Význam asistenta pedagoga na základní škole
Název práce v češtině: | Význam asistenta pedagoga na základní škole |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Meaning of the Teaching Assistant at the Elementary School |
Klíčová slova: | Asistent pedagoga, škola, učitel, žák, spolupráce asistenta a pedagoga, spolupráce školy a rodičů |
Klíčová slova anglicky: | Asistant of Teacher, School, Teacher, Pupil, Teacher and Asistant Cooperation, School and Family Cooperation |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem |
Datum přihlášení: | 04.03.2015 |
Datum zadání: | 07.03.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 18.05.2016 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 21.03.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.05.2016 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Teoretická část se bude zabývat problematikou práce asistenta pedagoga na základní škole.
Praktická část bude koncipována jako výzkumná sonda na třech vybraných základních školách. Cílem bude zmapovat pozici a přínosy asistenta pedagoga z pohledu pedagogů, asistentů pedagoga a samotných žáků a také systém zapojení asistenta pedagoga na vybraných základních školách. |
Seznam odborné literatury |
• BARTOŇOVÁ, M. 2008. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II., Brno: Paido: ISBN 978-80-7315-170-6
• HÁJKOVÁ, V., 2008. Podpora speciálních vzdělávacích potřeb žáků se zdravotním znevýhodněním, Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, ISBN 978-80-7290-344-3 • HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ,I. 2010. Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3070-7 • HAVEL, J., 2010, Inkluzivní vzdělávání v primární škole, Brno: Paido, ISBN 978-80-7315-202-4 • KALEJA, M., 2011, Žák se speciálními vzdělávacími potřebami v pedagogické komunikaci, Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, ISBN 978-80-7464-022-3 • KNOTOVÁ, D. a kolektiv, 1658, Školní poradenství, Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4502-2 • NĚMEC, Z., ŠIMÁČKOVÁ, K., HÁJKOVÁ, V., 2014. Asistent pedagoga v inkluzivní škole, Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, ISBN 978-80-7290-712-0 • ŠMEJKALOVÁ, H. – TEPLÁ, M. Základní informace k zajišťování asistenta pedagoga do třídy, v níž je vzděláván žák nebo žáci se zdravotním postižením č. j. 25 099/2007-24-IPPP, Praha:IPPP ČR, 2007, ISBN 978-80-86856-35-3. • UZLOVÁ, I. 2010. Asistence lidem s postižením a znevýhodněním. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-764-0. |