Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 379)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Diagnostika porozumění vybraným tématům sociologického učiva u studentů gymnázia
Název práce v češtině: Diagnostika porozumění vybraným tématům sociologického učiva u studentů gymnázia
Název v anglickém jazyce: Diagnosis of High School Students´ Comprehension of Selected Sociological Topics
Klíčová slova: studentská porozumění, sociální stratifikace, sociální mobilita, kvalitativní výzkum, hloubkový rozhovor
Klíčová slova anglicky: student´s understanding, social stratification, social mobility, qualitative research, depth interview
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra občanské výchovy a filosofie (41-KOVF)
Vedoucí / školitel: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 04.12.2014
Datum zadání: 04.12.2014
Datum a čas obhajoby: 11.01.2016 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R207E, 207E, knihovna KOVF, 2. patro, proti hlavnímu schodišti
Datum odevzdání elektronické podoby:02.12.2015
Datum proběhlé obhajoby: 11.01.2016
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Milena Tichá, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se bude zabývat diagnostikou studentskho porozumění principům uspořádání společnosti v návaznosti na obsah sociologického učiva občanského a společenskovědního základu na středních školách.
V teoretické části budou na základě významných aktuálně publikovaných prací oboru vymezeny sociologické pojmy, které jsou obsahem učiva tematického celku Člověk ve společnosti občanského a společenskovědního základu RVP G. Diplomantka provede rešerši dosavadních výzkumných zjištění k porozumění struktuře společnosti u studentů středních škol.
V praktické části diplomantka navrhne a zdůvodní otázky pro vedení individuálních diagnostických rozhovorů se studenty gymnázia. Přepisy realizovaných rozhovorů analyzuje a interpretuje s využitím kvalitativních metod zpracování dat. Výsledkem výzkumné sondy bude diagnostika míry porozumění principům uspořádání společnosti a případná identifikace představ, které se ve skupině dotazovaných opakovaly.
Seznam odborné literatury
BOURDIEU, P. Teorie jednání. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1998, 179 s. ISBN 80-7184-518-3 GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
KALHOUST, Z., OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-
KATRŇÁK, T. Odsouzeni k manuální práci: vzdělanostní reprodukce v dělnické rodině. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství, 2004, 190 s. ISBN 80-86429-29-6.
KATRŇÁK, T. Třídní analýza a sociální mobilita. 1. vyd. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK), 2005, 211 s. ISBN 80-7325-067-5.
KELLER, J. Sociologie středních vrstev. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2012, 215 s. ISBN 978-80-7419-109-1.
ŠANDEROVÁ, J. Hlavní proudy teorie a výzkumu sociální stratifikace. Soudobá sociologie 2. s. 277-308.
ŠANDEROVÁ, J. Sociální stratifikace. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0025-0
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK