Spolupráce mezi mateřskou školou, základní školou a rodinou
Název práce v češtině: | Spolupráce mezi mateřskou školou, základní školou a rodinou |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Cooperation between kindergarten, primary school and family |
Klíčová slova: | mateřská škola, základní škola, rodina, spolupráce, příprava na základní školu, adaptace, akční výzkum |
Klíčová slova anglicky: | kindergarten, primaryschool, family, cooperation, preparing for primary school, adaptation, action research |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Helena Hejlová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 10.12.2014 |
Datum zadání: | 10.12.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 24.05.2017 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.04.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 24.05.2017 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce bude mít teoreticko-empirický charakter.
Cílem je analyzovat programy a formy spolupráce v sledovaném regionu Střední Čechy a posoudit, které z nich a za jakých podmínek se osvědčují jako funkční podpora zabezpečující adaptaci dítěte na základní školu. |
Seznam odborné literatury |
HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy.
MERTIN, V. a I. GELLEMOVÁ Psychologie pro učitelky mateřsko školy. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. BEDNÁŘOVÁ, J a ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost. KROPÁČKOVÁ, J. Budeme mít prvňáčka. RABUŠICOVÁ,M. a K.ŠEĎOVÁ, K.TRNKOVÁ, V.ČIHÁČEK Škola a (versus) rodina. KARGEROVÁ, J. a V. KREJČOVÁ Začít spolu. HEJLOVÁ, H. a E.OPRAVILOVÁ, J. UHLÍŘOVÁ, N.BRAVENÁ Nahlížení do světa dětí. PRAŽSKÁ SKUPINA ŠKOLNÍ ETNOGRAFIE Žák v měnících se podmínkách současné školy - 1.třída. PRAŽSKÁ SKUPINA ŠKOLNÍ ETNOGRAFIE Psychický vývoj dítěte od 1. do 5.třídy. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogikcých jevů. GAVORA, P. Pedagogická komunikace. NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace. |
Předběžná náplň práce |
V teoretické části pojednat problematiku vstupu dítěte do školy, školní způsobilosti a školní úspěšnosti. V této souvislosti posoudit programy a formy spolupráce mezi základní a mateřskou školou bez účasti rodičů i s jejich účastí, které iniciuje základní škola. Analyzovat specifičnost komunikace se žáky a předškoláky a jejich rodiči v těchto programech.
V praktické části zpracovat případové studie spolupráce mezi jmenovanými subjekty a provést akční učitelský výzkum zaměřený na sledování a zefektivňování procesu spolupráce na škole, kde autorka působí jako učitelka. |