Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Kvalita života a zdraví z pohledu žáků středních škol
Název práce v češtině: Kvalita života a zdraví z pohledu žáků středních škol
Název v anglickém jazyce: Quality of life and health from the perspective of secondary school pupils
Klíčová slova: Kvalita života, zdraví, životní styl, stravování, pohyb,alkohol, kouření, drogy, potřeby, hodnoty, rodina, škola,vrstevníci. Kvalita života, zdraví, životní styl, stravování, pohyb,alkohol, kouření, drogy, potřeby, hodnoty, rodina, škola,vrstevníci.
Klíčová slova anglicky: Quality of life, health, lifestyle, catering,exercise, alcohol, smoking, drugs, needs, value, family,school, peers
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: MUDr. Rostislav Čevela, Ph.D., MBA
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 06.02.2015
Datum zadání: 06.02.2015
Datum a čas obhajoby: 16.05.2016 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R217, 217, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:04.04.2016
Datum proběhlé obhajoby: 16.05.2016
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Zdůvodnění výběru tématu: Jako učitel na ISŠ se denně setkávám se špatným přístupem žáků ke svému zdraví. Ať už se jedná o stravovací návyky, vyhýbání se tělesné aktivitě, kouření nebo nadměrného užívání multimediálních technologií za účelem zábavy. Tyto vlivy mají neblahý dopad na jejich zdraví i osobní život i na výsledky vzdělávání.
Formulace problému, který bude v práci řešen: Současná dospívající mládež žije nezdravým způsobem života, který má za následek špatnou fyzickou i psychickou kondici žáků. Tyto patologické jevy mají negativní dopad na kvalitu jejich osobního života i na úspěšnost ve vzdělávání. V práci se chci pokusit o zhodnocení a popis patologických jevů a vlivů na zdraví dospívající mládeže. Posoudit problém jak z pohledu rodiny, tak i z pohledu školy. Navrhnout případná řešení.
Seznam odborné literatury
BAČOVÁ, V. Kvalita života, hodnotové systémy v spoločnosti a sociálny kapitál. K vymedzeniu psychologických demenzií kvality života. In Sborník Prešov CD-ROM. Prešov: Prešovská univerzita, 2004.
ČELEDOVÁ, Libuše a Rostislav ČEVELA. Výchova ke zdraví: vybrané kapitoly. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 126 s. ISBN 978-802-4732-138.
DOSEDLOVÁ, J. Předpoklady zdraví a životní spokojenosti. 1.vyd. Brno: MSD, 2008. 141 s. ISBN 978-80-7392-010-4.
HAVLÍNOVÁ, M. a kol. Program podpory zdraví ve škole. 1.vyd. Praha: Portál, 1998. 280 s. ISBN 80-7178-263-7.
HAY, L. Myšlenky srdce. 1.vyd. Praha: Radost, 1993. 241 s. ISBN 80-85189-19-4.
HAY, L. Síla ženy. 1.vyd. Praha: Pragma, 1997. 136 s. ISBN 80-7205-392-2.
HOLČÍK, J. Systém péče o zdraví a zdravotní gramotnost. 1.vyd. Brno: MSD, 2010. 293 s. ISBN 978-80-7392-129-3.
JORDÁNOVÁ, Z. Tvoje dítě jako šance pro Tebe. 1.vyd. Praha: Vodnář, 2005. 327 s. ISBN 80-86226-64-6.
JUNGBAUEROVÁ, L. VODÁKOVÁ, J. Úvod ke zdravé výživě. 1.vyd. Praha: Pedagogická fakulta UK, 1996. 69 s.
KACHLÍK, P., MUŽÍK, V.(ed.) Program Zdraví 21 a výchova ke zdraví. Sborník z konference Fórum výchovy ke zdraví (10. Ročník), konané 20. -22. dubna 2007 v Benešově u Prahy. 1.vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007. ISBN 978-80-210-4369-5.
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. 1.vyd. Praha: Portál, 2001. 280 s. ISBN 80-7178-551-2.
Předběžná náplň práce
Cíl práce: Jako hlavní cíl práce považuji objasnit hodnotový systém v pojetí zdraví a kvality života u žáků středních škol. Dalším cílem je objasnění návyků žáků v oblasti zdraví a životního stylu.

Charakteristika metod: Stanovení hypotéz, dotazníkové šetření, ověřování hypotéz, vyhodnocení. Celková koncepce výzkumu bude kvantitativní, pro sběr dat použijeme explorační metodu dotazníku. Výsledky šetření budou porovnávány u sledovaných skupin respondentů. Při zpracování dat bude použit odpovídající program. (MS Excel, Gretl).

Struktura práce: Práce je rozdělena na tři hlavní části. První teoretická část bude věnována charakteristikám, objasnění a definicím pojmů zdraví, zdravý životní styl. Dále se bude zabývat vlivy školního a rodinného prostředí. Determinuje rizika i kladné vlivy v životním stylu dospívající mládeže. V druhé části věnujeme pozornost vlastnímu výzkumnému šetření, stanovování cílů a hypotéz. Popisu, metodám šetření, analýzám výsledků, ověřování hypotéz. Třetí část obsahuje shrnutí výsledků a závěr práce.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Characterization methods: Determination of hypotheses, survey, testing of hypotheses evaluation. The overall concept of research is quantitative data collection method we use exploratory questionnaire. Results of the survey will be compared with the observed groups of respondents. When processing the data will be used matching program. (MS Excel, Gretl).

Structure: This work is divided into three main parts. The first theoretical part will be paid to the characteristics, clarifications and definitions of health, healthy lifestyle. It will further include influences of school and family environment. Determines the risks and positive effects on the lifestyle of teenagers. In the second part we focus on their own to research, setting objectives and hypotheses. Description, methods of investigation, analysis results, the testing of hypotheses. The third part contains a summary of the results and the conclusion.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK