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 16.09.2016 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.07.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 16.09.2016 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Formulace problému, který bude v práci řešen: Rozdílnost vnímání klimatu školní třídy v jednotlivých školách dle lokálního postavení. Srovnání klimatu školní třídy ve školách různého umístění v regionu Liberecký kraj.
Cíl práce: Porovnání školního klimatu jednoho ročníku v jednotlivých školách Libereckého kraje. |
Seznam odborné literatury |
BENDL, S. Školní kázeň: metody a strategie. Praha: ISV, 2001. ISBN 80-85866-80-3.
BENDL, S. Školní kázeň v teorii a praxi. Učebnice pro studenty učitelství. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-432-2. ČAPEK, R. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada Publishing, 2010. 325 s. ISBN 978-80-247-2742-4. GRECMANOVÁ, H. Klima školy. Olomouc: Hanex, 2008. 209 s. ISBN 978-80-7409- 010-3. GRECMANOVÁ, H. Problematika posuzování školního klimatu. Pedagogická orientace, 1997, č. 1, str. 17 – 25. KARNSOVÁ, M.: Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha: Portál, 1995 LAŠEK, J. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. 161 s. ISBN 80-7041-088-4. LAŠEK, J., MAREŠ, J. Jak změřit sociální klima třídy? Pedagogická revue, 1991, roč. 43, č. 6, s. 401-410. |
Předběžná náplň práce |
Struktura práce: Diplomová práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část bude vycházet ze studia odborné literatury a bude se zabývat termíny souvisejícími s tématem klima školní třídy, vysvětlením procesu utváření třídního klimatu jejími aktéry a možnostmi zkoumání klimatu třídy. Praktická část bude zaměřena na výzkum klimatu v reálném prostředí školních tříd ve více školách Libereckého kraje. Výsledky výzkumu budou na závěr porovnány s předem vyslovenými hypotézami.
Charakteristika metod: Standardizovaný dotazník, strukturovaný rozhovor. |