Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vývojová dyspraxie u dětí s vrozenou srdeční vadou
Název práce v češtině: Vývojová dyspraxie u dětí s vrozenou srdeční vadou
Název v anglickém jazyce: Developmental coordination disorder in children with congenital heart disease
Klíčová slova: motorické dovednosti, vrozené srdeční vady, pohybová aktivita, DCD, PAQ
Klíčová slova anglicky: motor skills, congenital heart disease, physical activity, DCD, PAQ
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařství (13-432)
Vedoucí / školitel: doc. MUDr. Jiří Radvanský, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 10.12.2014
Datum zadání: 21.04.2015
Datum a čas obhajoby: 19.05.2015 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:24.04.2015
Datum odevzdání tištěné podoby:24.04.2015
Datum proběhlé obhajoby: 19.05.2015
Oponenti: MUDr. Michal Procházka
 
 
 
Předběžná náplň práce
Cílem práce bylo zhodnotit úroveň motorických dovedností u dětí s vrozenou
srdeční vadou pomocí diagnostického testu Movement Assessment Battery for Children 2. Dále
jsme chtěli zjistit, zda existuje souvislost mezi motorickými dovednostmi a pohybovou aktivitou
u dětí s vrozenou srdeční vadou. Pohybovou aktivitu jsme hodnotili pomocí Physical Activity
Questionnaire for Children and Adolescents.
Testovali jsme 13 dětí (8 dívek a 5 chlapců) průměrného věku 12,3 let. Zjistili jsme, že
výskyt závažných poruch motorických dovedností se ve skupině dětí se srdeční vadou neliší od
běžné populace, jejich motorické schopnosti jsou ale podprůměrné. V MABC 2 testu jsme nenalezli
žádnou dovednost, která by se svými výsledky výrazně odlišovala od ostatních. Vztah pohybové
aktivity a motorických schopností jsme statisticky neprokázali. Prokázali jsme ovšem, že děti, které
jsou osvobozeny od tělesné výchovy, nemají dostatek jiné pohybové aktivity, aby tento deficit
kompenzovaly.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the study was to evaluate the level of motor skills in children with congenital
heart defect using a diagnostic test Movement Assessment Battery for Children, Second Edition.
We also wanted to determine whether there is a linear correlation between motor skills and amount
of physical activity in children with congenital heart disease. Physical activity was assessed by
using Physical Activity Questionnaire for Children and Adolescents.
We tested 13 children (8 girls and 5 boys), with a mean age of 12.3 years. We did not find
higher occurrence of severely impaired motor skills in group of children with congenital heart
defect, although compared to normal population their motor skills level is below average.
In MABC 2 test we did not find any skill differing from the others. Connection between amount of
physical activity and level of motor skills was also not proved. The connection between attendance
in physical activity lessons and result of PAQ was proved. Children who do not attend these lessons
do not have enough physical activity to compensate this deficit.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK