M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:
04.04.2016
Datum proběhlé obhajoby:
24.05.2016
Předmět:
Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti:
doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zabývá využitím metody fonematického uvědomování dle D. B. Elkonina u jednotlivých dětí s narušenou komunikační schopností. Cílem teoretické části práce je definice základních pojmů, kterými jsou komunikace, řeč a jazyk, dále popis vývoje řeči u dětí a nejčastěji se vyskytujících druhů narušené komunikační schopnosti u dětí. Dále se tato část práce zabývá foneticko-fonologickou jazykovou rovinou a definuje fonematické uvědomování a fonematický sluch. Závěr teoretické části je věnován vlastnímu popisu Elkoninovy metody. Výzkumná část práce je založena na kvalitativním šetření a jejím cílem je zjistit možnost využití a efektivnost Elkoninovy metody u dětí s různými druhy narušené komunikační schopnosti. Výzkumné šetření poukazuje na cílený rozvoj fonematického uvědomování u sledovaných dětí.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis is focused on utilization of Elkonin´s method of phonemic awareness for children with communication disability. The aim of the theoretical part is to give the objective definitions of basic concepts as communication, speech and language, to describe the speech development and kinds of communication disabilities. This part of thesis describes also phonetic-phonological linguistic level and defines phonemic awareness and phonemic hearing. Finally, it describes Elkonin´s method. The research part is based on qualitative research and aims to determinate the utilization and efficiency of Elkonin´s method for children with communication disability. The research revers to the pertinency targeted development of phonemic awareness in followed up children.