Žena v dvojjediné roli: matka a učitelka v mateřské škole
Název práce v češtině: | Žena v dvojjediné roli: matka a učitelka v mateřské škole |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Woman assuming a dual role: mother and kindergarten teacher |
Klíčová slova: | Rodina; výchova; sociální role; žena – matka; žena – učitelka v mateřské škole, mateřská škola |
Klíčová slova anglicky: | Family; education; social role; woman – mother; woman - teacher in kindergarten |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 02.01.2015 |
Datum zadání: | 02.01.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 10.09.2019 08:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 8, Praha 1, S210 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 10.09.2019 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS) |
Oponenti: | doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
V teoretické části provede bakalantka rešerši klíčových pojmů (sociální pozice, sociální role) v kontextu rodinné a veřejné výchovy. Jaké výchovné úkoly z těchto rolí vyplývají a jakými prostředky jsou naplňovány? V textu se lze okrajově dotknout i problematiky slaďování osobního a pracovního života (work-life balance).
Ve výzkumné části si autorka položí tyto otázky: 1/ V kterých oblastech profesního výkonu učitelky MŠ obzvláště těží ze své mateřské zkušenosti a jak? 2/ Snaží se učitelky MŠ při výchově vlastních dětí vědomě uplatňovat profesní pedagogické poznatky? Jaké a jak se jim to – dle jejich soudu – daří? Výzkumnou metodou bude polostrukturované interview (N=10), přičemž respondentkami budou aktivní učitelky MŠ, jejichž vlastní děti jsou nyní v předškolním věku. |
Seznam odborné literatury |
De Singly, F. (1999). Sociologie současné rodiny.
Goffman, E. (1999). Všichni hrajeme divadlo: sebeprezentace v každodenním životě Hayes, N. (2013). Základy sociální psychologie. Jandourek, J. (2009). Úvod do sociologie. Matoušek, O. (1997). Rodina jako instituce a vztahová síť. Možný, I. (2002). Sociologie rodiny. Petrusek, M. (2009). Základy sociologie. Urban, L.. (2006). Sociologie. Havlík, R. a kol. (1998). Učitelské povolání z pohledu sociálních věd. Pedagogicka fakulta, Univerzita Karlova. |