Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Žák s poruchou autistického spektra z pohledu učitele
Název práce v češtině: Žák s poruchou autistického spektra z pohledu učitele
Název v anglickém jazyce: Student with Autism Spectrum Disorder - Teacher's Perspective
Klíčová slova: základní škola, učitel, žák, porucha autistického spectra, vzdělávání, integrace
Klíčová slova anglicky: Elementary school, Teacher, Student, Autism Spectrum Disorder, Education, Integration
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 12.01.2015
Datum zadání: 12.01.2015
Datum a čas obhajoby: 13.09.2016 08:45
Datum odevzdání elektronické podoby:15.07.2016
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2016
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Jedná se o empirickou práci, založenou na rozhovorech s učiteli, kteří mají zkušenosti se žáky s poruchou autistického spektra.
Předběžný obsah:
1) Úvod
2) Teoretická část
- poruchy autistického spektra
- žák s poruchou autistického spektra ve škole
- výchovné a vzdělávací přístupy k žákům s poruchou autistického spektra
- integrace x speciální škola
3) Empirická část
- cíle práce a výzkumné otázky
- metodologické ukotvení výzkumného šetření
- respondenti (kazuistiky)
- analýza a interpretace dat
- diskuze
- závěr
Seznam odborné literatury
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2006. 465. s. ISBN 80-7367-091-7.
HRDLIČKA, Michal a KOMÁREK, Vladimír. Dětský autismus. Přehled současných poznatků. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-813-9.
VOSMIK, Miroslav a BĚLOHLÁVKOVÁ, Lucie. Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole. Možnosti integrace na ZŠ a SŠ. Praha: Portál, 2010. ISBN 80-7367-687-2.
SCHOPLER, Eric; REICHLER, Robert J. a LANSINGOVÁ, Margaret. Strategie a metody výuky dětí s autismem a dalšími vývojovými poruchami. Příručka pro učitele i rodiče. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-199-1.
BOYD, Brenda. Výchova dítěte s Aspergerovým syndromem. 200 nápadů, rad a strategií. Praha: Portál, 2011. ISBN 80-7367-834-0.
VERMEULEN, Peter. Autistické myšlení. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1600-3.
MOHAMMADI, Mohammad-Reza. A Comprehensive Book on Autism Spectrum Disorders [online]. InTech, 2011 [cit. 15.9.2011]. ISBN 978-953-307-494-8. Dostupné z: http://www.intechopen.com/books/a-comprehensive-book-on-autism-spectrum-disorders
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK