skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení:
30.10.2014
Datum zadání:
30.10.2014
Datum a čas obhajoby:
09.09.2015 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:
20.07.2015
Datum proběhlé obhajoby:
09.09.2015
Předmět:
Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti:
Mgr. Marie Bojarová
Zásady pro vypracování
- studium relevantní fonetické literatury a vyhodnocení současného stavu výzkumu v dané oblasti
- příprava a tvorba percepčního testu (výběr a kategorizace slov, pořízení nahrávek, sestavení a pilotáž testovacího nástroje)
- sběr dat v cílových skupinách, jejich následná analýza a vyhodnocení vzhledem ke stanovené hypotéze (přítomnost hlásky šva ulehčuje identifikaci přízvučné slabiky)
Předběžná náplň práce
Cílem této bakalářské práce je zjistit, zda anglická hláska šva jakožto hlavní představitel samohláskové redukce, hraje roli v percepci anglického slovního přízvuku. Jako výzkumný nástroj bude sloužit percepční test složený ze tří skupin tří až šestislabičných slov. Jednotlivé skupiny slov se budou lišit umístěním cílové hlásky, a to buď před slabikou nesoucí hlavní přízvuk, za ní a nebo se v blízkosti hlavního přízvuku nevyskytne vůbec. Účastníky testu budou studenti základní, střední a vysoké školy, jejichž úkolem bude identifikovat a označit hlavní přízvuk ve vybraných slovech. Předpokládáme, že identifikace přízvučných slabik bude usnadněna přítomností šva v blízkosti hlavního přízvuku.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of this bachelor thesis is to assess the role schwa as the main representative of vowel reduction in the perception of English word stress. The research tool will be a perception test consisting of three groups of three to six syllable words. The individual categories will be differentiated from each other by the position of the sound schwa placed either before or after the syllable with primary stress or it will not occur near the stressed syllable. Three groups of participants (Czech primary-school, secondary-school and university students) will be asked to mark the main stress in selected items. We hypothesize that the identification of stressed parts will be facilitated by the presence of schwa in the vicinity of stressed syllables.