Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Atletika v hodinách tělesné výchovy z pohledu žáků gymnázií
Název práce v češtině: Atletika v hodinách tělesné výchovy z pohledu žáků gymnázií
Název v anglickém jazyce: Athletics in physical education from the perspective of grammar school students
Klíčová slova: tělesná výchova, atletika, gymnázium, žák, pohybová aktivita, adolescent, atletická disciplína
Klíčová slova anglicky: physical education, athletics, track and field, grammar school, student, physical activity, adolescent, athletic events
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Atletika (51-600100)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Mgr. Aleš Kaplan, MBA, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 14.01.2015
Datum zadání: 16.05.2015
Datum a čas obhajoby: 05.05.2017 13:00
Místo konání obhajoby: FTVS UK, José Martího 31, Praha 6, UD1-2, D128, Seminární místnost katedry atletiky
Datum odevzdání elektronické podoby:06.04.2017
Datum odevzdání tištěné podoby:06.04.2017
Datum proběhlé obhajoby: 05.05.2017
Oponenti: PaedDr. Jitka Vindušková, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem této práce bude zjistit pohled žáků gymnázií ve vybraných krajích na výuku atletiky v hodinách tělesné výchovy a jejich vztah k tomuto sportu i k jednotlivým disciplínám.
Seznam odborné literatury
CAPEL, S., WHITEHEAD, M. (2013). Debates in physical educatin. New York: Routledge, 288 s. ISBN 978-0-203-10018-9.
CARLSON, T. B. (1995). We hate gym: student alienation from physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 14, s. 467-477.
CORBIN, C. B. (2002). Physical activity for everyone: what every physical educator should know about promoting lifelong physical activity. Journal of Teaching in Physical Education, 21, s. 128-144.
ČILLÍK, I., ROŠKOVÁ, M. (2003). Základy atletiky. Bánská Bystrica: Univerzita Mateja Bela. ISBN 80-8055-846-9.
ČILLÍK, I. a kol. (2014). Teória a didaktika atletiky. Banská Bystrica: Belianum. Eruditio Mores Futurum. ISBN 978-80-8141-078-9.
FIALOVÁ, L., FLEMR, L., MARÁDOVÁ, E. a MUŽÍK, V. (2014). Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2885-1.
FRÖMEL, K., BAUMAN, A. a kol. (2006). Intenzita a objem pohybové aktivity 15-69leté populace České republiky. Česká kinantropologie, 10(1), s. 13-27.
CHMELÍK, F., FRÖMEL, K, SVOZIL, Z. a MALEŇÁKOVÁ, Š. (2007). Vliv vyššího tělesného zatížení na vztah žáků k vyučovacím jednotkám tělesné výchovy. Česká kinantropologie, 11(4), s. 33-39.
JANÍK, T. KNECHT, P. NAJVAR, P. a kol. (2011). Kurikulární reforma na gymnáziích: výzkumní zjištění a doporučení. Pedagogická orientace, 21(4), s. 375-415.
JANÍK, T., NAJVAR, P. a SOLNIČKA, D. (2011). Od idejí k implementaci: kurikulární reforma v rozhovorech s řediteli (nepilotních) gymnázií. Orbis Scholae, 5(3), s. 63-85. ISSN 1802-4637.
JANSA, P. a kol. (2012). Pedagogika sportu. Praha: Karolinum, 226 s. ISBN 978-80-246-2026-8.
JANSA, P. a kol. (2014). Komparace názorů a postojů české veřejnosti k životosprávě, pohybovým aktivitám a sportu. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2444-0.
KALMAN, M. et al. (2015). Physical activity of Czech adolescents: Findings from the HBSC 2010 study. Acta Gymnica, 45(1), s. 3-11.
KUDLÁČEK, M., FRÖMEL, K. (2012). Sportovní preference a pohybová aktivita studentek a studentů středních škol: aktivní či inaktivní životní styl středoškoláků. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-3128-4.
KUDLÁČEK, M., FRÖMEL, K., JAKUBEC, L. a GROFFIK, D. (2016). Compensation for adolescents‘ school mental load by physical activity on weekend days. Int. J. Environ. Res. Public Health, 13(3), 308.
MUŽÍK, V., VLČEK, P. (2010). Škola a zdraví pro 21. století, 2010: škola, pohyb a zdraví: výzkumné výsledky a projekty. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD, 280 s. ISBN 978-80-210-5371-7.
NAUL, R. (2003). Koncepce školní tělesné výchovy v Evropě. Česká kinantropologie, 7(1), s. 39–53.
RYCHTECKÝ, A. (2006). Monitorování účasti mládeže ve sportu a pohybové aktivitě v České republice. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta tělesné výchovy a sportu. ISBN 80-86317-44-7.
RYCHTECKÝ, A., FIALOVÁ, L. (2002). Didaktika školní tělesné výchovy. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 171 s. ISBN 80-7184-659-7.
Předběžná náplň práce
Výzkumná část bude vycházet z dotazníkového šetření prováděného u žáků 3. a 4. ročníků gymnázií. Po konzultaci s oslovenými učiteli tělesné výchovy a po úpravě na základě ověřování srozumitelnosti mezi adolescenty, bude sestaven dotazník složený z 21 otázek. Dotazník bude rozeslán buď v tištěné formě, nebo elektronicky za využití formuláře Google Docs. Očekává se, že celkem bude do výsledné analýzy zařazeno přibližně 1000 vyplněných dotazníků. V práci budou výsledky interpretovány pomocí základní popisné charakteristiky, které budou následně převedeny do tabulek a grafů. Získaná data budou zpracována pomocí programů Microsoft Excel a SPSS.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The research part will be based on a questionnaire survey conducted among 3rd and 4th grades students of grammar schools. After consultation with the physical education teachers and after adjustment on the basis of the verification of clarity among adolescents will be compiled in a questionnaire consisting of 21 questions. The questionnaire will be distributed either in printed form, or electronically using a Google Docs form. It is expected that the total will be in the resulting analysis included approximately 1000 completed questionnaires. In the work the results will be interpreted using basic descriptive characteristics, which will be subsequently transferred to tables and graphs. The data obtained will be processed using the programs Microsoft Excel and SPSS.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK