Doučování žáků 1. stupně ZŠ v mimoškolním prostředí
Název práce v češtině: | Doučování žáků 1. stupně ZŠ v mimoškolním prostředí |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Tutoring of elementary school pupils outside school |
Klíčová slova: | Doučování, žák 1. stupně ZŠ, znevýhodněný žák, knihovna, projekt, mimoškolní prostředí, školní příprava, pravidelná příprava, mentoring, dobrovolnictví |
Klíčová slova anglicky: | Tutoring, elementary school pupil, disadvantaged pupil, library, project, out of school premises, preparation for school tasks, regular preparation, mentoring, volunteering |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 12.12.2014 |
Datum zadání: | 12.12.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 18.05.2016 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.04.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.05.2016 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce komplexně analyzuje pilotní projekt Národní knihovny zaměřený na pomoc žákům 1.stupně ZŠ se školní přípravou. V úvodní části se práce detailně zabývá způsobem doučování v rámci mimoškolní činnosti na území ČR. Druhá část práce je zaměřena na mapování působení dobrovolníků v Městské knihovně v Praze-Bohnicích a jejich činnost se žáky. Práce zpracovává pedagogické přístupy jednotlivých mentorů ke svým žákům, snaží se najít vhodné způsoby spolupráce, odhalit a odstranit nedostatky, které během projektu vyvstanou. |
Seznam odborné literatury |
The shadow education system: pribate tutoring and its implications for planners, Mark Bray, UNESCO 2007 Paris
Analýza programu Podpora vzdělávání, ZČU, kolektiv autorů, Plzeň 2012 Mají na to! Jak podpořit znevýhodněné děti na ZŠ, Člověk v tísni Metodika programu Podpora vzdělávání, Člověk v tísni Pedagogické ovlivňování volného času, Bedřich Hájek a kolektiv, Portál Praha 2008 Škola doma, Příručka pro rodiče i prarodiče (1. - 5. ročník), Zuzana Klofátová, Vyd. Jak Kamenář 2009 |
Předběžná náplň práce |
Práce komplexně analyzuje pilotní projekt Národní knihovny zaměřený na pomoc žákům 1.stupně ZŠ se školní přípravou. V úvodní části se práce detailně zabývá způsobem doučování v rámci mimoškolní činnosti na území ČR. Druhá část práce je zaměřena na mapování působení dobrovolníků v Městské knihovně v Praze - Bohnicích a jejich činnost se žáky. Práce popisuje pedagogické přístupy jednotlivých mentorů ke svým žákům, snaží se najít vhodné způsoby spolupráce, odhalit a odstranit nedostatky, které během projektu vyvstanou. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The diploma thesis provides complex analysis of pilot of National library focused on supporting pupils of elementary school with preparation for school tasks. Within the first part thesis is focused on methods of out of school tutoring in Czech Republic. Subsequently I have monitored the participation of pilot's volunteers within Municipal library in Prague - Bohnice and their interaction with pupils. Thesis describes individual approaches of particular tutors and try to identify drawbacks and finally evaluate ideal approach. |