Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Postoje žáků ke školnímu podvádění.
Název práce v češtině: Postoje žáků ke školnímu podvádění.
Název v anglickém jazyce: Attitudes of pupils to school cheating.
Klíčová slova: nečestné jednání, tradiční podvádění, elektronické podvádění, žáci základních škol, motivace k podvádění
Klíčová slova anglicky: dishonest behavior, unusual cheating, electronic cheating, elementary school pupils, motivation to cheat
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 04.02.2015
Datum zadání: 04.02.2015
Datum a čas obhajoby: 15.01.2018 15:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R217, 217, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:06.12.2017
Datum proběhlé obhajoby: 15.01.2018
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce je zaměřená na výzkum školního podvádění u žáků druhého stupně základních škol. Na základě dotazníkového šetření, které vychází z vlastního tvrzení žáků (self-reporting), bude cílem zjistit četnost školního podvádění v závislosti na pohlaví, studijním průměru a typu školy.

1. Zdůvodnění výběru tématu
Školní podvádění se jako problém vyskytuje hojně na všech typech škol. Výzkumem podvádění ve škole se zabývají četné zahraniční studie, ovšem u nás je toto téma výzkumníky poněkud opomíjeno. Proto jsem se rozhodla se tomuto tématu blíže věnovat.

2. Formulace problému, který bude v práci řešen:
Jaké jsou způsoby žákovského podvádění a jejich motivace k podvádění na vybraných základních školách?
Souvisí žákovské podvádění na pohlaví, studijním průměru a typu školy?

3. Cíl práce:
Cílem mé práce bude zjistit, výskyt jednotlivých typů školního podvádění, jejich četnost, vliv pohlaví, studijního prospěchu a typu školy na školním podvádění.

4. Charakteristika metod a struktura práce:
Výsledkem výzkumu by měl být přehled o nejčastěji používaných způsobech podvádění, zařazený do souvislostí zejména se studijním prospěchem, pohlavím a typem školy.
Práce bude rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části se budu věnovat vymezení termínu jako je školní podvádění, typům podvádění. Praktická část bude věnována vlastnímu výzkumu a vyhodnocení získaných dat.
Seznam odborné literatury
Cizek, G.J. Detecting and Preventing Classroom Cheating. Thousand Oaks: Corwin Press, 2003. 167 s. ISBN 0-7619-4655-1.
Čáp, J. Psychologie výchovy a vyučování. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1993. 415 s. ISBN: 80-7066-534-3.
Čáp, J.; Mareš, J. Psychologie pro učitele. 1.vyd. Praha: Portál, 2001. 656 s. ISBN 80-7178-463-X.
Faucher, D., & Caves, S. (2009). Academic Dishonesty: Innovative Cheating Techniques and The Detection and Prevention of Them. Teaching and Learning in Nursing, 4(2), 37 41.
Chráska, M. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 272 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
Jensen, et al It’s Wrong, But Everybody Does It: Academic Dishonesty Among High School and College Students. Contemporary Educational Psychology. 2002, čís. 27, s. 209- 228. ISSN 0361-476X
Jensen, L. A., Arnett, J. J., Feldman, S. S., & Cauffman, E. (2002). It’s Wrong, But Everybody Does It: Academic Dishonesty among High School and College Students. Contemporary Educational Psychology, 27(2), 209 228.
Lickona, T. Educating for Character. How our Schools Teach Respect and Responsibility. New York: Bantam Books, 1992. ISBN 0553370529.
Mareš, J. Tradiční a netradiční podvádění ve škole,Pedagogika, 2005, s. 310-335.
Panáková, M.. Fenomén podvádění ve školách. Faktory ovlivňující podvádění studentů na středních školách v Pardubickém kraji. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, 2011.
Stránská, T. Žákovské napovídání jako sociálně psychologický jev,Pedagogika, 1982, s. 328-332
Stránská, T. (1988). Rozbor výpovědí studentů učitelství o možných příčinách podvádění. In J. Mareš, Pedagogická interakce a komunikace (s. 151 157). Hradec Králové: Pedagogická fakulta v Hradci Králové.
Vrbová, J.. „Co mi ve škole vadí víc, podvádění, či klamání?“ Postoje žáků k nečestnému chování ve škole v kontextu školního podvádění. Studia paedagogica. , roč. 2-3, čís. 18, 2013.
Vrbová, J. (2010). Co je na podvádění ve škole vlastně špatného? In J. Hábl & J. Doležalová (Eds.), Humanizace ve výchov a vzdělávání (s. 156–165). Hradec Králové: Gaudeamus.
Vrbová, J., & Stuchlíková, I. (2012). Školní podvádění starších žáků: pilotní studie. Pedagogika, 62(3), 317–331.
Whitley, E. W. (1998). Factors Associated With Cheating Among College Students: A Review. Research in Higher Education, 36(3), 235 274.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce by měla podat přehled o nejčastěji používaných způsobech podvádění, zařazený do souvislostí zejména se studijním prospěchem a pohlavím.
Práce bude rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části se budu věnovat vymezení termínu jako je školní podvádění a jednotlivým typům podvádění. Praktická část bude věnována vlastnímu výzkumu a vyhodnocení získaných dat.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis should give an overview of the most commonly used cheating methods, which are related to study benefits and gender.
The thesis will be divided into a theoretical and practical part. In the theoretical part, I will focus on defining the term such as school cheating and individual types of cheating. Practical part will be devoted to own research and evaluation of acquired data.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK