Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Svobodná výchova v Sudbury Valley School
Název práce v češtině: Svobodná výchova v Sudbury Valley School
Název v anglickém jazyce: Democratic Education in Sudbury Valley School
Klíčová slova: vzdělávací paradigma, svobodné učení, tradiční vzdělávání, demokratické školy, Sudbury Valley School
Klíčová slova anglicky: educational paradigma, freedom to learn, traditional education, democratic schools, Sudbury Valley School
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jan Voda, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 02.01.2015
Datum zadání: 02.01.2015
Datum a čas obhajoby: 13.01.2016 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:30.11.2015
Datum proběhlé obhajoby: 13.01.2016
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. PhDr. Jana Uhlířová, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zaměří na aspekt svobody a s ní spojené odpovědnosti žáka v procesu svobodného vzdělávání. Diplomantka popíše realizaci principů svobodné výchovy v konkrétních podmínkách v Sudbury Valley School (USA). Fenomény svoboda a odpovědnost budou ozřejměny v kontextu běžného dne žáků v Sudbury Valley School. Výchozím zdrojem poznání bude obsahová analýza dokumentů a v ideálním případě i rozhovor s přímými účastníky vzdělávání v Sudbury Valley.
Seznam odborné literatury
GRAY, P. (2012). Svoboda učení. Praha: Scio. Dostupné též na http://www.svobodauceni.cz/svoboda_uceni_kniha.pdf
GRAY, P. (2013). Free to Learn: Why Unleashing the Instinct to Play Will Make Our Children Happier, More Self-Reliant, and Better Students for Life. New York: E-books.
GREENBERG, D., SADOFSKY, M., LEMPKA, J. (2005.) The Pursuit of Happiness: The Lives of Sudbury Valley Alumni. The Sudbury Valley School.
KALOUS, J. (2014). Změna vzdělávacího paradigmatu. Dostupné na http://www.ceskohledabudoucnost.cz/
OPPENHEIMER, M. (2014). Would You Send Your Kids to a School Where Students Make the Rules? Dostupné na http://www.newrepublic.com/article/116015/sudbury-valley-school-alternative-education-right-my-kids

Další internetové zdroje:
http://www.svobodauceni.cz/
http://www.eduin.cz
http://www.ted.com
http://www.sudval.org/
http://alternativestoschool.com/
http://www.democraticeducation.org/
http://www.psychologytoday.com/blog/freedom-learn (blog Petra Graye)
https://www.facebook.com/SudburyValleySchool
https://www.youtube.com/watch?v=awOAmTaZ4XI (+ další videa z youtube)
http://blogs.kqed.org/mindshift/2014/04/the-one-room-schoolhouse-goes-high-tech/
https://www.tes.co.uk/article.aspx?storyCode=6424542
http://zhaolearning.com/2014/04/12/how-does-pisa-put-the-world-at-risk-part-5-racing-to-the-past/
http://www.newrepublic.com/article/116015/sudbury-valley-school-alternative-education-right-my-kids
http://bookstore.sudburyvalley.org
Předběžná náplň práce
1. Úvod
2. Historie
3. Svobodné učení - principy
4. Den studenta v Sudbury Valley School – se zaměřením na aspekty
• svobody - volba s kým, kdy, co a jak se učí
• odpovědnosti – za vlastní učení, za řízení školy
5. Přínos konceptu svobodného vzdělávání
• zájem, motivace, kompetence pro život – výpovědi žáků, absolventů
6. Závěr – inspirace pro vzdělávání v ČR
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK