Připravenost učitelů cizích jazyků na výuku žáků se specifickými poruchami učení
Název práce v češtině: | Připravenost učitelů cizích jazyků na výuku žáků se specifickými poruchami učení |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Readiness of foreign languages teachers to teach students with specific learning disabilities |
Klíčová slova: | Specifické poruchy učení, metody výuky, výuka cizích jazyků, vzdělávání učitelů |
Klíčová slova anglicky: | Specific learning disabilities, educational methods, teaching foreign languages, education of teachers. |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 28.01.2015 |
Datum zadání: | 28.01.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 16.05.2016 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.04.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 16.05.2016 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce je zaměřena na projevy specifických poruch učení, sestavování IVP, kritéria hodnocení těchto žáků při výuce cizích jazyků na základní škole a vzdělávání učitelů v této problematice. |
Seznam odborné literatury |
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. 11. vyd., přeprac. a rozšíř. Praha: Portál, 2009, 263 s. ISBN 978-80-7367-514-1.
ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011, 207 s. ISBN 978-80-262-0044-4. ZELINKOVÁ,Olga.Cizí jazyky a specifické poruchy učení.Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2010,167 s. ISBN 978-80–731–022-2. ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení. 5. vyd. Praha: Portál, 2000, 196 s. ISBN 80-7178-481-8 MATĚJČEK, Zdeněk. Dyslexie: specifické poruchy čtení. 3. uprav. a rozšíř. vyd. Jinočany: H & H, 1995, 269 s. ISBN 80-85787-27-x. BARTOŇOVÁ, Miroslava. Specifické poruchy učení. Brno: Paido, 2013, 237 s.ISBN 978-80-7315-232-1 NOVÁK, Josef, SMUTNÁ, Jiřina: Předpoklady k učení u dětí dyslektických a dysgrafických. Litomyšl : AUGUSTA, 1996, 182s. ISBN 80 901 806-7-1 SMUTNÁ,Jiřina:Děti s vývojovými poruchami učení a co o nich víme. Praha: MŠMT, 1998. 64. |
Předběžná náplň práce |
Předpokládaná struktura práce: Práce s empirickým charakterem
Teoretická část: Přehled různých typů specifických poruch učení, jejich projevy a příčiny. Metody výuky cizích jazyků u žáků se specifickými poruchami učení. Praktická část: Dotazníkové šetření pro učitele cizích jazyků,vyhodnocení výsledků dotazníku. |