Motivace u dětí s PAS v předškolním věku - případová studie
Název práce v češtině: | Motivace u dětí s PAS v předškolním věku - případová studie |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Motivation in preschool children with ASD - Case Study |
Klíčová slova: | poruchy autistického spektra, motivace, vnitřní a vnější motivace, humanistická psychologie, výchovně vzdělávací programy, případová studie |
Klíčová slova anglicky: | Autism Spectrum Disorders, motivation, intrinsic and extrinsic motivation, Humanistic psychology, educational programs, case study |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 05.02.2015 |
Datum zadání: | 05.02.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 01.06.2018 08:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 20.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 01.06.2018 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce bude zpracována pomocí kvalitativní metodologie na základě případová studie klienta s atypickým autismem. |
Seznam odborné literatury |
ATTWOOD, T. Aspergerův syndrom. Praha: Portál, 2012
ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. Strukturované učení. Praha : Portál, 2008 GILLBERG, Ch., PEETERS, T. Autismus: zdravotní a výchovné aspekty. Praha: Portál, 2003 HRDLIČKA, M., KOMÁREK, V. (eds.). Dětský autismus. Praha: Portál, 2004 THOROVÁ, K. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2006 VOSMÍK, M., BĚLOHLÁVKOVÁ, L. Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole. Portál: Praha 2010 PEŠEK, R. Integrace dětí s aspergerovým syndromem a vysokofunkčním autismem do vzdělávacího procesu – zkušenosti rodičů. Praha: APLA 2012 |
Předběžná náplň práce |
Úvod
Teoretická část Poruchy autistického spektra Vymezení pojmu Historický vývoj Psychoanalýza a její pohled na problematiku PAS Behaviorismus Kognitivní psy Současný pohled na problematiku PAS Diagnostika DSM V Triáda Předškolní věk Vymezení vývojového stádia Specifika vývojového stádia u dětí s PAS Humanistická psychologie Motivace Vymezení pojmu Teorie sebedeterminace Vnější a vnitřní motivace Odměna (pozitivní zpevňování) Odměna vs ocenění Rizika odměn Intervenční programy a jejich práce s motivací TEACCH ABA Son-rise program Empirická část Metodologie Případová studie Diskuze Závěr Literatura |