Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Microclimate in classrooms and lecture halls throughout the year and its impact on health and focus of students
Název práce v češtině: Mikroklimatické podmínky v učebnách a přednáškových sálech v průběhu roku a jejich vliv na zdraví a pozornost studentů
Název v anglickém jazyce: Microclimate in classrooms and lecture halls throughout the year and its impact on health and focus of students
Klíčová slova: teplota, vlhkost, osvětlení, oxid uhličitý
Klíčová slova anglicky: temperature, humidity, illumination, carbon dioxide
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Ústav pro životní prostředí (31-550)
Vedoucí / školitel: RNDr. Naděžda Zíková, Ph.D.
Řešitel: Bc. Martin Malinda - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 07.11.2015
Datum zadání: 07.11.2015
Datum odevzdání elektronické podoby:22.05.2016
Datum proběhlé obhajoby: 14.06.2016
Oponenti: RNDr. Ludmila Mašková, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Cílem práce je změřit mikroklimatické podmínky vysokoškolských učeben a přednáškových sálů v průběhu roku a popsat vlivy těchto veličin na studenty.
Práce bude mít jak část rešeršní, tak část praktickou. V první části bude uvedena problematika kvality vnitřního prostředí, bude popsán její vliv na organismy a budou shrnuty legislativní limity, které se tohoto tématu týkají.
Druhá část bude obsahovat výsledky měření prováděných ve vnitřních prostorách Přírodovědecké fakulty PřF UK. Pomocí čidel měřicích teplotu, vlhkost, intenzitu osvětlení a koncentraci oxidu uhličitého budou sbírány údaje o těchto mikroklimatických ukazatelích v průběhu přednášek. Zaznamenávány budou i doplňkové údaje, jako třeba počet osob v místnosti, frekvence a délka větrání a velikost a typ místnosti. Soubor dat pak bude doplněn meteorologickými údaji z blízké profesionální meteorologické stanice.
Naměřená data budou zpracována, bude popsána kvalita vnitřního prostředí a porovnána s legislativními limity. Data budou porovnána také s doplňkovými záznamy, a budou hledány vztahy mezi jednotlivými veličinami. Následně bude zhodnocena proměnlivost kvality vnitřního prostředí i vztahů mezi veličinami v průběhu roku. Diskutovány budou také vlivy zjištěných mikroklimatických podmínek na komfort a pozornost studentů. Pokud by některá z měřených veličin nevyhovovala legislativním nebo doporučeným hodnotám, budou navržená opravná řešení.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the thesis is todescribe theindoormicroclimate throughout the year in classrooms and lecture halls.
The work will consist of both review and practical measurement. In the first part, introduction into indoor environment quality will be given, its influence on organisms will be described, and the legislative limits will be introduced.
The second part will hold the results of measurements taking place in the indoor properties of the Faculty of Sciences.Devices such as thermohygroscope, luxmeter,and carbon dioxide sensor, with the help of data loggers, will beused to collectthe indoor environmentdata during lectures. Additional variables, for example number of persons in the room, frequency and duration of ventilation will be also collected, together with the size and type of the rooms. Additionally,the meteorological variables from a local professional meteorological stationwill be added to the dataset.
Measured datawill be summarized and analyzed,the quality of indoor environment will be evaluated, and compared to the legislative limits. The measured data will be alsocomparedtotheadditional variables to see therelationships between the variables. Further, thevariabilityin the indoor environment qualitywithin the yearwill be described. Thepotential impacts of temperature, relative humidity, light intensity and concentration of carbon dioxide on comfort and focus of students will be discussed, and ifanyof themeasured values are over the limits or suggested values, suggestions to the improvements will be given.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK