Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 381)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sociálně-emoční charakteristiky nadaných dětí předškolního věku
Název práce v češtině: Sociálně-emoční charakteristiky nadaných dětí předškolního věku
Název v anglickém jazyce: Social–emotional characteristics of gifted children at preschool age
Klíčová slova: nadání, talent, předškolní věk, sociální charakteristiky, emoční charakteristiky, pohlaví
Klíčová slova anglicky: giftedness, talent, preschool age, social characteristics, emotional characteristics, gender
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Lenka Hříbková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 30.01.2015
Datum zadání: 30.01.2015
Datum a čas obhajoby: 12.09.2016 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:12.07.2016
Datum proběhlé obhajoby: 12.09.2016
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Radka High, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
V odborné literatuře o nadaných dětech předškolního věku se uvádějí rozporné informace o jejich sociálně-emočních charakteristikách. Naším cílem bude zjistit na základě pozorování chování nadaných předškoláků, jaké jsou pro ně typické sociálně-emoční charakteristiky a současně popsat i sociální charakteristiky prostředí mateřské školy, ve které se rozvíjejí. Proto pozorování doplníme rozhovory s učitelkami mateřské školy a rodiči sledovaných dětí. Výsledky budeme porovnávat s odbornou literaturou, která se vyjadřuje k této problematice a pokusíme se porovnat zjištěné charakteristiky mezi děvčaty a chlapci, a to ve vztahu k prostředí mateřské školy. Projevy nadání tudíž chápeme jako důsledek působení širšího kontextu, nejen jako individuální charakteristiky dítěte. V práci budeme k datům přistupovat kvalitativně.
Seznam odborné literatury
Havigerová, J., M. (2014). Vyhledávání nadaných dětí v předškolním věku. Praha: Grada
Hříbková, L. (2009). Nadání a nadaní. Pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha: Grada
Hříbková, L. (2013). Nadání a předškolní věk. Ústí nad Labem: Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Jackson, M., E.: Youth gifted children.In: Colangelo, N., Davis, G. (eds.) (2003). Handbook of gifted education. Boston: Pearson education, p. 470-482
Lovecky, D., V., (1992). Exploring social and emotional aspects of giftedness in children. Roeper Review,vol. 15, no. 1, p.18
Mertin V., Gillernová I. (eds.) (2003). Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál
Mudrák, J. (2015). Nadané děti a jejich rozvoj. Praha: Grada
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK