Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Integrované vzdělávání studenta se zrakovým postižením - případová studie
Název práce v češtině: Integrované vzdělávání studenta se zrakovým postižením - případová studie
Název v anglickém jazyce: Integrated education of a student with visual impairment - case study
Klíčová slova: pedagogická integrace, vzdělávání, zrakové postižení, praktická nevidomost, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, případová studie
Klíčová slova anglicky: pedagogical integration, education, visual impairment, near-total visual impairment, pupil with special educational needs, case study
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Eva Mrkosová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 02.02.2015
Datum zadání: 02.02.2015
Datum a čas obhajoby: 05.06.2015 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:09.04.2015
Datum proběhlé obhajoby: 05.06.2015
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zabývá problematikou integrovaného vzdělávání osob se zrakovým postižením. První kapitola práce se věnuje problematice zrakového postižení, druhá kapitola se zabývá integrovaným vzděláváním osob se zdravotním postižením, především jedinců se zrakovou vadou. Stěžejní část práce tvoří případová studie pojednávající o vzdělávání prakticky nevidomého studenta na čtyřletém gymnáziu běžného typu. Hlavním cílem práce je popis procesu integrovaného vzdělávání tohoto studenta a jeho následné zhodnocení. Teoretická část práce je založena na studiu odborné literatury, informace, na jejichž základě vznikla případová studie, byly získány pozorováním a rozhovory s účastníky integračního procesu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor thesis deals with the issue of integrated education of people with visual impairment. The first chapter focuses on the visual impairment, the second one deals with the integrated education, mainly of people with visual impairment. The main part of this thesis includes a case study of an education of a student with near-total visual impairment who is studying at a comprehensive school. The aim of this thesis is to describe the integrated education of this student and to evaluate this process of integration. The theoretical part is based on studying special literature, the information for case study were gained by observing and interviews with the participants of the integration process.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK