Bakalářská práce Šikana očima učitelů mapuje pochopení problematiky šikany učiteli druhého stupně základních škol. Rozumění šikaně ze strany učitelů nemusí být zcela v souladu s odbornou a věcnou charakteristikou tohoto jevu, což může mít vliv na prevenci šikany a její odstraňování. Právě učitelé by měli být primárně schopni šikanu rozeznat, přičemž nedostatečné chápání pojmu může vést k omezení jejich rozpoznávacích schopností. Kvalitativní výzkum by měl právě tyto možné nesoulady v chápání učitelů odhalit, přičemž výzkum bude prováděn nedirektivním způsobem zaměřeným na vlastní vyprávění učitelů o této problematice.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor aims to understand the problem of bullying by the primary school teachers. It is obvious, that teachers´s understanding of bullying very often does not match academical and profesional definition of bylying. It is the teachers primarily, who is supposed to differentiate the bullying from other behaviour, and their insufficient understanding could lead to the restriction of their differential ability. Qualitative research schoud uncover this possible teacher´s misunderstandings. This research will use nondirective methods of data collection (narrative interwiev).