Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Doučování žáků 1. stupně ZŠ v mimoškolním prostředí
Název práce v češtině: Doučování žáků 1. stupně ZŠ v mimoškolním prostředí
Název v anglickém jazyce: Tutoring of elementary school pupils outside school
Klíčová slova: Doučování, žák 1. stupně ZŠ, znevýhodněný žák, knihovna, projekt, mimoškolní prostředí, školní příprava, pravidelná příprava, mentoring, dobrovolnictví
Klíčová slova anglicky: Tutoring, elementary school pupil, disadvantaged pupil, library, project, out of school premises, preparation for school tasks, regular preparation, mentoring, volunteering
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 12.12.2014
Datum zadání: 12.12.2014
Datum a čas obhajoby: 18.05.2016 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:06.04.2016
Datum proběhlé obhajoby: 18.05.2016
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce komplexně analyzuje pilotní projekt Národní knihovny zaměřený na pomoc žákům 1.stupně ZŠ se školní přípravou. V úvodní části se práce detailně zabývá způsobem doučování v rámci mimoškolní činnosti na území ČR. Druhá část práce je zaměřena na mapování působení dobrovolníků v Městské knihovně v Praze-Bohnicích a jejich činnost se žáky. Práce zpracovává pedagogické přístupy jednotlivých mentorů ke svým žákům, snaží se najít vhodné způsoby spolupráce, odhalit a odstranit nedostatky, které během projektu vyvstanou.
Seznam odborné literatury
The shadow education system: pribate tutoring and its implications for planners, Mark Bray, UNESCO 2007 Paris

Analýza programu Podpora vzdělávání, ZČU, kolektiv autorů, Plzeň 2012

Mají na to! Jak podpořit znevýhodněné děti na ZŠ, Člověk v tísni

Metodika programu Podpora vzdělávání, Člověk v tísni

Pedagogické ovlivňování volného času, Bedřich Hájek a kolektiv, Portál Praha 2008

Škola doma, Příručka pro rodiče i prarodiče (1. - 5. ročník), Zuzana Klofátová, Vyd. Jak Kamenář 2009
Předběžná náplň práce
Práce komplexně analyzuje pilotní projekt Národní knihovny zaměřený na pomoc žákům 1.stupně ZŠ se školní přípravou. V úvodní části se práce detailně zabývá způsobem doučování v rámci mimoškolní činnosti na území ČR. Druhá část práce je zaměřena na mapování působení dobrovolníků v Městské knihovně v Praze - Bohnicích a jejich činnost se žáky. Práce popisuje pedagogické přístupy jednotlivých mentorů ke svým žákům, snaží se najít vhodné způsoby spolupráce, odhalit a odstranit nedostatky, které během projektu vyvstanou.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis provides complex analysis of pilot of National library focused on supporting pupils of elementary school with preparation for school tasks. Within the first part thesis is focused on methods of out of school tutoring in Czech Republic. Subsequently I have monitored the participation of pilot's volunteers within Municipal library in Prague - Bohnice and their interaction with pupils. Thesis describes individual approaches of particular tutors and try to identify drawbacks and finally evaluate ideal approach.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK