Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Motivace u dětí s PAS v předškolním věku - případová studie
Název práce v češtině: Motivace u dětí s PAS v předškolním věku - případová studie
Název v anglickém jazyce: Motivation in preschool children with ASD - Case Study
Klíčová slova: poruchy autistického spektra, motivace, vnitřní a vnější motivace, humanistická psychologie, výchovně vzdělávací programy, případová studie
Klíčová slova anglicky: Autism Spectrum Disorders, motivation, intrinsic and extrinsic motivation, Humanistic psychology, educational programs, case study
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 05.02.2015
Datum zadání: 05.02.2015
Datum a čas obhajoby: 01.06.2018 08:30
Datum odevzdání elektronické podoby:20.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 01.06.2018
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce bude zpracována pomocí kvalitativní metodologie na základě případová studie klienta s atypickým autismem.
Seznam odborné literatury
ATTWOOD, T. Aspergerův syndrom. Praha: Portál, 2012

ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. Strukturované učení. Praha : Portál, 2008

GILLBERG, Ch., PEETERS, T. Autismus: zdravotní a výchovné aspekty. Praha: Portál, 2003

HRDLIČKA, M., KOMÁREK, V. (eds.). Dětský autismus. Praha: Portál, 2004

THOROVÁ, K. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2006

VOSMÍK, M., BĚLOHLÁVKOVÁ, L. Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole. Portál: Praha 2010

PEŠEK, R. Integrace dětí s aspergerovým syndromem a vysokofunkčním autismem do vzdělávacího procesu – zkušenosti rodičů. Praha: APLA 2012
Předběžná náplň práce
Úvod
Teoretická část
Poruchy autistického spektra
Vymezení pojmu
Historický vývoj
Psychoanalýza a její pohled na problematiku PAS
Behaviorismus
Kognitivní psy
Současný pohled na problematiku PAS
Diagnostika
DSM V
Triáda
Předškolní věk
Vymezení vývojového stádia
Specifika vývojového stádia u dětí s PAS
Humanistická psychologie
Motivace
Vymezení pojmu
Teorie sebedeterminace
Vnější a vnitřní motivace
Odměna (pozitivní zpevňování)
Odměna vs ocenění
Rizika odměn
Intervenční programy a jejich práce s motivací
TEACCH
ABA
Son-rise program
Empirická část
Metodologie
Případová studie
Diskuze
Závěr
Literatura
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK