Třída k použití
Název práce v češtině: | Třída k použití |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Classroom utilization |
Klíčová slova: | minimalizace, omezení, prostředky, výtvarná výchova, výuka, třída |
Klíčová slova anglicky: | minimization, limitation, means, art lesson, lessons, class |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra výtvarné výchovy (41-KVV) |
Vedoucí / školitel: | prof. ak. mal. Martin Velíšek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 08.12.2014 |
Datum zadání: | 14.12.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 24.05.2016 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R325A, 325A, posluchárna VV, 3. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.04.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 24.05.2016 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | MgA. Jan Pfeiffer |
Konzultanti: | PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Teoretická část:
Proveďte reflexi hodiny výtvarné výchovy. Zaznamenejte standardní výtvarné prostředky používané ve výtvarné výchově. Vytvořte paradigma nouzového řešení. Pracujte s ideou minimálních prostředků a mezních podmínek pro výuku. Věnujte pozornost třídě a jejímu vybavení. Vlastní koncepty podrobte dialogu - konfrontaci se zkušeným pedagogem. Praktická část: Vytvořte sérii praktických výstupů na základě idey minimálních prostředků. Položte důraz na materiál. Transformujte vizuální podobu primárních výstupů do tradičního dvojrozměrného artefaktu. Didaktická část: Reflektujte výsledky zkoumání v teoretické i praktické části bakalářské práce v didaktických etudách s těžištěm v mimoškolní edukaci. Představte koncepty úloh, vycházejících z omezených možností a prostředků. |
Seznam odborné literatury |
HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy II. SPN UK, Praha 1982
LAMAČ, M.: Myšlenky moderních malířů. Praha: Odeon, 1989. PETŘÍČEK, M. Myšlení obrazem – průvodce současným filosofickým myšlením pro středně nepokročilé, Herrmann & synové, 2009 ROESELOVÁ, V. Námět ve výtvarné výchově, Praha : Sarah. 2000 ROESELOVÁ, V. Didaktika výtvarné výchovy V, nejen pro ZUŠ. Praha: UK Praha Ped F, 2001. SLAVÍK, J. Od výrazu k dialogu ve výchově. Artefiletika. Praha: Univerzita Karlova, 1997 |
Předběžná náplň práce |
Reflexe výuky výtvarné výchovy z pozice materiálového zajištění. Vytvoření paradigmatu nouzového řešení. Práce s ideou minimálních prostředků. Dialog vlastního uvažování se zkušeností staršího pedagoga. Práce na materiálových exploracích v intencích tématu. Reflexe zkoumání a zpětné vazby z dialogu v návrhu didaktických úloh. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Reflection of art lessons teaching from the position of material procuring. Creation of paradigm of emergency solution. Work with the idea of minimal means. Dialog of your own thinking with a thinking of an experienced teacher. Work on exploration of material in an intention of the topic. Reflection of exploring and feedback of a dialog in the planning of didactic assignments. |