Usage of English in Videogames and its Effects on Vocabulary of Gamers
Název práce v češtině: | Užití angličtiny ve videohrách a její vliv na slovní zásobu hráčů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Usage of English in Videogames and its Effects on Vocabulary of Gamers |
Klíčová slova: | Slovní zásoba, Počítačové hry, Osvojování cizího jazyka, Teorie univerzální gramatiky, Mentální lexikon |
Klíčová slova anglicky: | Vocabulary, Videogames, Second language acquisition, Theory of universal grammar, Mental lexicon |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Klára Lancová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 30.10.2014 |
Datum zadání: | 30.10.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 28.05.2015 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.04.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 28.05.2015 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
Corder, S. P. 'THE SIGNIFICANCE OF LEARNER's ERRORS'. IRAL - International Review of Applied Linguistics in Language Teaching 5.1-4 (1967): n. pag. Web.
Ellis, Rod. Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press, 1997. Print. Fleming, Neil D. Teaching And Learning Styles. Christchurch, N.Z.: Neil Fleming, 2001. Print. Hawk, Thomas F., and Amit J. Shah. 'Using Learning Style Instruments To Enhance Student Learning'. Decision Sciences Journal of Innovative Education 5.1 (2007): 1-19. Web. 22 Mar. 2015. Jiang, N. 'Lexical Representation And Development In A Second Language'. Applied Linguistics 21.1 (2000): 47-77. Web. Krashen, Stephen D. The Input Hypothesis. London: Longman, 1985. Print. Saville-Troike, Muriel. Introducing Second Language Acquisition. Cambridge [u.a.]: Cambridge Univ. Press, 2010. Print. Singleton, D. M. Exploring The Second Language Mental Lexicon. Cambridge: Cambridge University Press, 1999. Print. White, Lydia. Second Language Acquisition And Universal Grammar. Cambridge, U.K.: Cambridge University Press, 2003. Print. |
Předběžná náplň práce |
Tato bakalářská práce si klade za cíl prozkoumat případnou existenci spojitosti mezi hraním počítačových her a slovní zásobou hráčů. Teoretická část práce se věnuje vymezení pojmu osvojování cizího jazyka, různým historickým přístupům k této problematice a charakterizování rozdílu mezi osvojováním mateřského a cizího jazyka. Praktická část se zabývá analýzou výsledků dotazníku, který byl vytvořen pro účely práce a je obsažen v příloze. Výsledky jsou zkoumány z různých pohledů, jejichž syntéza by měla poskytnout vypovídající závěr o existenci, nebo neexistenci, výše zmíněného vztahu. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of this bachelor thesis is to reveal possible correlation between playing videogames and vocabulary of gamers. The theoretical part of the thesis contains a brief definition of the second language acquisition, description of various historical approaches to this issue and the basic differences between first and second language acquisition. The practical part comprises analysis of the results of the questionnaire that was designed specifically for the purpose of the thesis and which is included in the appendix. The results are analyzed from different perspectives and synthesis of those should offer objective information about the existence, or nonexistence, of the aforementioned correlation. |