Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití metod dramatické výchovy ve druhé třídě základní školy
Název práce v češtině: Využití metod dramatické výchovy ve druhé třídě základní školy
Název v anglickém jazyce: How to use drama education methodology in the second grade of a lower primary school
Klíčová slova: Dramatická výchova, děti mladšího školního věku, klima, spolupráce, projekt.
Klíčová slova anglicky: Drama education, young learner, social climate, cooperation, project.
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: MgA. Alžběta Ferklová
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 06.01.2015
Datum zadání: 06.01.2015
Datum a čas obhajoby: 18.05.2016 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:11.04.2016
Datum proběhlé obhajoby: 18.05.2016
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: Mgr. Radmila Svobodová
 
 
 
Seznam odborné literatury
BUDÍNSKÁ, Hana. Hry pro šest smyslů. Praha: NIPOS, 2012. ISBN 978-80-7068-015-5
BLÁHOVÁ, Krista. Uvedení do systému školní dramatiky. Praha: IPOS, 1996. ISBN 80-7068-070-9
HAUSENBLAS, Ondřej. Vrátíme smysl hodinám češtiny?. Praha: Pedagogická fakulta UK, 1997. ISBN 80-86039-39-0
KOŤÁTKOVÁ, Soňa a kol. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-756-9
MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2007. ISBN 978-80-901660-9-0
MACHKOVÁ, Eva. Projekty dramatické výchovy. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0374-2
MACHKOVÁ, Eva. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: NIPOS, 2007. ISBN 978-80-7068-207-4
MARUŠÁK, Radek., KRÁLOVÁ, Olga., RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-472-4
MARUŠÁK, Radek. Literatura v akci. Praha: Nakladatelství AMU, 2010. ISBN 978-80-7331-172-8
MATĚJČEK, Zdeněk. Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-2620-398-8
MLEJNEK, Josef. Dětská tvořivá hra. Praha: NIPOS ARTAMA, 2011. ISBN 978-80-7068-001-8
PRŮCHA, Jan., WALTEROVÁ, Eliška., MAREŠ, Jiří. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-252-1
SPILKOVÁ, Vladimíra a kolektiv. Didaktická východiska primárního vzdělávání dětí na ZŠ. Praha: Pedagogická fakulta UK, 1996. ISBN 80-86039-00-5
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0
Předběžná náplň práce
Téma mé práce jsem si vybrala ze dvou, pro mne důležitých důvodů. Prvním je, že pro mnoho lidí a bohužel i učitelů je práce s dramatickou výchovou v běžných hodinách určitým problémem a dramatická výchova se stává stále častěji velmi diskutovaným tématem. Tím druhým důvodem pro volbu tématu bylo to, že jsem začala pracovat s novou, poměrně „problematickou třídou,“ která se do této chvíle ještě s dramatickou výchovou nesetkala. Hlavní náplní této práce je pozorování toho, jakým způsobem se bude měnit kolektiv, jeho vazby a vztahy mezi dětmi za pomoci dramatické výchovy.
Diplomová práce je rozdělená na dva oddíly. V teoretické části se vzhledem k zaměření diplomové práce zabývám především charakteristikou dítěte mladšího školního věku a vysvětlením, co je dramatická výchova. Věnuji se jejím cílům, formám, metodám a technikám.
V praktické části jsou zařazeny veškeré činnosti dramatické výchovy, které jsem ve své třídě během půl roku použila, se zaměřením na zlepšení celkové situace ve třídě. Popisuje práci učitele v novém kolektivu a to, zda dramatická výchova může ovlivnit klima třídy a práci jednotlivých dětí.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
There are two – for me very important reasons – why I have chosen this topic for my work.
The first one – using drama education at common lessons seems to be a kind of problem for many people , including teachers, unfortunately. Drama education is being a discussed problem more and more nowadays.
Starting working with a new – quite problematic - class that has never dealt with drama education is the reason number two for me.
The main focus of my work is observing the influence of drama education on the class team and the relationships among the children in the class.
The dissertation is divided into two parts. The theoretical part is concentrated on characteristics of a young learner. I am going to explain what drama education is - its aims, forms and methods.
The practical part includes all the drama activities that I have used during a term .( All of them are concentrated on improving the situation in the class on the whole.) There is also described the teacher ´s work with a new group of children and if using drama education enables both social climate in the class and the work of single child to be influenced.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK